دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۸ راه برای بهتر کردن دکوراسیون آنچه در اختیار دارید:

برای تغییر در دکوراسیون شما لزوما به تغییرات اساسی و تعویض همه چیز ندارید! سعی کنید از چیزهایی که در حال حاضر در اختیار دارید برای ایجاد دکوری تازه و جدید استفاده کنید.

بهتر کردن دکوراسیون ممکن است چنین به نظر برسد برای ایجاد دکوراسیون زیبا و مطلوب باید همه چیز تغییر کند و از نو خریداری شود. اما در حقیقت بسیاری از اصول اولیه خانه خوب تنها نیاز به کمی پردازش برای تبدیل شدن از خانه ای خوب به خانه ای استثنایی دارد. در این مطلب راهکارهایی را برای بهبود قابل توجه فضاهای منزل شما با آنچه که در اختیار دارید، معرفی می گردد:

بهتر کردن دکوراسیون

گچ کاری: جزییات زیبا که گچ کاری دکوراتیو به خانه اضافه می کند همواره محبوب بوده است. اما ممکن است گران تمام شود به خصوص اگر بخواهید گچ بری های موجود را از بین ببرید و دوباره بسازید. اگر گچ بری خوبی دارید اما خسته کننده شده است با نوار هایی آن را تقویت کنید ، در سقف ، قرنیزها ، حتی قاب پنجره و در و بعد به همان رنگ ، رنگ آمیزی کنید.

بهتر کردن دکوراسیونمبل های مدرن و باریک. مبل های مدرن معمولا پشتی باریکی دارند و اگر شما هم یکی از آن ها را دارید و روی آن احساس راحتی نمی کنید چند کوسن بزرگ راحت را امتحان کنید. با انتخاب کوسن هایی با رنگ ها و طرح های چشم نواز می توانید زیبایی و راحتی را فراهم کنید و ظاهری نو و تازه به آن ببخشید.

بهتر کردن دکوراسیون

بهتر کردن دکوراسیون

پرده های کوتاه. ممکن است پرده های کوتاه داشته باشید که ارتفاع مناسب مد نظر طراح برای پوشش کف تا سقف پنجره ها را نداشته باشد. با این حال با کمی مهارت خیاطی ، نیازی به خرید مجدد پرده نخواهید داشت. می توانید دو تکه پارچه را با ترکیب رنگی منحصر به فردی که مخصوص شماست و هیچ جای دیگری آن را نمی بینید به هم بدوزید.

بهتر کردن دکوراسیون

آباژورها: آبارژور از لوازمی است که در هر خانه ای ممکن است پیدا شود و اغلب از  اما گاهی خسته کننده و از مد افتاده به نظر می رسد. آن ها را با شکل های استوانه ای مدرن ، آباژور های رومیزی یا زمینی را زیبا تر و جذاب تر کنید.

نکته دکوراسیون: این فرش قرمز رنگ که در زاویه ای غیر معمول برای تماس با هر قطعه ی مبلمان پهن شده است ، بسیار زیباست و به اتاق رنگ و لعاب می بخشد.

بهتر کردن دکوراسیونشما همچنین می توانید آباژور خود را با اضافه کردن یک نوار پارچه ، یا نقاشی کردن نواری در قسمت های بالایی و پایینی به رنگ طلایی یا نقره ای یا هر هر رنگ متناسب با رنگ پایه آباژور ، ظاهری جدید به آن بدهید.

بهتر کردن دکوراسیونعکس های کوچک. عکس های کوچک ( به خصوص عکس های یادگاری از سال های گذشته ) ممکن است چند صفحه ی آلبوم را پر کنند اما قرار دادن آن ها در قاب عکس های بزرگ و نصب روی دیوار ، به شما یک اثر هنری جذاب و دلپذیر در دکوراسیون منزلتان خواهد داد.

بهتر کردن دکوراسیون

بهتر کردن دکوراسیون

می توانید خلاقانه تر عمل کنید و از کاغذهای تیره تر برای دستیبای به شکل های مختلف استفاده کنید. بهترین مزیت این اثر آن است که عکس ها تعیین نمی کنند که چطور در قاب قرار بگیرند بلکه قاب های بزرگ این امکان را به شما می دهند که آن ها را به هر شکل و زاویه ای که می خواهید درون قاب قرار دهید یا اینکه همه را در یک جهت و زاویه برای هماهنگی یک دست بگذارید.

بهتر کردن دکوراسیون

بهتر کردن دکوراسیون

بالین تخت ساده: پشتی تخت خواب که قابل اتصال به تخت باشد راه حلی است که تخت خوابتان را از فرم همیشگی خسته کننده ی آن دربیاورید به علاوه تخت شما را برای نشستن روی تخت و مطالعه و تماشای تلویزیون راحت تر می کند.

بهتر کردن دکوراسیونبه جای بالین فیزیکی ، می توانید با کمی خلاقیت آن را برای تخت خوابتان تصویر کنید. استفاده از برچسب دیواری یا یک نقاشی به ارتفاع سه یا چهار فوت بالاتر از تخت خواب با رنگ های چشم نواز می تواند جلوه ای نو به تخت خواب و اتاقتان بدهد.

بهتر کردن دکوراسیونملحفه و کوسن ها. یکی از لوازمی که اغلب در دکوراسیون نادیده گرفته می شود ملحفه و کوسن هاست که با تغییر و انتخاب درست آن ها ، اثرات مثبت زیادی را در دکوراسیون اتاقتان می توانید ایجاد کنید. مجموعه ای از کوسن های بزرگ با رنگ ها و بافت های چشم نواز می تواند در بالین تخت شما قرار بگیرد. به علاوه فرصتی عالی برای اضافه کردن رنگ و بافت به دکوراسیون است.

بهتر کردن دکوراسیون

بهتر کردن دکوراسیون

آیینه ها: بسته به حمام و سرویس منزل شما ، یک آیینه ی بزرگ ساده می تواند بسیار جذاب ، مدرن ، درخشنده و مینیمال به نظر برسد. به ویژه زمانی که‌ آیینه در انتهای دیوار یا هر نقطه ی قاطع دیگر تمام نمی شود. در این تصویر نواری از قاب یا گچ کاری ( ترجیحا در رنگی تند) برای فینیشینگ آیینه اضافه شده است. با هزینه ای کم شما می توانید خودتان آیینه ی دلخواه را برای دکوراسیون حمام منزلتان بسازید و به آن ظاهری براق و درخشنده بدهید.

 

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۴ گام برای داشتن باغچه ای بی نظیر

چگونه محوطه بیرونی منزل و باغ را به شیوه ای که زندگی می کنیم طراحی کنیم؟

در تابستان زمانی که هوا رو به گرم شدن است ، فکر نکردن به پیک نیک در حیاط یا گذراندن بعد از ظهری در کنار استخر مشکل است. اما اگر شما باغبانی تازه کار هستید و باغچه ی شما در خواب زمستانی فرو رفته ؛ ترس از تمیز کردن باغچه در فصل بهار و یا نداشتن سبز شما را از ایجاد جایگاهی تابستانی وا می دارد. باغچه ی شما بزرگ باشد یا کوچک ، انجام هر کار جهت بهبود آن ، تا زمانی که با یک برنامه ی تمیز جلو بروید کار ساده ای خواهد بود.  به سادگی با دانستن ملزومات خود ، استفاده از تمام فضای موجود ، طراحی برنامه و پیش رفتن با یک سبک منسجم و هماهنگ ، می توانید به سادگی باغچه ای داشته باشید که تمام نیازهای شما در محوطه خارج خانه را براورده خواهد کرد.

باغچه بی نظیرملزومات خود را تعیین کنید: فضاهایی که حتما می خواهید در اختیار داشته باشید باید مشخص شوند و این بخش بزرگی از شروع برنامه ریزی برای ساخت باغچه و باغ است. اگر چه همه ی ما یک حوض پر از ماهی ، وان آب گرم و محوطه سازی زیبا را دوست داریم اما در اختیار داشتن همه چیز در فضایی محدود ممکن نخواهد بود. بنابراین قبل از شروع هر کاری در ابتدا نیاز دارید که ساعت ها وقت بگذارید و با در نظر گرفتن فضا ، مشخص کنید که چه عواملی واقعا محوطه بیرونی منزل شما را ارتقا می دهد. چه المان هایی هستند که بدون آن ها نمی توانید از فضای بیرونی منزل استفاده کنید؟ بازی های بیرونی را دوست دارید؟ فضای پاسیو و غذا خوری در فضای باز می خواهید؟ این عوامل را در نظر بگیرید و بخش های دیگر باغ را پیرامون آن برنامه ریزی کنید.

باغچه بی نظیر

یک باغ ( به ویژه باغچه ی کوچکتر ) فرصتی ویژه است برای اینکه اجازه دهید تصوراتتان به واقعیت تبدیل شوند. این محوطه ی بسیار زیبا ، یک پیاده روی کوچک دارد و باکس هایی کوتاه برای سبزیجات و محوطه ای برای بازی. اگر شما بدانید که چگونه هر بخش از فضای شما استفاده خواهد شد ، از تعداد فضاهای ملزوم که می توانید ترکیب کنید شگفت زده خواهید.

باغچه بی نظیر

آرامش به وضوح چیزی بود که صاحب این باغچه در ذهن داشت. پاسیو کف سازی شده ، نرده های پوشیده شده از برگ درخت تاک برای حفظ حریم خصوصی و استفاده از عناصری مانند آب و گیاهان برای نزدیکی به طبیعت ، این محوطه ی زیبا را به وجود آورده است.

تصمیم گیری درباره ی آنچه که حتما می خواهید داشته باشید به شما در برنامه ریزی برای صرف هزینه و بودجه نیز کمک خواهد کرد. سعی کنید بودجه خود را برای متریالی که بسیار در معرض دید هستند و لازم است کیفیت مطلوبی داشته باشند ، صرف کنید. مثل کفپوش پاسیو ، سنگفرش پیاده رو ، مبلمان و غیره. این هزینه ها را با صرفه جویی در بخش های دیگر افزون کنید. به عنوان مثال سایر لوازم و متریال ها را از بازارهای محلی یا مواد بازیافتی تامین کنید. یا از سیستم های آب نمای پر هزینه صرف نظر کنید.

باغچه بی نظیرکل فضا را در نظر بگیرید: در کنار لنداسکیپ ، هارداسکیپ ( طراحی بخشی از محوطه که با متریال سخت انجام می شود مانند سنگ فرش ) را در کل فضای خود ترکیب کنید. در غیر اینصورت باغچه ی شما آنطور که باید ، لذتبخش نیست. صاحب این خانه می خواسته بخش های مختلف را به کاربری های مختلف اختصاص دهد. کفپوش آجری ، مرز ها را مشخص می کند با فضایی در انتها برای ناهار خوری در فضای باز.

باغچه بی نظیرفقط به این دلیل که شما می خواهید هارداسکیپ بیشتری را در محوطه ی منزل خود ترکیب کنید به این معنی نیست که یک قطعه ی یکنواخت بتنی باشد. یکنواختی فضا را با انوع مختلف سنگفرش و کفپوش از بین ببرید. این ترکیب سنگ ریزه ، سنگ پله و کف سازی یکدست ، احساس خوبی به لحاظ جلوه ی بصری ایجاد می کند و از جاری شدن آب باران هم جلوگیری می کند.

منبع: پویانو


  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰


متراژ کوچک آپارتمان ها دیگر یک معضل نخواهد بود اگر به درستی و کاربردی آن را سازماندهی کنید. ما توجه شما را به چند ایده که شما را برای سازماندهی بهینه ی فضای منزل تان رهنمون می کند جلب می کنیم. با پویانو همراه باشید.

۱- ایجاد فضای باز بدون دیوارها

فضای مفید در آپارتمان های کوچک

یک راه حل ایده آل برای طراحی داخلی آپارتمان های کوچک این است که دیوارها را حذف کنید و یک فضای چندمنظوره داشته باشید. با این روش تمام بخش های منزل تان در یک فضا ترکیب می شود مثل اتاق خواب، غذا خوری و…برای مجزا کردن این بخش ها به جای دیوار ها می توانید از مبل ها و رنگ ها و مواد متفاوت کمک بگیرید. این فضا به دلیل عدم وجود دیوارها همیشه از نظر بصری بزرگتر از قبل به نظر می رسد.

۲- استفاده از درهای ریلی در طراحی

فضای مفید در آپارتمان های کوچک


اگر شما یک فضای کاملا باز نمی خواهید می توانید با یک پارتیشن با درهای ریلی بزرگ مکان خاصی را از سایر بخش های آپارتمان جدا کنید. علاوه بر این شما می توانید مکانی را به طور کامل با این گونه پارتیشن ها جدا کنید که این بستگی به نیاز شما دارد.

منبع: پویانو

برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید:

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

پیدا کردن یک پنجره دقیق و مناسب، جلوه ای خاص را، که مایلید در خانه تان داشته باشید، به آن می بخشد. و همچنین خنثایی و کسل کنندگی فضای خانه را مغلوب می کند. گاهی اوقات ممکن است شما هر گزینه در دسترسی را در نظر بگیرید، ولی هیچ کدام آنها به اندازه ی کافی خوب به نظر نرسند.

اگر شما هم یکی از آن مالکان بی شماری هستید، که خود را در این وضعیت می بینید، شاید باید یک پنجره تخصصی در یک نقطه مناسب نصب کنید.

پنجره ای تخصصی ظاهر خانه تان

پنجره های تخصصی چه جور پنجره هایی هستند و چه چیزی آنها را انتخاب ایده آلی می کند وقتی انواع پنجره های دیگر نامناسب جلوه می کنند؟

یک پنجره ی خیلی خاص

پنجره ی تخصصی، نوعی از پنجره است که از یک شکلی پیروی نمی کند یا ابعادی دارد که معمولا در دیگر سبک های پنجره های متعارف یافت نمی شود. پنجره های خاص معمولا برای قسمت خاصی از خانه به صورت سفارشی ساخته می شوند، بر خلاف گزینه های پنجره های متعارف که تنها در اندازه های استاندارد موجود هستند.

پنجره ای تخصصی ظاهر خانه تان

جایی که قبلا هیچ پنجره ای آنجا نبوده است

پنجره های تخصصی اغلب در جاهایی استفاده می شوند که به نور طبیعی نیاز دارند، ولی مقدار فضای کافی برای قرار گیری پنجره ی استاندارد که متناسب آنجا باشد، ندارند. این فضاها شامل نقاط کوچک کنار یا بالای درب ورودی هستند.

آنها همچنین برای محدوده هایی که پنجره های بزرگتری از حد معمول نیاز دارند، ایده ال هستند. در برخی از موارد، بیشتر شکل فضاهای موجود است که انتخاب پنجره های خاص را گزینه ی بهتری از پنجره های مستطیلی یا مربعی کنار هم ارائه می دهد.

پنجره ای تخصصی ظاهر خانه تان

تکمیل کردن فضای کلاسیک

پنجره های تخصصی نه تنها وقتی که پنجره های دیگر قابلیت نصب را نداشته باشند، مناسب هستند، بلکه آنها همچنین در کنار انواع پنجره ها به خوبی می نشینند. وقتی در کنار یا بالای دیگر پنجره های استاندارد قرار داده شدند، پنجره های خاص کوچکتر می توانند برای تکمیل کردن ظاهر کلاسیک فضا نیز به کار آیند. از طرف دیگر، شما می توانید یک پنجره ی خاص با اندازه ی بزرگتر از معمول، برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق نصب کنید، بدین ترتیب که با پنجره های دیگرتان یک نقطه ی مقابل را فراهم کنید طوری که چشم مخاطب را به پنجره ی بزرگتر وصل کنند.

منبع: پویانو

برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید.

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

اتاق های باریک

بعید است که کسی یک آپارتمان کوچک با یک حمام باریک را بر آپارتمان جاداری که هر اتاق خواب یک حمام جداگانه دارد ترجیح دهد. اما واقعیت این است ما در خانه هایمان اغلب با معضل فضاهای باریک و کوچک روبرو هستیم. اما با این حال جای نگرانی و نا امیدی نیست چرا که راه های موثری وجود دارد که می توانید با آن ها این اتاق های کوچک عریض را سازمان دهی و مرتب کنید.

بنابراین پویانو چند تکنیک موثر برای حل معضل فضای محدود این گونه اتاق ها ارائه می کند که می توانید از آن ها الهام بگیرید و در منازل خود پیاده کنید.

۱- انتخاب ترکیب رنگ مناسب

طراحی دکوراسیون اتاق های باریک

مهم ترین کار برای حل فضای محدود یک اتاق باریک و افزایش نمای بصری آن چیست؟ راهکار آن بسیار ساده است: ابتدا از طیف های سفید رنگ یکی را انتخاب کنید سپس سقف و دیوارها را با آن رنگ بزنید. اگر مبلمان شما نیز همین رنگ را داشته باشند تاثیرش بیشتر می شود.

بعد از اتمام مراحل بالا شما اتاقی را مشاهده خواهید کرد که مرزهای آن واضح و مشخص نیست، و اتاق نه تنها به شکل مربع دیده می شود بلکه از نظر بصری فراخ تر و بزرگ تر به نظر می رسد.

طراحی دکوراسیون اتاق های باریک

اگر تمایل ندارید دیوار تان را به طور یکدست رنگ سفید بزنید. راه دیگر کمک گرفتن از کنتراست رنگ ها برای گسترش بصری فضای اتاق است. به عنوان مثال برای این که شکل یک اتاق باریک مستطیلی را به مربع نزدیک کنید تا از نظر بصری بزرگ تر دیده شود، می توانید دیوارهای عریض را با طیف های رنگی کم رنگ(لایت) و دیوار کوچک را با رنگ تیره تر رنگ آمیزی کنید.

۲- ترفند قرار دادن آینه

طراحی دکوراسیون اتاق های باریک

این یک روش دیگر تست شده است که به خوبی شما را برای حل معضل فضاهای باریک یاری می کند. در این روش برای همسانی بیشتر به چند آینه ی بزرگ یا چند فضای باریک در طول هم نیاز دارید. علاوه بر این آینه ها می توانند گرد یا مربع نیز انتخاب شوند.

برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

ایده هایی برای دکوراسیون راهرو های باریک

به عنوان یک قاعده، حتی در کوچکترین آپارتمان ها هم اتاق کوچکی وجود دارد که ورودی خانه یا آپارتمان را به سایر قسمت ها آن متصل می کند و آن راهرو است. مرسوم است که راهرو ها دراز و باریک ساخته می شوند و اغلب طراحی آن ها دشوار است. پویانو در این جا چند ایده برای طراحی راهرو ها تقدیم حضورتان می کند که می توانید آن ها را در راهرو منزل تان عملی کنید.

۱-روشن کردن تمام زوایای یک راهرو تاریک

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

اغلب عدم وجود نور طبیعی کافی راهرو ها را به مکانی تاریک و ناراحت کننده تبدیل می کنند. برای جلوگیری از آن شما نیاز دارید تا از نورهای مصنوعی استفاده کنید. در صورت امکان می توانید چراغ سقفی یا دیوارکوب آویزان کنید. همچنین تزئینات با لامپ های کوچک ال ای دی می تواند ایده ی خوبی باشد.

۲- نصب عکس خاطرات شیرین و لذت بخش در راهرو

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

تصاویر بزرگ خانوادگی و جالب در دیوار راهرو نصب کنید. راهرو کم نوری که با عکس های خانوادگی تزئین شده باشد نه تنها شما را لحظه ای متوقف می کند تا آن ها را نظاره کنید بلکه باعث جلب نظر میهمانان تان نیز می شوند.

۳- فضای کار غیر متعارف

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

گاهی اوقات حتی در یک راهروی باریک می توان چند قطعه مبلمان قرار داد. می توانید از روش سنتی پیروی کنید و در آن کمد لباس و یا چوب لباسی قرار دهید. اما در آپارتمان های کوچک با قرار دادن میز و صندلی مناسب در راهرو ها می توانید آن را به یک محیط کار جم و جو تبدیل کنید.

۴- صندلی تاشو یک راه حل زیرکانه برای راهروهای باریک

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

ایده هایی برای دکوراسیون راهروهای باریک

اما در اغلب مواقع نه تنها نمی توان در راهرو مبلمان قرار داد بلکه حتی یک درآور برای کفش نیز در آن نمی توان گذاشت. در این راهروها به عنوان یک راه حل می توان صندلی های تاشو را قرار داد که هنگام خروج از منزل برای پوشیدن کفش روی آن بنشینید. با این روش حتی در کوچکترین و باریک ترین راهروها احساس راحتی می کنید.

منبع: پویانو

برای مطالعه بیشتر  اینجا را کلیک کنید:

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۵ ایده ی مدرن و شیک برای طراحی دفتر کار خانگی

طراحی دفترکار خانگی

هرکسی مجموعه ای از نیازهای مختلفی را برای فضای کاریش دارد، پس خیلی از ایده های طراحی به این معنی نیستند که با همه ی فضاها هماهنگ باشند. با این حال، این به این معنی هم نیست که ایجاد فضاهای کاری عالی غیر ممکن هستند.

پس اگر شما احساس می کنید در ایده ی داشتن یک فضا در خانه که به شما اجازه می دهد در خانه کار کنید، غرق شده اید، دیگر نیازی به جستجو ندارید. ما لیستی از پیشنهادها را در اینجا جمع آوری کردیم، که به شما کمک می کند فضای کاری ایجاد کنید که در عین دعوت کنندگی، کاربردی نیز باشند.

طراحی دفترکار خانگی

۱ – نقطه ی مرکزی ایجاد کنید.

همانطوری که طراحی دفتر کارتان را تصور می کنید، مطمئن شوید که همه ی فعالیت های مربوط به فضا را در نظر گرفته اید. بیشتر از آن شاید، نیاز دارید  برای انجام کاغذبازی کاری، میزی در دفتر جا دهید. ولی برای کامل کردن طیف گسترده ای از وظایف، فضاهای متمرکز جداگانه می توانند مفید باشند.

علاوه بر فضای کار اصلیتان، در مورد فضای نشستن برای بحث و گفتگو یا ملاقات با کارفرمایان نیز فکر کنید. متناوبا، اگر چند نفر از اعضای خانواده این فضا را شریک هستند، همه چیز را طوری سازماندهی کنید که هرشخص مکانی شخصی برای کار داشته باشد.

طراحی دفترکار خانگی

۲ – کمدهای متعددی در نظر بگیرید.

خیلی ها برای نگه داشتن فضای کار سازماندهی شده تقلا می کنند، اگر شما کسی هستید که تمایل دارد در پشت میز کارش غرق شود، پس بسیار مهم است که در طراحی راه حلی برای نگهداری وسائل و فایل هایتان در نظر بگیرید.

اگر شما فضای کافی در دسترس دارید، کابینت ها و یا کمد های ساخته شده، برای نگهداری وسائل بزرگتر ایده آل هستند. قفسه بندی باز همچنین راه آسانی برای ترکیب اشیاء کابردی و عناصر تزئینی می باشد.

طراحی دفترکار خانگی

۳ – بی طرفی را انتخاب کنید.

یکی از بینش های اساسی تئوری رنگ این است که رنگ هایی که برای تزئین فضا انتخاب می شوند، تاثیر قوی بر حال و هوای ما دارند. برای مثال، آبی، غالبا آرامش دهنده تفسیر شده، در حالی که زرد برای از بین بردن استرس به کار می رود.

از آنجایی که یک فضای کاری محلی است که شما نیاز دارید در آن متمرکز باشید، قرار دادن مجموعه ای از رنگ ها می تواند مفید باشد و پاسخ عاطفی را که در کنار به شما می دهند. بجای آن، بر انتخاب رنگ هایی خنثی تمرکز کنید که در نهایت فضای به شما اجازه دهد بتوانید به کارتان توجه و تمرکز کنید.

طراحی دفترکار خانگی

۴ – بر وسائل شخصی تاکید کنید.

همانقدر که توانایی تمرکز شما در دفتر مهم است، ایجاد فضایی برای وقت گذارانی که در آن خوشحال باشید نیز، اهمیت دارد. همچنین، فراموش نکنید که چند عنصر تزئینی و هنر دیواری که سلیقه شخصی شما را نشان می دهد در نظر بگیرید.

یکی از آسان ترین کارها برای انجام این ( درحالی که یک طراحی منسجم ایجاد می کنید) این است که اجازه دهید وسائل شخصی تان، رنگ های غالب را تعیین کنند. تمام تلاشتان را بکنید تا آن رنگ های جسورانه با وسائل شخصی تان مطابق باشند و آن ها را به صورت کم ولی در سراسر فضا چیدمان کنید.

 

طراحی دفترکار خانگی

۵ – بیرون را داخل بیاورید.

تحقیقات نشان می دهد که حضور نور طبیعی در محل کارهای حرفه ای، به شدت در بهروری و روحیه کارکنان تاثیر می گذارد. این به این معنی است که این مفهوم ها به راحتی می توانند به محیط کار در خانه منتقل شوند، پس راهی برای آوردن طبیعت بیرون به داخل پیدا کنید.

در صورت امکان، پنجره ها را بخش جدایی ناپذیر طراحی تان قرار دهید. به قرار دادن میز کارتان و پرده ای نامزاحم هم می توانید فکر کنید.

علاوه بر این، از عناصر طبیعی دیگر در طراحی فضای داخل دریغ نکنید. گیاهان سبز به فضا رنگ می دهند و حال و هوای شما را هم عوض می کنند.

منبع: پویانو


 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

چند آپارتمان خیلى کوچک براى زندگى در شهرهاى بزرگ

آپارتمان خیلى کوچک

همه ما از انقلاب حرکت به سمت خانه هاى کوچک مطلع هستیم. امروزه ساکنان شهرها در حال تجربه کردن زندگى در آپارتمان هاى مدرن کوچک هستند. این رشد و فضاهاى هوشمندانه ۴٠ متر مربعى، به سرعت بین جوانانى که به دنبال مکانى مناسب همراه با امکانات لوکس هستند، گسترش یافته است.

درست برخلاف خانه هاى کوچکى که مردم براى صرفه جویى در هزینه یا بخاطر قیمت پایینشان بدنبالشان بودند، این خانه هاى لوکس کوچک کم هزینه یا ارزان نیستند.

در بنگاه هاى املاک معروف بوستون و یا سانفرانسیسکو، مبلغى که براى هر متر مربع خانه معمولى پرداخته می شود فرقى با این خانه هاى کوچک ندارد.

آیا زندگى در فضاهاى کوچک باید در تضاد با زندگى کردن در فضاهاى بزرگتر باشند؟ این آپارتمان هاى کوچک بنظر موافق با این موضوع نیستند. ما از نیویورک تا لس آنجلس را گشته ایم و خانه هاى مورد علاقه مان را از بین ١٠ شهر آمریکا انتخاب کرده ایم و به این فکر افتاده ایم که اندازه ها را کوچک کنیم.

چند آپارتمان خیلى کوچک که ارزش دیدن را دارند

آپارتمان خیلى کوچک

در قلب منطقه اى در نیویورک آپارتمان خیلى کوچک جدیدى به صورت کاملا حرفه اى به مالکان خودش فضایى مینیمالسیت و بى سر و صدا را ارزانى داشته است. این آپارتمان ها به خودى خود فضاهایى تمیز و روشن دارند. نهایت استفاده را در کمد ها و کابینت ها داشته اند، اما هنوز کاملا جادار و تر و تمیز به چشم مى آیند که بخاطر رنگ سفید دیوار ها، کابینت هاى ایتالیایى و پارکت هاى چوبى رنگ روشن است.

آپارتمان خیلى کوچک

جایى که در گذشته کارخانه کفش بود، امروزه فضایى خلاقانه براى هنرمندان و طراحان است. با رفتن کارخانه یک محیط صنعتى مدرن و زیبا شکل گرفته که حالا حالا ها از مُد نخواهد رفت. این یعنى دیوارهاى آجرى، قاب هاى فلزى پنجره و تیرهاى سقف آنتیک. با وجود همه این متریال هاى تیره رنگ و سنگین، این آپارتمان خیلى کوچک فضاى روشن و مدرن خودش را همچنان حفظ کرده است.

آپارتمان خیلى کوچک

این آپارتمان تازه ساز با کفپوش از جنس چوب درخت بلوط، طراحى مدرن، آشپزخانه اى اروپایى و با فضاهاى ذخیره سازى خلاقانه کاملا به دل مى نشیند. در بقیه فضاى خانه، نکاتى مثل تخت خواب هاى تاشو و درهاى جیبى باعث استفاده از حد اکثر فضا در این خانه شده اند.

چیزى که این مجموعه خانه را متفاوت می کند، داشتن پشت بام مجزا براى هر یک از این خانه ها است و این اجازه را به مالکان می دهند که هر زمان نیاز به هوا خوردن داشتند از پشت بام استفاده و منظره محله خود را تماشا کنند.

 

آپارتمان خیلى کوچک

این مکان که در گذشته هتل بوده، حالا به آپارتمانى خیلى کوچک تبدیل شده است. حال و هواى سال ١٩۶٧ از این خانه هاى مدرن رخت کنده است. بالکن هاى جدید،کفپوش هاى طراحى شده و امکانات مدرن از جمله تغییرات هستند.

استخرى که بیرون ساخته شده بهمراه امکانات دیگر این آپارتمان را تبدیل به فضایى رویایى کرده است.

آپارتمان خیلى کوچک

قرار گرفته در محله اى جدید، این آپارتمان ها با دو اتاق خواب، آشپزخانه متفاوت و تنوع در طرح بندى ما را تحت تاثیر خود قرار داد. معمولا در آپارتمان هاى خیلى کوچک نه انتظار این است که بتوانى قدم به داخل کمد بگذارى و نه اینکه شیر آلات داخل آشپزخانه از فلز ضدلک باشند.

آپارتمان خیلى کوچک

معمولا آپارتمان هاى خیلى کوچک قیمت پایینى ندارند، بجز این یکى که در سیاتل و در محله اى دوست داشتنى واقع شده است. این آپارتمان هاى خیلى کوچک داراى قیمتى پایین تر از مانند هاى خود دارند. ساکنان این خانه ها داراى آشپزخانه هاى جمع و جور و فضاهاى ذخیره سازى مانند کمد و کابینت هستند، به همراه پنجره هاى سرتاسر از کف تا سقف و کفپوشى از چوب سخت. پشت بام این آپارتمان ها با قابلیت باربى کیو و فضایى براى نشستن و تنها با ٢٧ خانه وار هیچ وقت خیلى شلوغ نمى شوند.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

ایده های خلاقانه برای نقاشی دیوار با دستان خودتان

نقاشی کردن دیوار مساله  تازه ای نیست، یک روش معمول برای رویه نهایی دیوار می باشد اما در نظر همه ما احتمالا رنگ کردن دیوار پیش زمینه ای یکنواخت و خسته کننده دارد که گاهی از انتخاب آن دست می کشیم. در واقع  گزینه های انتخابی جالب و خلاقانه ای وجود دارد که هزینه زیادی نیز به شما تحمیل نخواهد کرد، چرا که همچنان شما تنها به یک قلموی رنگ ، خط کش و تعداد کمی ابزار دیگر نیاز دارید.

نوار چسب کاغذی جادویی

نقاشی دیوار توسط خودتان

نقاشی دیوار توسط خودتان

یکی از بهترین کمک کننده ها برای نقاشی دیوار نوارچسب های کاغذی معمول در عرض های مختلف می باشد، که در تمام فروشگاه های لوازم تحریر یا ابزارآلات فروخته می شود. شما می توانید آن ها به صورت راه راه با عرض های دلخواه به دیوار بچسبانید و فاصله بین آنها را نقاشی کنید.

بلوک های رنگی

نقاشی دیوار توسط خودتان

نقاشی دیوار توسط خودتان

برای مثال شما می توانید ابتدا همه دیوار را رنگ کنید، سپس نوارچسب ها را به صورت تصادفی در پهنا و زوایای مختلف به دیوار بچسبانید، و سپس مجدد همه دیوار را رنگ کنید. پس از کندن نوار چسب ها شما دیوار خلاقانه اصلی خود را خواهید دید. نقاشی دیوار توسط خودتان

نوارچسب های کاغذی همچنین می توانند برای طرح دیگری مورد استفاده قرار بگیرند. برای بلوک های رنگی! این بلوک های رنگی می توانند در رنگ های متضاد انتخاب گردند و یا اینکه به صورت تدریجی تغییر رنگ کمرنگ به پررنگ داشته باشند و یا اینکه کاملا متفاوت از یکدیگر انتخاب شوند( برای مثال از رنگ سفید و سیاه برای تفکیک حد فاصل بین بلوک ها  می توان استفاده نمود) و یا اینکه به صورت یکپارچه رنگها در دیگری ترکیب شوند. بلوک های رنگی نیز می توانند در شکل ها و ابعاد طراحی شوند و یا اینکه هیچ شکل مشخصی نداشته باشند. به طور کلی تجسمی از توده های رنگی در دیوار را می توانید ایجاد کنید.

شورن یا طرح های زیگزاگی

نقاشی دیوار توسط خودتان

برای طرح زینت بخش و مد روز “شورن” نیز می توان از نوارچسب کاغذی بهره برد: ابتدا شما باید دیوار را با مربع و مثلث علامت گذاری کنید. سپس یک تقاطع مورب را با نوار چسب ایجاد کنید و بدین ترتیب طرح زیگزاگ بدست می آید.

نقاشی دیوار توسط خودتان

مساله اصلی در این طراحی ، ترکیب صحیح شورن با سایر دکور اتاق و ترکیب های رنگی در اندازه بجا و مکان مناسب می باشد.

Ombre

نقاشی دیوار توسط خودتان

یکی دیگر از راه های مرسوم برای نقاشی دیوار، امبره Ombre  می باشد، نوعی از رنگ آمیزی که یک رنگ به رنگ دیگر به آرامی در ارتفاع دیوار تغییر می کند. با چنین شیب رنگی از تیرگی به روشنی یا روشنی به تیرگی، شما می توانید از مزایا و تاثیر شگفت انگیز سقفی که به نظر مرتفع می آید بهره ببرید و باعث می شود مرز بین رنگ سقف و دیوار ها از بین برود.

نقاشی دیوار توسط خودتان

نقاشی دیوار توسط خودتان

تکنیک های مختلف را با هم ترکیب کنید تا جذاب تر شود. برای مثال اُمبره و زیگزاگ را ترکیب کنید.

استنسیل و استمپ

نقاشی دیوار توسط خودتان

یکی از راه های کلاسیک برای نقاشی جالب دیوار استفاده از استنسیلها و مهرهای هنری می باشد. در این روش دیگر امکانات بی نهایت است. شما می توانید استنسیل های آماده و غلطک را از بازار تهیه کنید و خودتان را انجام دهید.

نقاشی دیوار توسط خودتان

برای  الگوها و تم ها، همه چیز بستگی به سلیقه و خوشایند شما دارد. می تواند طرح های هندسی، نقوش گیاهی و حیوانی ، طرح های مجزا و یا حتی حروف، کلمات و نوشته باشد.

طراحی دست آزاد

نقاشی دیوار توسط خودتان

یکی دیگر از گزینه ها – ایجاد تصویر بر روی دیوار با دستان خودتان است. اگر خودتان می دانید چطور نقاشی کنید و یا تصمیم گرفتید که از یک هنرمند دعوت کنید، هرچه که دلتان بخواهد می توانید اجرا کنید، از خطوط مارپیچ ساده گرفته تا شبکه کلیف نکته اصلی در اینجا، البته این است که زیاده روی نکنید و رنگ تاکیدی را در هماهنگی با سایر رن های دکوراسیون داخلی ماهرانه ترکیب کنید.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰
ایده ی های الهام بخش برای ساخت پنجره های سفارشی

به منظور ایجاد طراحی داخلی جالب و بدیع لازم نیست رنگ دیوارها را مرجانی کنید یا این که اثاثیه و وسایل غیرمتعارف بخرید. گاهی برای یک تغییر باورنکردنی فقط نیاز است که یکی از اجزای اتاق را تغییر دهید. که در این جا ما برای خلق طراحی های بدیع به تغییر پنجره ها می پردازیم. مطمئنا یکی از کاربردهای اساسی پنجره ها ورود نور طبیعی به داخل اتاق است. اما چه کسی گفته است که پنجره ها خود نمی توانند به عنوان نقطه تمرکز طراحی یک اتاق و یکی از اجزای اصلی آن باشند. برای روشن شدن بحث، ما برخی از نمونه های پنجره های غیر استاندارد و غیرمتعارف را در زیر آورده ایم تا از آن ها الهام بگیرید.

۱-شبیه پنجره های کابین کشتی

ساخت پنجره های سفارشی

بدون شک ساخت پنجره های سفارشی دایره ای مدت های طولانی است که مورد محبوبیت طراحان و طرفداران وسایل خارق العاده و غیرمعمول  قرار گرفته است. شما در تعداد و اندازه های این پنجره ها محدودیتی ندارید و می توانید چند پنجره ی دایره ای با قطرهای متفاوت در کنار هم نصب کنید. این پنجره ها را بیشتر در حمام ها می توان مشاهده کرد.

این ایده در هتل Dream Downtown واقع در نیویورک پیاده شده است که در آن تمام توجه ها به سمت این پنجره های سفارشی جذاب با قطرهای متفاوت جلب می شود.

۲- عادت شکنی

ساخت پنجره های سفارشی

 

حتی معمولی ترین اتاق ها را می توان با تغییر پنجره های آن به اشکال هندسی نامنظم به اتاقی بدیع و خارق العاده تبدیل کرد. و به عنوان جزئیات فریم قسمتی از پنجره که باز و بسته می شود سیاه باشد که  آن را متمایز و برجسته تر نشان دهد. توصیه می شود که فریم آن از بیرون خانه هم سیاه باشد.

۳-جمع متعارف و غیر متعارف

ساخت پنجره های سفارشی

برای خلق طراحی خارق العاده و بدیع نیاز نیست که شکل پنجره ها را حتما به اشکال نامنظم مربعی دربیاورید. بلکه به سادگی می توانید شکل همان پنجره ی معمولی و مرسوم را ۴۵ درجه بچرخانید تا به هدف خود برسید.

۴-پنجره مثلثی

ساخت پنجره های سفارشی

مستطیل، مربع، ذوزنقه و…هیچ کس با این اشکال شبه مربعی متعجب نمی شود. اما پنجره های مثلثی مثل آن چه در عکس می بینید جدید و بکر هستند. با این حال این ایده را فقط می توان در اتاق زیر شیروانی اعمال کرد.

۵-ترکیب پنجره مثلثی و مربعی

ساخت پنجره های سفارشی

همانطور که گفته شد پنجره های کامل مثلثی بهترین راه حل نیستند اما اگر آن ها را با یک پنجره ی مربعی ترکیب کنید می توانید فضایی خارق العاده بسازید که هم از نظر بصری زیباست و هم از نظر عملی کاربردی است. این نه تنها یک پنجره است بلکه یک دیوار با چشم اندازی وسیع است.

۶-طراحی تعجب برانگیز

ساخت پنجره های سفارشی

اگر شما پنجره ای با دید وسیع می خواهید که در عین حال شکل معمولی نداشته باشد. می توانید ایده ی پنجره های سه بعدی را به کار بگیرید. این پنجره قسمت های فرورفته و بیرون زده ای دارد که در ساخت این قسمت ها و تعداد آن ها محدودیتی ندارید.

۷-پنجره های کلاسیک

ساخت پنجره های سفارشی

آیا کسی سبک طراحی کلاسیک را دوست دارد؟ پنجره های بزرگ به سبک کلاسیک بهترین راه حل برای کسانی است که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند. این پنجره ها نه تنها هارمونی زیادی با اتاق دارند بلکه با شخصیت صاحبخانه نیز هماهنگی دارند.

۸-پنجره های سبک جدید

ساخت پنجره های سفارشی

در این پنجره ها نه تنها از گوشه های تیز خبری نیست بلکه خطوط صاف و مستقیم را نیز در آن نمی توان مشاهده کرد. تنها نکته ی منفی این پنجره این است که به سختی باز می شود. چنین ساختاری در پنجره های سفینه فضایی دیده می شود که مسلماً پنجره های سفینه فضایی نباید باز شوند.

۹-بدیع و کاربردی

ساخت پنجره های سفارشی

ساخت پنجره های سفارشی

آیا شما پنجره ای خارق العاده و غیر قابل تصور می خواهید که در عین حال امکان باز شدن و تهویه هوا را داشته باشد.(بر خلاف مثال قبل). پس یک پنجره ی استاندارد و معمولی را در کنار پنجره ی مبتکرانه ی خود نصب کنید تا مشکل تصفیه ی هوا نیز حل شود.

منبع:pooyano.com

  • سمانه عزیزی