دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقوش و طرح های گل دار درشت معمولا به عنوان یکی از اجزا و ویژگی های دکوراسیون سبک سنتی که دارای طرح های پر کار و پر جزئیات هستند شناخته شده است. با این حال طرح گل درشت صرفا به این سبک اختصاص ندارد و می تواند در سبک های متنوعی قرار بگیرند. اگر بدانید که چطور با نقوش گلدار کار کنید ، یکی از جذابیت های خواستنی برای اضافه شدن به دکوراسیون هر اتاقی می توانند باشند. از آنجایی که تنوع گسترده ای از نقوش گلدار وجود دارد و در الگوهای مختلفی در بازار عرضه شده اند، اینکه همانی را پیدا کنید که به دکوراسیون اتاق رویایی شما هماهنگ شود کار سختی نیست. در ادامه همراه پویانو باشید تا با نحوه کار با پارچه های گل گلی در مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی پذیرایی آشنا شوید.

پارچه های گل گلی در مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی :

طرح های گل درشت را با رنگ های خنثی ترکیب کنید:

استفاده پارچه گل گلی در مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی
یکی از راه های استفاده از پارچه های گل گلی در مبلمان و لوازم ، این است که آن را با تم رنگی خنثی و طراحی تا حدودی مینیمال ترکیب کنید. انتخاب یک ناحیه از فضای داخلی که دارای رنگ هایی با سایه قهوه ای و سفید است به عنوان زمینه برای طرحی که گلدار یا فلورال floral است فرصت خوبی برای به چشم آمدن این طرح است. در عین حال طرح های گلدار نیازی ندارند که با تکسچرهای دیگر و یا رنگ های درخشان رقابت کنند.

استفاده پارچه گل گلی در مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی

عکس بالا نشان می دهد که چگونه ظاهر این صندلی ها باعث شده اند که صندلی ها به عنوان یک مرکز کانونی در فضای نشیمنی که طراحی خنثی و کسل کننده دارد مورد توجه قرار گیرند. طرح گلداری تاکیدی پارچه مبل ها در کنار گلدان گلی که بر روی میز قرار گرفته است یک سبک خلاقانه را ایجاد کرده است و به فضای اتاق روح بخشیده است. این دو عدد مبل تک نفره به عنوان بخشی از طراحی دکوراسیون به سبک انتقالی برای این فضای پذیرایی می باشند ، عناصر بی نظیر دیگری نیز مانند شومینه با سنگ مرمری و دیوارهای رنگ روشن به خوبی یا نورپردازی پر تزیین و کلاسیک این فضای داخلی ترکیب شده اند.

از طرح های گلدار برای دکوراتیوهای خلاقانه مانند تاج تخت استفاده کنید:

از طرح های گلدار برای دکوراتیوهای خلاقانه مانند تاج تخت استفاده کنید

فکر نکنید که برای استفاده از طرح های گلدار درشت محدود به مبلمان پذیرایی خواهید بود. این تصویر نشان می دهد که طرح های گلدار می توانند در اتاق خواب نیز به عنوان تاج تخت تخت خواب به کار روند و با کوسن های سرویس خواب ست شوند. باز هم می بینید که گل های زیبا روی میزهای پاتختی به عنوان عنصر تاکیدی و کامل کننده فضا عمل می کنند.

استفاده از طرح های گلدار درشت محدود به مبلمان پذیرایی
به این ترتیب شما از همین ایده و مفهوم می توانید برای دیگر اتاق ها استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید با تعویض پارچه مبلی یک صندلی عثمانی به طرح گلدار آن را به عنوان یک عنصر تاکیدی در دکوراسیون نشیمن شما به چشم بیاید. این کار باعث می شود که دکوراسیون فضای شما حالتی از سبک کلاسیک را به خود بگیرد که بتواند با هر فضایی هماهنگ شود.

تعویض پارچه مبلی یک صندلی عثمانی به طرح گلدار آن را به عنوان یک عنصر تاکیدی در دکوراسیون نشیمن

به دنبال طرح های گل دار خلوت بگردید

مبل سبز رنگ که دارای رنگ ملایم است و طرح گل سنبل بر روی پارچه آن چاپ شده است.

یک ایده دیگر این است که طرح های گل دار بزرگ را انتخاب کنید اما دارای تم رنگی خنثی و آرام باشد. به جای آن دارای طرح گل با سایه های رنگی ظریف تر مانند طلایی و آبی تیره باشد. فاصله گل ها از همدیگر در این طرح بیشتر است و باعث می شود که طرح زمینه آن بیشتر به چشم بیاید. همانطور که در تصویر بالا میبینید مبل سبز رنگ که دارای رنگ ملایم است و طرح گل سنبل بر روی پارچه آن چاپ شده است.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

نحوه استفاده میز تلویزیون در دکوراسیون خانه

نحوه استفاده میز تلویزیون : زمان ایجاد تغییر در دکوراسین اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی، آن چه که بیشتر از سایر لوازم کار را برای ما دشوار می کند، آن جعبه سیاه رنگ به نام تلویزیون است! گاهی در طراحی دکوراسیون داخلی ممکن است که تنها به خاطر تلویزیون و میز آن به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا نکنیم. اجرای دکوراسیون مناسب با استفاده از میز تلویزیون از آن چه که تصور می کنید دشوارتر است. البته امروزه مدل های ظریف و زیبایی برای میز تلویزیون طراحی شده است که کار را برای ایجاد دکوراسیونی زیبا ساده تر کرده اند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که ظاهری تازه به دکوراسیون داخلی خانه خود ببخشید. برای این که بدانید چگونه می توان از میز تلویزیون در دکوراسیون خانه استفاده کرد با پویانوهمراه باشید:

برای این که بتوانید از میز تلویزیون به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده کنید ۵ نکته و ترفند ساده برای نحوه استفاده میز تلویزیون وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید به فضایی زیبا دست پیدا کنید:

میز تلویزیون در دکوراسیون داخلی

  1. پنهان کردن میز در دکوراسیون را امتحان کنید!

گاهی بهترین راه برای حل مشکل موجود در یک طراحی این است که با آن مشکل مواجه شوید و اگر قابل حل نبود آن را از طراحی خود حذف کنید! البته این موضوع در مورد یک صندلی و یا یک اکسسوار بسیار ساده است و به راحتی می توان آن را از طراحی خذف کرد، اما اکنون صحبت ما در مورد میز تلویزیون است. در این مورد می توانید به جای حذف کردن، آن را در داخل دکوراسیون پنهان کنید. اگر به دیدن تلویزیون علاقه ای ندارید و از الویت های زندگی شما به شمار نمی رود، به طور کامل از استفاده از تلویزیون دست بکشید و آن را از اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی خود حذف کنید! در این شرایط می توانید از میز تلویزیون به عنوان یک کتابخانه استفاده کنید. فراموش نکنید که کتاب ها فضای گرم تری به محیط زندگی شما می بخشند. نصب یک شلف و طبقه چوبی به جای تلویزیون بر روی دیوار نیز نتیجه زیبایی به همراه خواهد داشت. همین کار را با استفاده از تلویزیون نیز می توانید انجام دهید. می توانید از طبقات میز تلویزیون برای قرار دادن کتاب ها و لوازم دکوری استفاده کنید. این گونه کتاب ها در الویت قرار گرفته و سایر عناصر کمتر به چشم خواهند آمد. این روش برای زمانی که میز تلویزیونی قدیمی در اختیار دارید بسیار کارآمد خواهد بود. البته خرید میز تلویزیونی جدید کار را برای شما ساده تر خواهد کرد!

ادامه مطلب:

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۱۴ مدل گلدان رومیزی جدید که مهمان دکوراسیون تابستانه خانه هستند

درست است که یک دکوراسیون خوب با مبلمان و عناصر داخلی بزرگ خانه که به درستی انتخاب شده باشند به چشم می آید و تاثیر زیادی در اینکه نتیجه کار رضایت بخش از آب دربیاید دارد، اما مطمئنا از نقش این کوچک های دکوراسیون داخلی که با اکسسوری شناخته می شوند نمی توان غافل بود. در این مطلب با پویانو همراه باشید تا با انواع مدل گلدان رومیزی جدید ، یکی از اکسسوری های دکوراسیون داخلی که به عنوان دکوراتیوهای خانه شناخته شده اند و بسیاری از ما ایرانی ها هم از آن برای دکورکردن میزجلو مبلی ، میز غذاخوری و .. استفاده می کنیم آشنا شوید.

ابتدا انواع مدل های جدید گلدان هایی که در سال ۲۰۱۸ مد شده اند و طراحان داخلی در طراحی فضای پذیرایی و اتاق خواب برای دیزاین و کامل کردن طراحی دکوراسیون خانه از آن استفاده می کنند معرفی می کنیم:

انواع مدل گلدان رومیزی جدید در دکوراسیون داخلی منزل

انواع مدل گلدان رومیزی جدید در دکوراسیون داخلی منزل :

گلدان سرامیکی

این گلدان ها یکی از جدیدترین و محبوب ترین مدل های گلدان رومیزی است که این اواخر استقبال زیادی در دکوراسیون داخلی از آن شده است. گلدان های سرامیکی معمولا دارای تکسچرهای خاصی هستند و یا ممکن است ساده باشند. علاوه بر اینکه تنوع رنگی دارند اما یکی از پرکاربرد ترین گلدان سرامیک رنگ سفید آن است. این گلدان ها در سایزهای مختلف و فرم های مختلف طراحی می شوند.

گلدان بامبو

گلدان  های بامبو از قیمت بالاتری نسبت به گلدان سرامیکی

گلدان  های بامبو از قیمت بالاتری نسبت به گلدان سرامیکی برخوردارند. شاید یکی از دلایل آن وزن سبک آن و طرح های ظریف و هنرمندانه گلدان های بامبو می باشدو البته گلدان های بامبو با اینکه از جنس چوب هستند یه دلیل ظرافت و لایه پوسته ای گلدان احتمال شکستن دارند ، بنابراین به حرف های فروشنده طبق اینکه اینها چوبی هستند و نشکن اکتفا نکنید و سعی کنید درون گلدان را با سنگ یا هر چیز دیگری سنگین کنید تا تعادل آن حفظ شود.

گلدان سالونگ

گلدان سالونگ  به نظر می آید که محبوبیت این گلدان ها از برند معروف ایکیا آغاز شد.

به نظر می آید که محبوبیت این گلدان ها از برند معروف ایکیا آغاز شد. این اسم در واقع به متریال گلدان ربطی ندارد و در واقع اسم یک مجموعه گلدان در فرم های متنوع است. رایج ترین این گلدان ها ست سه تایی ان است. البته این گلدان ها بیشتر حالت تزئیتی دارند و دهانه آن گنجایش تعداد زیادی گل برای نمایش را ندارد. اما در واقع گلدان سالونگ ترند امسال بوده است. در رنگ های متنوع و غالبا از جنس بلوری می باشد. نمونه هاییی از آن دارای سایه روشن رنگی می باشد.

گلدان بلوری

ادامه مطلب

  • سمانه عزیزی