دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی ؛ یکی از جنبه های زندگی مدرن، ورزش در نوع برنامه ریزی شده و به صورت منظم است. همین موضوع باعث می شود باشگاه های ورزشی به یکی از پر تردد ترین اماکن عمومی تبدیل شوند. بسیاری از افراد هستند که ساعات طولانی از ایام هر هفته خود را به ورزش در این سالن ها اختصاص داده و به طور مداوم در حال رفت و آمد به این فضاها می باشند. مسلما کیفیت فضاهای ورزشی در انتخاب افراد برای تجربه بهترین اماکن جهت انجام تمرینات مداوم تاثیر زیادی دارد.

کیفیت چنین فضاهایی، جدا از ارتباط مستقیمی که با سطح آموزش و امکانات هر سالن ورزشی دارد، اگر چه به طور غیر مستقیم اما تا حد زیادی نیز به طراحی فضا وابسته است. یک باشگاه ورزشی که طبق اصول و با رعایت نکات حائز اهمیت طراحی شده باشد و از زیبایی نیز برخوردار باشد، مسلما فضای بهتری برای گذراندن اوقات مربوط به انجام تمرینات ورزشی خواهد بود. این است که افراد در هنگام اولویت بندی کردن گزینه های خود، یک باشگاه از لحاظ نوع طراحی محیط نیز بررسی می کنند.

اصول بسیار مهمی در رابطه با طراحی یک باشگاه ورزشی وجود دارند که می توانند در ایجاد یک فضای مناسب نقش زیادی داشته باشند. به کارگیری این اصول جزو ساده ترین و در عین حال اصلی ترین مقدمات طراحی یک باشگاه ورزشی به شمار می آید.

با پویانو همراه باشید تا اصول طراحی دکوراسیون یک باشگاه ورزشی ایده آل را بشناسید.

۱. استفاده از نور طبیعی

بهره گیری از نور طبیعی یکی از نقاط قوت طراحی فضاهای ورزشی به شمار می رود که نمی توان تاثیرش را در ایجاد یک فضای ایده آل نادیده گرفت. نور طبیعی علاوه بر تامین روشنایی مناسب در فضا، در ایجاد و انتقال انرژی در محیط نیز نقش دارد. وجود پنجره های بزرگ در دیواره های یک باشگاه ورزشی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

۲. اجرای نورپردازی مناسب

در رابطه با طراحی فضاهایی که از نور طبیعی بی بهره اند و یا در طول ساعات عصر نیز مورد استفاده قرار می گیرند، اجرای نورپردازی مناسب یکی دیگر از نکاتی است که باید مد نظر قرار گیرد. وجود نور مناسب به میزان کافی و در همه قسمت های فضا باید حتما در طراحی منظور شود.

ادامه مطلب 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی