دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

  • ۰
  • ۰

طراحی و اجرای آبنما ؛ آّب عنصری است که با همه حواس پنج گانه انسان سر و کار دارد. این عنصر از دیرباز در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی داشته و همیشه جز, ثابتی از آن به شمار رفته و می رود. تاثیر آب بر معماری و استفاده آن در فضای زندگی انسان تثبیت شده است. امروزه به دلیل کمبود فضای لازم، آب نقش سابق خود را در زندگی افراد از دست داده است. حوض هایی که در قدیم فضای در حیاط هر خانه ای به چشم می خوردند، استخرهای بزرگ که همیشه پرآب بودند و جوی های روانی که از گوشه تا گوشه فضا امتداد داشتند، امروزه جای خود را به تعاریف مدرنی از آبنما داده اند.

آب نما های امروزی اکثرا با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند و فضای کمی که برای ایجادشان در دسترس است، تعریف دیگری پیدا کرده اند. احتمالا با خواندن نام آبنما تصویر مشخصی در ذهنتان شکل گرفته است که معمولا با همان شکل آن را می شناسید، اما این تصویر در معماری مدرن کاملا دگرگون شده و فرم های متفاوتی را شامل می شود که در زیبایی و عملکرد دارای سبک دیگری می باشند.

برای آشنایی با آن چه امروز به عنوان آبنما به سبک مدرن شناخته می شود، همراه پویانو باشید.

آبنماها می توانند در فرم یک تابلو در فضا به کار گرفته شوند. به جای تعریف یک آبنمای بزرگ که شاید فضای اجرای آن را در اختیار نداشته باشید، می توانید یک آبنمای کوچکتر به فرم قاب شده و در نقش یک تابلو در نظر بگیرید. با اجرای این ایده آب را به فضای دکوراسیون خود دعوت کرده و در عین حال صاحب یک تابلوی منحصر به فرد خواهید شد که شاید در کمتر جایی به چشم بخورد.

یک آبنما می تواند نقش پارتیشن را در محیط ایفا کند. اگر مایل به تفکیک فضاهای خود به وسیله پارتیشن هستید و یک آبنمای مدرن نیز می خواهید، پس چه بهتر که این دو خواسته را که یکی دارای عملکرد و دیگری صرفا زیبا هستند، در کنار یکدیگر و با یک فرم به اجرا درآورید. چنین پارتیشنی علاوه بر جدا کردن دو فضا از یکدیگر، به مانند یک شیشه مشجر عمل نموده و دید فضاهای دو طرف خود را به یکدیگر محدود می نماید.

استفاده از این نوع پارتیشن ها که عملا یک آبنما در قالب صفحه و اندازه کوچک هستند، در فضای نشیمن بعضی از خانه های امروزی دیده می شود. این طرح نوآورانه با تعریف فضا و تامین زیبایی می تواند یک محیط معمولی را به زیباترین حالت خود درآورد. صدای آب می تواند فضای نشیمن را به محیطی آرامش بخش تبدیل کند.

این پارتیشن می تواند در وسط یک فضای سبز فرود آمده و بهترین نمای ممکن را برای سالنی که در آن تعریف شده به وجود آورد.

آبنماها می توانند به راحتی و از فرم های بسیار ساده و طبیعی تشکیل شوند. یک تخته سنگ گود با قابلیت پمپاژ آب به سادگی عملکرد آبنما را پیدا می کند. اگر در فضای خانه از عناصر طبیعی استفاده می کنید، طراحی یک آبنمای سنگی در کنار فضای سبز بسیار زیبا خواهد بود.


  • ۹۷/۱۱/۰۷
  • سمانه عزیزی

آبنما

طراحی آبنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی