دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی ساختمان مسکونی با ۱۵ واحد / METAFORM Architects

طراحی ساختمان مسکونی با ۱۵ واحد

معماری : METAFORM Architects
موقعیت: داملدانج، لوکزامبورگ
زیربنا: ۲۲۵۰ متر مربع
سال: ۲۰۱۶

Residential Building with 15 Units / METAFORM Architects

هنگامی که نوبت به خانه‌سازی می‌رسد، یکی از مشکلات اصلی‌ که مردم در نواحی شهری –مناطقی با رشد و سریع و افزایش تقاضای مسکن- امروزه با آن بطور قالب مواجه هستند، نیاز به انتخاب تیپ آپارتمانی غیر از تیپ آپارتمان تک خانوار است، که این نه بخاطر میل آن‌ها، که به علت نیازشان است.


دغدغه‌های اصلی آن‌ها را می‌توان به طور خلاصه به صورت ذیل بیان نمود:
-معمولا، در ذهن مردم ساختمان‌های مسکونی اشاره بر یک «زندگی درون جعبه» دارند، که فاقد کیفیات زندگی و احساس تعلق و هویت بوده و با کمبود نور طبیعی و دید به چشم‌انداز مناسب مواجه است.
-مجاورت نامناسب با همسایگان منجر به تضعیف حریم خصوصی، هم از لحاظ دیداری و هم از لحاظ شنیداری می‌شود.
-فضای فیزیکی کافی در فرم‌های گوناگون برای یک زندگی راحت وجود ندارد.

طراحی ساختمان مسکونی

در رویکرد تیم معماری این پروژه، ایده اصلی تحلیل دقیق این مسائل و پاسخ به آن‌ها از طریق با نظر گرفتن آن‌ها به عنوان نقطه اصلی تبدیل به خط مشی طراحی و فراتر از آن، تبدیل به کیفیت‌ها بود که به موجب آن دیدگاهی جدید به تیپ مسکن انبوه خلق شد.

بافت شهری‌ای که سایت پروژه در آن واقع بود، شرایط ویژه زمین و شکل قطعه زمین امکان یک رویکرد منحصربفرد را با بازتابی از پاسخ به مسائل فوق‌الذکر فراهم نمود.

خیابان منحنی، توپوگرافی با شیب تند و درختانی با عمر بیش از سه قرن، همگی در شکل گیری فرم اصلی دخیل بودند. با توجه به بافت بخصوص منطقه (واحدهای کوچک مسکن در یک سمت و بلوک‌های آپارتمانی بزرگ در سویی دیگر) تقسیم حجم اصلی به شش قطعه که در جهت عمودی انتقال یافته‌اند، حجم ساختمان را با محیطش سازگار می‌کند. تراکم در نظر گرفته شده و در عین حال مساله احساس تعلق، هویت و مقیاس انسانی نیز مد نظر قرار گرفته‌است. با تقسیم حجم و انتقال آن، حجم‌های حاصل امکان دریافت نور طبیعی و اشراف به مناظر ۳۶۰ درجه و ارتباط بصری با آسمان را دارا شدند.

طراحی ساختمان مسکونی

ارتباط عمودی دقیق، امکان ترکیب‌بندی عرضی آپارتمان‌ها را با آزادی در جهت‌گیری از سه وجه میسر می‌سازد. فضاهای عمومی داخل ساختمان تعاملات اجتماعی میان همسایگان را تقویت می‌کند و ضمن حفظ آسایش همگام، حسی از زندگی جمعی را در ساکنین ساختمان برمی‌انگیزد.

دغدغه اصلی تیم طراحی، پیوند دادن نیازهای مسکن‌سازی حال حاضر با شرایط خاص سایت بود؛ طراحی ساختمان یک مجموعه مسکونی که به افراد حسی از تعلق، هویت و احساس جمعی اعطا کند.

مصالح و سازه
ساختمان متشکل از سازه‌ای حجیم از بتن پیش‌تنیده است، که در نما ها با پنل‌های آلومینیومی مثلثی شکل، مجهز به  بازشو شده‌است. عایق‌سازی حرارتی دیوارها متشکل از فیبر معدنی است. بازشوها با شیشه‌های سه لایه در یک قاب آلومینیومی پوشانده شده‌است. اجزای بزرگ شیشه‌ای به طور خاص با لایه‌ای ضد اشعه فرابنفش خورشید پوشانده شده‌اند که از ساختمان در برابر گرمای زیاد حفاظت می‌کند.

یک جنبه مهم در طراحی ساختمان حول محور مسائل انرژی، جهت‌گیری آن است؛ بازشوهای بزرگ اغلب در نماهای شرقی و جنوبی قرار دارند، در حالیکه نمای شمالی به طور غالب بسته است. مطابق قوانین لوکزمبورگیش، این ساختمان در گروه ساختمان‌های با هدررفت پایین انرژی (دسته B-B) دسته‌بندی می‌شود. علاوه بر پنل‌های خورشیدی که برای تولید آب گرم تعبیه شده‌اند، یک سیستم تهویه مرکزی نیز برای بهینه‌سازی بازدهی انرژی در پروژه در نظر گرفته شده‌است.

طراحی ساختمان مسکونی

طراحی ساختمان مسکونی

مصالح استفاده شده در نما به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری را داشته باشند.

منبع:  پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

شرکت معماری کنگوکوما و شرکاء از طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب در ترکیه رونمایی می‌کنند

طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب ؛ گروه معماری Kengo Kuma از طراحی خود برای موزه هنرهای مدرن «ادون‌پازاری» رونمایی نموده‌اند، که اکنون در شهر « اسکی‌شهر » ترکیه زیر ساخت و ساز می‌باشد.

این شهر بابت دانشگاه‌هایی که در آن قرار دارند و جمعیت جوانی که در آن ساکن هستند مورد توجه قرار دارد. با الهام از مقیاس و مصالح موجود در معماری خانه‌های چوبی سنتی عثمانی، این موزه به دنبال تبدیل شدن به یک مکان فرهنگی جدید است که همزمان هم شاخص بوده و هم با بافت موجود اطرافش ادغام شده‌باشد.

این موزه جدید در محله‌ای معروف به نام «اودون‌پازاری» (که در زبان ترکی به معنای مغازه چوب‌فروشی شناخته می‌شود) قرار خواهد گرفت؛ محله‌ای که خیابان‌های پیچ‌ در پیچ و خانه‌های تاریخی عثمانی با طبقات بیرون‌زده آن‌ها را در خود جای می‌دهد. از این زبان معماری برای طراحی موزه هنرهای مدرن «ادون‌پازاری» در این محله الهام گرفته شده‌است.

معماران تشریح می‌کنند:« استراتژی ما در طراحی، توده‌ای طراحی کردن حجم بود؛ از مکعب‌های کوچک روی هم انباشته شده برای ایجاد معماری‌ای با مقیاس شهری استفاده شد.».

 

مکعب‌های روی هم انباشته شده با ابعاد متنوع، بازتاب‌دهنده مقیاس خانه‌های اطراف در سرتاسر سطح خیابان است. این مکعب‌ها برای اعلام موجودیت به عنوان یک نقطه شاخص جدید در منطقه، هرچه به سمت مرکز سازه نزدیک‌تر می‌شوند ارتفاع می‌گیرند.

در داخل ساختمان، فضاهای گالری در گستره‌ای از ابعاد قرار دارند و امکانات انعطاف‌پذیری را برای نمایش هنر مهیا  می‌نمایند: مکعب‌های قرار گرفته در طبقه همکف برای برپایی اجراهای هنری بزرگ‌مقیاس در نظر گرفته شده‌است، در حالی که مکعب‌های کوچک‌تر در طبقات بالاتر فضایی برای نمایشگاه‌های کوچک‌تر را فراهم می‌نمایند. یک آتریوم مرکزی، ساخته شده از قطعات چوبی، هر طبقه را به آتریوم مرتبط می‌سازد و به نور طبیعی اجازه می‌دهد که از طریق پنجره سقفی آتریوم، در داخل ساختمان نفوذ کند.

طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب

طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب

پروژه اکنون زیر ساخت‌و ساز است، و روز افتتاحیه آن اعلام خواهدشد.

 

معمار: Kengo Kuma & Associates

موقعیت: اسکی‌شهر، استان اسکی‌شهر ، ترکیه

مساحت زمین: ۱۲۲۰ مترمربع

مساحت ساخته‌شده: ۳۵۸۲ مترمربع

Kengo Kuma & Associates Unveils Stacked Timber Museum in Turkey

 

منبع: پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

بازسازی ساختمان کاخ Rasumofsky / شرکت معماری Baar-Baarenfels

بازسازی ساختمان کاخ Rasumofsky

معماری : شرکت Baar-Baarenfels

موقعیت: وین، اتریش

این کاخ برای یک دوک به نام آندری کریلویچ رازوموفسکی، دیپلمات سابق روسیه از جانب تزار الکساندر در کنگره سال ۱۸۰۶ وین، ساخته شده است.

 

رازوموفسکی که یکی از حامیان بتهوون و جنبش هنری پیشرو بود، یک معمار بلژیکی به نام لویی مونتویر را به عنوان طراح خود استخدام کرد تا ساخت مجموعه ای شامل سه ساختمان را در فضایی به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع بر عهده گیرد که از اطراف توسط پارک مرکزی اتریش احاطه شده بود. الوئیس دوم، دوک لیختن اشتاین در سال های ۱۸۳۸ تا ۱۸۷۳ در این کاخ اقامت داشت. پس از آن این بنا به تصرف دولت درآمد تا اینکه بعدها توسط دو نفر از معروف ترین کلکسیونر های هنری ،جهت ایجاد یک موسسه هنری و اقامتگاه خصوصی تغییر عملکرد پیدا کرد.

ساختمان مرکزی بنا طی جنگ جهانی دوم دچار آسیب شده و عدم مرمت و نگهداری مناسب پس از جنگ منجر به ایجاد مشکلات اساسی گشت. این ساختمان به عنوان یک بنای تاریخ به ثبت رسیده و بنابراین، برای افزایش مقاومت سازه از عملیات بازسازی با احتیاط و به وسیله آنالیز استراتژی های جدید استفاده شده است. طی این طرح، همه عناصر مربوط به مرمت سقف، پلکان و دیوارهای داخلی تخریب شده و یک سیرکولاسیون عمودی به همراه پارکینگ زیرزمینی و فضاهای پشتیبان ایجاد شده است.

صفحه آلومینیومی سقف توسط سیستم خرپاهای فولادی مهار شده که در راستای ساختمان موجود به وسیله خرپای ویرندیل شبکه بندی شده اند. آپارتمان پنت هاوس از همه جانب توسط تراس احاطه شده و پنجره های قدی به کار رفته در آن در عین شفافیت دارای قابلیت کنترل نور خورشید هستند. برای محافظت در برابر نور خورشید از صفحات بیرون زده آلومینیومی استفاده شده که علاوه بر امکان ایجاد سایه، زوایای مختلف قاب شده از چشم انداز به دست می دهند. ساختار اولیه سقف بنا از جنس فولاد است که در همنشینی با نرده های سلطنتی اطراف فرم انعطاف پذیر پیدا  کرده است.

طبقه همکف که مربوط به ساختمان قدیمی است، یک گالری هنری به ارتفاع ۶ متر می باشد، با دو فضای بزرگتر که به  وسیله یک گالری دیگر در طبقه دوم که خود مابین دو صفحه بتنی زاویه دار و آزاد قرار دارد، در ارتباطند. پلکان ارگانیک جدید که از بتن مسلح ساخته شده در تناسب ظاهری با فرم باریک ساختمان قرار دارد. برای ایجاد هندسه پیچیده و آزاد از قالب های پیش ساخته استفاده شده است که باعث زیبایی فرم عمودی شده، بدون اینکه با سازه دیوار اتصال داشته باشد و همچنین با ایجاد نور و سایه باعث سبک به نظر رسیدن فرم ساختمان می شود.

بدنه آسانسور اصلی از پانل های شیشه ای خود ایستا با ورقه های فلزی مفصلی ساخته شده تا روشنایی و شفافیت فضا  افزایش پیدا کند. کابین داخلی از سه جانب و سقف، شیشه ای منظور شده تا احساس عمودی بودن فضا را بیشتر نشان داده و فضاهای تاریخی را به فضاهای ساخت معاصر ارتباط دهد که به پارک مرکزی و ساختمان های مجاور دید دارند.

بازسازی ساختمان کاخ Rasumofsky

بازسازی ساختمان کاخ Rasumofsky

بازسازی ساختمان کاخ Rasumofsky


منبع : پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰


۱۱ روش برای اضافه کردن رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه ها

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه ؛ از قرنیزها گرفته تا کانترتاپ آشپزخانه، با اضافه کردن رنگ های مشکی می توانید به آشپزخانه خود جلوه ای برجسته بدهید. به کار بردن رنگ های مشکی در آشپزخانه چیز عجیبی نیست اما این یک روند طراحی محسوب می‌شود که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. امروزه صاحبخانه ها رنگ های تیره را تقریبا روی هر سطحی از آشپزخانه از قرنیز پنجره‌ها و دیوارها گرفته تا    کابینت آشپزخانه و کانترتاپ ها به کار می‌برند.

چه بخواهید به طور محتاطانه از این رنگ استفاده کرده و آن را صرفا در جزئیات به کار ببرید یا این که آن را در وسعت بیشتر و در کفپوش آشپزخانه خود استفاده کنید می‌توانید از زیبایی های این رنگ تیره بهره مند شوید.

در این جا ۱۱ ایده برای شروع آورده شده است.

۱- لوازم روشنایی

همگی می‌دانیم که روشنایی نقش مهمی در تقریبا تمام آشپزخانه‌ها بازی می‌کند اما رنگ لوازم روشنایی نیز همینطور است. یک لوستر کروی فرفوژه ای می‌تواند هم به عنوان دکوری بالای میز ناهارخوری و هم دکوری ورودی آشپزخانه عمل کند همانطور که یک دسته سه تایی از چراغ های آویز بالای جزیره آشپزخانه نیز به طور مشابه عمل می‌کنند. در این آشپزخانه سنتی که واقع در شهر آستین تگزاس است هر دوی این چراغ ها در سبک کلاسیک وارد شده اند.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

۲- لوازم تزئینی و دکوری

اگر در استفاده از رنگ مشکی مردد هستید می‌توانید ابتدا با اشیاء دکوری کوچک شروع کنید که انجام آن ریسک کمتری دارد و عوض کردن آن ها نیز آسان و کم هزینه است. ضمنا این ها اثر زیبایی شناختی فضای آشپزخانه شما را نیز به طور کامل عوض نمی‌کنند. شید لامپ ها، گلدان ها، ساعت های قدیمی، قاب عکس ها و آثار هنری صرفا برخی از روش های اضافه کردن اندکی رنگ شیک مشکی به ترکیب رنگی آشپزخانه تان است.

۳- مبلمان

اگرچه مبلمان نسبت به وسایل دکوری وظایف بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد اما همچنان روش نسبتا مطمئنی برای وارد کردن رنگ های تیره هستند. درحالی که مبلمان به هیچ وجه ارزان نیستند اما بدیهی است که تغییر به مبلمان مشکی نسبت به تغییر به کانترتاپ، کابینت یا دیوار بین کابینتی مشکی هزینه کمتری دارد. از جمله لوازمی که هزینه کمتری دارند می توان به صندلی های ناهارخوری و صندلی های بار اشاره کرد. اگر به دنبال جلوه ای برجسته تر هستید و می توانید کمی بیشتر هزینه کنید یک میز ناهارخوری تماما مشکی را امتحان کنید.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

۴- ابزار و یراق آلات

حتی کوچکترین لوازم موجود در آشپزخانه را می‌توانید به رنگی مشکی وارد کنید و ابزار و دستگیره های کابینت استثنا نیستند. برای انتخاب آن ها بیش از یک گزینه پیش روی شماست که شامل آهن، نیکل و برنز نفت مالیده می‌باشد. دستگیره های آهنی همانند برنزی تیره برای استفاده در آشپزخانه هایی با سبک سنتی، اسپانیایی و مدیترانه ای مناسب هستند  و با خود اندکی گرما به ارمغان می‌آورند. دستگیره هایی نیکلی تیره و براق جلوه درخشان و صیقلی به طراحی های معاصر و مدرن امروزی اضافه می‌کند. اگر می خواهید میزان رنگ مشکی بیشتری را به نمایش بگذارید از دستگیره های بزرگتر استفاده کنید.

۵- جزیره آشپزخانه

نظر شما در مورد کابینت مشکی چیست، اما چند راه بهتر نیز برای دست یابی به ظاهری که هم مبتکرانه و هم پیچیده و پرظرافت باشد وجود دارد. کابینت های مشکی جزیره آشپزخانه می‌توانند طراحی های مختلف زیادی را به سرانجام مطلوب برسانند. آن‌ها می‌توانند در آشپزخانه های معاصر که پالت سفید و تمیزی دارند جلوه برجسته ای داشته باشد یا به طراحی های سبک رعیتی اندکی زیبایی و ظرافت ببخشند. برای این که کار هم می‌توانید بگذارید ایسلند مشکی در وسط آشپزخانه شما جلوه ای برجسته داشته باشد و هم می‌توانید یکی از دیگر کابینت ها را نیز به رنگ مشکی دربیاورید تا هماهنگ تر شده و جلوه خیره کننده آن را متعادل کند.

اضافه کردن رنگ های طلایی را نیز در کنار کابینت های تیره امتحان کنید. این روشی است که می‌توانید از رنگ مشکی استفاده کرده و در عین حال چند رنگ اضافه کنید تا به طراحی خود گرما ببخشید.

۶- دیوارهای بین کابینتی

اگر تا به حال برای خرید متریال دیوار بین کابینتی اقدام کرده باشید می‌دانید که چه طرح های خلاقانه ی مشکی رنگی برای آن ها وجود دارد. این ها شامل موارد کلاسیک نظیر کاشی های حمام و متریال های مختلف نظیر سرامیک، پروسلین، شیشه و یا حتی سنگ طبیعی می‌شوند. یک دیوار بین کابینتی مشکی رنگ حتما نیاز نیست که جلوه بسیار خیره کننده ای داشته باشد. اگر به دنبال موزاییک یا کاشی های سرامیک مشکی یکدست و توپر نیستید، مدلی را انتخاب کنید که در آن رنگ مشکی با یک یا چند رنگ دیگر ترکیب می‌شود تا جلوه ملایم تری داشته باشد. دیوار بین کابینتی موزاییکی این آشپزخانه که سبک Shabby Chic دارد به خوبی با کانترتاپ مشکی یکدست هماهنگ شده است و در عین حال دارای رنگ های روشن تر نیز می باشد.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

۷- کانترتاپ ها

اگر فکر می کنید که کابینت ها و دیوارهای بین کابینتی مشکی رنگ بیش از حد خیره کننده هستند، کانتر یا پیشخوان آشپزخانه را می‌توانید به عنوان گزینه حد وسط انتخاب کنید. کانتر مشکی رنگ می‌تواند اجزای یک طرح رنگی و تمیز سیاه و سفید را به هم گره بزند. به علاوه کانترتاپ های مشکی را می‌توانید در متریال های مختلفی نظیر گرانیت، کوارتز و سنگ صابونی پیدا کنید.

اگر به دنبال روش ظریفی برای وارد کردن رنگ مشکی به کانترتاپ خود هستید به دنبال مدلی باشید که دارای پیچش ها و رگه ها درون خود می‌باشد. به علاوه می‌توانید رنگ ها و سبک ها را با یکدیگر ترکیب کنید. این آشپزخانه سبک معاصر دارای کانترتاپ اصلی مشکی رنگ است اما با کانترتاپ سفید روی جزیره آشپزخانه همچنان طراحی پرروح و روشن آن حفظ شده است.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

۸- هود آشپزخانه

لوازم مشکی رنگ در طراحی های امروزی به طور کامل از رده خارج شده اند، درسته؟ نه کاملا. هودهای فلزی یکی از داغ ترین گرایش های طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۱۶ می‌باشد و این شامل هودهایی با بدنه فلزی مشکی رنگ نیز می‌شود. چه آن از فلز استیل ضد زنگ، چوب رنگ شده یا فلز ساخته شده باشد، یک هود مشکی رنگ می تواند جلوه خود را در آشپزخانه ای مملو از وسایلی با ظاهر برجسته حفظ کند.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

۹- قرنیز پنجره

این گزینه نیازمند ذوق و سلیقه هم هست. طراحی پنجره های تان با رنگ مشکی تیره یا استفاده از رنگ مشکی روی قرنیز های کف دیوار یا ابزارهای گچی روی دیوار به فضا بعد و عمق می‌بخشد و بدون شک یک انتخاب طراحی برجسته و خیره کننده محسوب می‌گردد. ابتدا با یکی از پنجره ها کار خود را شروع کنید و ببینید که چطور این کار ظاهر آن را تغییر می دهد.

۱۰- کابینت ها و شلف ها

کابینت ها و شلف ها صرفا برای نگهداری یا به نمایش گذاشتن وسایل استفاده نمی‌شوند و  می توانند به ویژگی های برجسته آشپزخانه نیز تبدیل شوند. این آشپزخانه سبک اسکاندیناوی دارای شلف بندی باز با فضای داخلی مشکی رنگ است که روی شکل این جزیره آشپزخانه تاکید می‌کند. اگر شما شلف های دیواری دارید ممکن است بخواهید با استفاده از رنگ مشکی بین آن ها و دیوار روشن پشتی کنتراست ایجاد کنید.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

شلف های باز یا دیواری دارید؟ با انتخاب رنگ تیره برای تکیه گاه و پایه شلف ها اندکی رنگ مشکی به آشپزخانه خود بپاشید. آن ها تاثیر بصری زیادی در برابر یک پس زمینه سفید رنگ ایجاد می کنند.

۱۱- کفپوش

این تصمیمی است که بسیاری از صاحبخانه ها به انجام آن مبادرت نمی ورزند اما نصب یک کفپوش مشکی می‌تواند ارزشمند باشد. یک کفپوش با کاشی های مشکی طرح آشپزخانه شما را وزین کرده و ویژگی دراماتیکی به آن می‌بخشد. به علاوه لوازمی که رنگ های روشن تر دارند در برابر این پس زمینه مشکی ظاهری بزرگ تر، بهتر و برجسته تر خواهند داشت.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

گذشته از اثر زیبایی شناختی نگهداری و تمیز کردن جنبه دیگری است که باید به آن توجه شود. گرد و خاک و کثیفی روی سطوح تیره تر معمولا بیشتر نمایان هستند. بنابراین اگر نیاز به گزینه ای دارید که نگهداری کمتری داشته باشد از انتخاب این یکی اجتناب کنید. شما می‌توانید ظاهر کفپوش هاروود مشکی رنگ را با اضافه کردن بافت از طریق رگه ها و گره های موجود در چوب به تعادل برسانید. رگه های روی چوب حتی ممکن است حاوی اندکی رنگ سفید باشند تا رنگ کفپوش شما را ملایم کنند.

 

 

منبع : پویانو  

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

چگونگی استفاده از بالکن کوچک خانه خود به بهترین شکل

چگونگی استفاده از بالکن کوچک ؛ با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا وقت گذرانی در بالکن و حیاط خانه یکی از راههای لذت بردن از هوای خوب بهاری است. با توجه به اینکه بسیار از آپارتمان ها بالکن های کوچکی دارند، این کار به نظر صاحبان آن ها غیر ممکن به نظر می رسد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که همیشه کوچک بودن بالکن خانه خود را بهانه ای برای استفاده نکردن از آن قرار می دادید، به ادامه این مطلب توجه کنید. در ادامه به بررسی بالکن هایی می پردازیم که علارغم متراژ بسیار کم، صاحبان آنها به بهترین شکل از فضای خود استفاده کرده اند

 

 

این بالکن شاید کوچک ترین بالکنی که تا به حال دیده اید نباشد، اما جزو بالکن های بزرگ هم به حساب نمی آید. با این حال احساس یک باغ را برای بیننده تداعی می کند. با قرار دادن گیاهانی با ارتفاع های مختلف در همه بخش های بالکن و استفاده از کفپوش و وسایل چوبی چنین حسی را به بیننده انتقال داده می شود

 

 

صاحب این بالکن کوچک، با قرار دادن یک نیمکت بزرگ و با تعداد مناسبی کوسن و یک ننوی پارچه ای از فضای کوچک بالکن خود تمامی استفاده را برده است. همچنین با نصب یک پرده این امکان فراهم شده است که هر زمان که بخواهد حریم خصوصی خود را حفظ کند

 

چگونگی استفاده از بالکن کوچک

 

 

یک نیمکت ال شکل با تعداد کافی بالش و کوسن، یک فرش کوچک و میزی مناسب برای فضای کوچک بالکن و تعدادی گلدان می تواند فضای دلنشینی را در یک بالکن کوچک به وجود بیاورد. استفاده از چند طبقه کنار دیوار به شما این اجازه را می دهد که بدون اینکه فضای زیادی از کف بالکن را اشغال کنید گیاهان بیشتری را در بالکن خود جای دهید

 

 

 

اگر می خواهید با کمترین هزینه دکوراسیون بالکن خود را تغییر دهید، می توانید به جای خرید مبلمان و نیمکت های  مناسب فضای باز با استفاده از چند جعبه چوبی خالی نیمکت بسازید. کافی است جعبه ها را رنگ کنید و چند تشکچه و کوسن رنگی روی آن ها بچینید.

 

 

با استفاده از درختچه ها و گیاهان بلند، مانند بامبوهایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، می توانید بالکنی به دور از دید دیگران داشته باشید.

حتی اگر فضایی برای قرار دادن چند صندلی دارید لازم نیست همه صندلی ها را یک مدل تهیه کنید. می توانید از ترکیب چند صندلی با مدل های مختلف هم ترکیب زیبایی را در بالکن کوچک خود داشته باشید

 

 

گیاهانی که در این بالکن چیده شده اند، همگی کوچک و کوتاه هستند، اما نوع چیدمان آنها که در همه جای بالکن پخش شده است احساسی از یک باغ کوچک را به بیننده منتقل می کند

 

 

داشتن یک بالکن خیلی کوچک به این معنی نیست که شما نمی توانید در بالکن خود صندلی بگذارید. گیاهان را بر روی نرده و فضای بیرون بالکن قرار دهید و از گونه های رونده ای استفاده کنید که روی دیوارها رشد کنند

 

 

این نیمکت با دو کوسن بر روی آن شاید خیلی کوچک به نظر برسد، اما هنوز هم برای صرف چای صبحگاهی و استراحت عصرگاهی همراه با کمی مطالعه فضای مناسبی است

 

چگونگی استفاده از بالکن کوچک

چگونگی استفاده از بالکن کوچک

 

صاحب این بالکن تقریبا تمام فضای بالکن خود را به گیاهان اختصاص داده است. به طوری که تقریبا فضایی برای رفت و آمد در بالکن باقی نمانده است. او معتقد است با تبدیل بالکن به یک باغ کوچک و باز گذاشتن درب بالکن همیشه طبیعت را به داخل خانه اش می آورد و این تجربه برایش از چند دقیقه ای استراحت و وقت گذارنی در بالکن خوشایندتر است

 

 

به جای نیمکت و صندلی به فرش و تشکچه فکر کنید. اگر بالکن شما به قدری کوچک است که به نظرتان فضای مناسبی برای قرار دادن یکی دو صندلی یا نیمکت وجود ندارد، می توانید قالیچه یا تشکچه ای در بالکن بیاندازید و با چند بالش و کوسن رنگی آن را تزینن کنید و فضای راحتی برای استراحت در بالکن ایجاد کنید

 

چگونگی استفاده از بالکن کوچک

چگونگی استفاده از بالکن کوچک

 

در این بالکن به غایت کوچک، میز و صندلی هایی به رنگ های زنده و متضاد و همچنین تعداد زیادی گیاهان سبز فضای دلنشینی را ایجاد کرده است. فضایی که بدون توجه به متراژ کم فضا می توان از آن لذت برد

 منبع : پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

رنگ سبز گرینری Greenery در دکوراسیون منزل رنگ سال ۲۰۱۷ اعلام شده توسط موسسه Pantone

رنگ سبز گرینری Greenery ؛ در این مقاله می‌بینید که با این رنگ نشاط بخش الهام گرفته از طبیعت چطور می‌توانید شروع پرطراوتی را برای سال خود رقم بزنید. من شنیده‌ام که بسیاری از مردم و اقشار از این که سال ۲۰۱۶ سال سخت و دشواری بوده گلایه کرده‌اند. به علاوه این سالی بود که بسیاری از موسیقیدان های معروف را از دست دادیم و از یک فصل داغ انتخاباتی(آمریکا) بیرون آمدیم. همانطور که ما نگاه‌های مان را به سوی سال جدید معطوف می‌کنیم و به آغازی خوش و پرطراوت امیدواریم موسسه رنگ پنتون در راستای انتخابی روشنگرانه برای رنگ سال ۲۰۱۷ گام برداشته است و آن رنگ سبز گرینری(Greenery) است که تداعی گر سبزی جوانه های بهار است.

لتریک آیزمن(Leatrice Eiseman) مدیر اجرایی این موسسه می‌گوید:«پانتون رنگ سبز را انتخاب کرد تا برای ما حس آرامش و فراغ بالی را فراهم کند که در میان اجتماع شلوغ و سیاسی امروزه به دنبال آن هستیم». او در ادامه می‌افزاید:«این رنگ علاوه بر راضی کردن تمایلات رو به رشد ما برای جوانی و احیای دوباره، ارتباط ما را با طبیعت دوباره برقرار می‌کند که این هدف بزرگتر و ارزشمندتری برای انتخاب رنگ سبز است».

رنگ سبز گرینری Greenery

من در مورد انتخاب های دو سال گذشته موسسه پنتون یعنی رنگ شرابی عنابی برای سال ۲۰۱۵ و ترکیب رز صورتی و آبی ۲۰۱۶۶ کمی مردد بودم ولی این رنگ سبز چمنی دقیقا مطابق با سلیقه من هست. در حقیقت من از این رنگ همیشه برای مشاوره دادن به مشتریانم استفاده می‌کنم. این رنگ تاکیدی جالبی هم برای فضاهای داخلی و هم بیرونی محسوب می‌گردد.

در این جا ما رنگ سبز و خرم مشابهی را برای روشن کردن فضا و جلوه دادن به این اتاق خواب کودک به عنوان طرح  جدیدی که در ذهن مشتری بود اضافه کردیم. من استفاده از این رنگ دعوت کننده را برای درب های ورودی خانه نیز دوست می دارم.

این رنگ گیاهی ضمیمه فوق العاده ای برای یک آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری محسوب می‌گردد. اضافه کردن سخاوتمندانه این رنگ در سرتاسر این فضا چنین طراوت و جلوه منحصربه فردی به آن تزریق کرده است.

رنگ سبز چمنی، زمانی که کنار رنگ های چوبی بیاید جلوه ارگانیک زیبایی با خود به ارمغان می آورد. در این پالت واقعا خصوصیات فضای بیرون به داخل خانواده آورده شده است و پیوندی محکم بین فضای بیرون و داخل آن برقرار شده است.

یکی از تصمیم های من برای سال جدید این است که صاحبخانه ها را تشویق کنم از فضاهای داخلی تماما سفید دست برداشته و به رنگ کردن بخشی از خانه با یک رنگ تاکیدی فکر کنند چه آن یک سقف یا دیواری از یک اتاق باشد.

رنگ سبز گرینری Greenery

رنگ سبز گرینری Greenery

در هر دو اتاق خواب در عکس قبلی و این اتاق خواب به مقدار زیاد از رنگ سفید استفاده شده است، اما پاشیدن اندکی رنگ سبز به فضای آن ها به آن پویایی و طراوت بخشیده و نگذاشته جلوه اتاق زیادی سرد و استرلیزه به نظر برسد.

اگر رنگ سبز مورد پسند شماست اما می‌ترسید که ممکن است در مقادیر زیاد بیش از حد رنگ شدیدی باشد در مورد اضافه کردن آن در لوازم کوچکتری که کمتر در معرض دید هستند نظیر لوازم دکوری چون کوسن ها، پرده ها، لوازم روشنایی و دیگر ملزومات فکر کنید.

رنگ سبز گرینری Greenery

رنگ سبز گرینری Greenery

از آن جایی که سبز در طبیعت رنگ برجسته ای است؛ معمولا به عنوان یک رنگ نیمه خنثی عمل می کند و می‌توان آن را با بسیاری از رنگ ها به زیبایی ترکیب کرد. همچنان که در طبیعت نیز سبز در کنار انواع رنگ ها نمای زیبایی دارد در محیط خانه هم با انواع رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و آبی به خوبی هماهنگ می گردد.

آماده هستید که این رنگ زیبا و پرطراوت را به منزل خود وارد کنید؟

در این جا یک دسته بندی از رنگ های شبیه به رنگ سبز ۲۰۱۷ پانتون آورده شده است که از چپ شامل رنگ سبز چمنی Mardi Gras Green مربوط به Valspar، رنگ سبز Thumb مربوط به بنجامین مور، رنگ سبز Overt Gree شروین ویلیامز و سبز باغ چمنی(Herbal Garden) مربوط به Behr می‌باشد.

 

 

منبع: پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

مجموعه کهکشان سوهو Galaxy SOHO / گروه معماری زاها حدید

مجموعه کهکشان سوهو Galaxy SOHO

معمار : زاها حدید

محل : سوهو، پکن، چین

 معماران مسئول : زاها حدید و پاتریک شوماخر

مدیر پروژه : ساتوشی اوهاشی

دستیار : کریستیانو سکاتو

معمار پروژه : یوشی یوشی یاما

موسسه طراحی محلی : موسسه معماری و طراحی پکن BIAD

مساحت : ۳۳۲۸۵۷ متر مربع

سال اتمام پروژه : ۲۰۱۲

عکس : ایوان بان

 

پروژه کهکشان سوهو در مرکز پکن متعلق به شرکت سوهو چین، مجتمعی ۳۳۰۰۰۰ متر مربعی مشتمل بر: دفاتر اداری ، فروشگاه ، و مجموعه تفریح و سرگرمی است. پروژه برگرفته از مقیاس بزرگ و باشکوه پکن، به بخش جدایی ناپذیر زندگی شهری پکن تبدیل شده است. معماری آن ترکیبی از پنج حجم به هم پیوسته و سیال است. هر یک از این پنج حجم مجزا می‌گردد، تلفیق می‌یابد یا به کمک پل‌هایی کشیده به قسمت‌های دیگر متصل می‌شود. این حجم‌ها با همدیگر در تمام جهات جور و منطبق هستند و یک معماری پانورامایی بدون گوشه یا بدون تغییر حالت های ناگهانی خلق می‌کنند، در حقیقت طراحی نرم و انعطاف پذیری دارد و سیالیت و روانی ترکیب فرمال آن را از هم می‌گشاید.

 

حیاط‌های مرکزی پروژه بازتابی از معماری سنتی چینی است که در آن حیاط، جهانی درونی و فضاهای باز متوالی ایجاد می‌کند. در اینجا، معماری دیگر از بلوک‌های خشک و سخت تشکیل نشده، بلکه به جای آن از حجم‌های نرم و بهم آمیخته‌ای تشکیل شده که جهانی سازگار، متقابل و ممتد خلق می‌کند و حرکت سیالی بین هر ساختمان می‌سازد. سطوح و طبقات متغیر در طراحی فرم روی یکدیگر تاثیر می‌گذارد و حس عمق به کمک شناوری فرم‌ها و پوشش بنا ایجاد می‌شود. همانطور که کاربران بیشتر در داخل ساختمان حرکت می‌کنند و جلوتر می‌روند، فضاهای هماهنگ، خودمانی و صمیمی‌تری را می‌یابند که از همان سبک طراحی صوری منسجم خطوط منحنی و متداوم تبعیت می‌کنند.

 

سه طبقه پایین مجموعه کهکشان سوهو، امکانات عمومی مانند فروشگاه و سرگرمی و فضاهای تفریحی عرضه می‌دارد. طبقات بالایی فضاهای تجاری متعددی برای گروه‌های کاری نوآورانه از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر مربع، فراهم می‌سازد. بالای ساختمان به کافه‌ها، رستوران‌ ها و بار اختصاص داده شده و ترکیبی از فضاهای داخلی و خارجی است و مراجعه کنندگان  دیدهای وسیعی به یکی از بزرگترین خیابان‌های شهر از بالای این ساختمان می توانند داشته باشند. این عملکردهای مختلف به کمک فضاهای داخلی راحت و دوستانه‌ای به هم متصل شده‌اند، ضمن اینکه پیوسته با شهر در ارتباط هستند؛ و باعث می‌شوند کهکشان سوهو نشانه شهری مهمی در پکن باشد.

 

 

بنا از مصالح سخت و با دوام ساخته شده است و دقت طراحی بالایی دارد. به کمک کریدورهای و نورگیرهای بیضی شکل همه ساختمان‌ها نور طبیعی دریافت می‌کنند. یکی از تفاوت‌های ساختمان کهکشان سوهو با سایر معماری‌های متداول، نحوه دسترسی به دفترهای کاری است که حس آرام بخش و کار کردن در محیط کاری طبیعی را تداعی می‌کند. فرم پویای پروژه بسیار گیرنده و شگفت آور است متشکل از فضاهای پر و خالی است، ضمن اینکه حریم شخصی در ساختمان حفظ می‌شود.

مجموعه کهکشان سوهو Galaxy SOHO

مجموعه کهکشان سوهو Galaxy SOHO

مجموعه کهکشان سوهو Galaxy SOHO

مجموعه کهکشان سوهو Galaxy SOHO

این پروژه جایزه پریتزکر (Pritzker) را برای زاها حدید به ارمغان آورد، جایز پریتزکر همانند “جایزه نوبل ” در معماری است. از زمان آغاز به کار این جایزه در ۲۶ سال گذشته، زاها حدید اولین زنی است که این جایزه را دریافت نمود. تخیل قوی و کانسپت سوررئالسم این بنا، ساختمان کهکشان سوهو را به یک بنای فرا مدرن و شاخص در شهر پکن تبدیل نموده است و در کنار ساختمان استادیوم ملی لانه پرنده، و برج CCTV به عنوان نشانه شهری شهر پکن شناخته می‌شوند.

 

 

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه و فضای آشپزخانه برای کمک به طراحی بهتر

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه ؛ با درک نسبت‌های فضایی، ابعاد ساخت و مناطق کار، آشپزخانه ایده آلی برای پخت و پز ایجاد کنید. چه بخواهید اندکی تغییر در آشپزخانه خود بدهید یا این که آن را نوسازی کنید یا یک آشپزخانه کاملا جدید بسازید، درک چند اندازه‌گیری ساخت کلیدی و دستورالعمل های ساماندهی شده می‌تواند شما را در ساده و روان کردن کارهای پخت و پز کمک کند.

آشپزخانه ها برای غذا و وسایل آشپزی شما محل ذخیره سازی فراهم می‌کنند، فضای کافی برای آماده کردن مواد غذایی و تمیزکاری می‌دهند و البته فضایی در اختیارتان قرار می‌دهند که می‌توانید در آن جا غذا و شیرینی بپزید.

این کارکردها زمانی که متفکرانه در کنار هم چیده شده باشند مطلوب عمل کرده و تجربه کار کردن در آشپزخانه شما را بهتر می‌کنند. در این جا روش هایی برای نحوه رسیدن به این چیدمان ایده آل آورده شده است.

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

در حالت ایده آل، فضای نگهداری خشک و خنک باید در نزدیک ترین مکان به نقطه ورودی آشپزخانه قرار بگیرند. منطقه پخت و پز باید به سمت محل غذاخوری قرار بگیرد و بهترین جا برای نصب سینک نیز بین این دو بخش است. به این چیدمان مثلث کار نیز می‌گویند. بهترین مثلث کار باید کمتر از ۲۱ فوت(۶٫۴ متر) طول داشته باشند. مثلث های کاری که بیشتر از ۲۶ فوت(۷٫۹ متر) باشند در بیشتر اوقات جابه جایی از بخش به بخش دیگر مثلث ناکارآمد است.

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

در این طرح نحوه چیدمان و ابعاد یک آشپزخانه در اندازه متوسط نشان داده شده است.

توجه داشته باشید که منطقه آماده سازی مواد غذایی بین ایسلند، سینک و گوشه آشپزخانه تقسیم شده است. مثلث کار این جا کوچک و جمع و جور است. در هر فضایی همیشه اندکی ناسازگاری وجود دارد.

بیایید نگاهی به سه کارکرد اصلی این آشپزخانه بیندازیم:

۱-فضای ذخیره سازی

۲-فضا برای آماده سازی

۳-فضای پخت و پز

هر شخصی ممکن است اولویت های متفاوتی برای کاری که در آشپزخانه انجام می‌دهد داشته باشد بنابراین از این به عنوان یک راهنما استفاده کنید نه یک قانون اجباری.

فضای ذخیره سازی

همانطور که ذکر شد طراحان پیشنهاد می‌کنند فضای ذخیره سازی محصولاتی که باید در جای خشک و خنک باشند در ورودی آشپزخانه قرار دهید. قرار دادن بوفه آشپزخانه در یک سمت و یک پیشخوان ۱۵ تا ۲۴ اینچی(۳۸ تا ۶۱ سانتی متر) در سمت دیگر ایده خوبی است. این باعث می‌شود که به راحتی بتوانید چیزهایی را که از فریزر و یخچال بیرون می آورید روی پیشخوان یا کانتر آشپزخانه قرار دهید.

در بوفه آشپزخانه می‌توان کالاهای خشک به همراه جارو و ملزومات دیگری مانند دستمال حوله های کاغذی را نگهداشت. از دراورهای بوفه برای نگهداشتن کیسه های پلاستیک، فویل ها و هر چیزی که برای نگهداری و ذخیره کردن غذاها به کار می رود استفاده کنید.

از کابینت های این بخش نیز می‌توانید برای نگهداری ظروف همزن، سینی های کیک، پیمانه های اندازه گیری و دیگر اشیائی که شما را در آماده سازی وعده‌های غذایی کمک می کند استفاده کنید.

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

فضای آماده سازی مواد غذایی

در حالت ایده آل، فضای تمیزکاری و آماده سازی بهتر است در اطراف سینک باشد. در این بخش ها بشقاب ها و استکان های مورد استفاده روزانه در کنار ماشین ظرفشویی و سطل های زباله خواهد بود.

فضای به اندازه ۱۸ تا ۳۶ اینچ(۴۵ تا ۹۲ سانتی متر) از کانترتاپ را در یک یا هر دو سمت سینک آزاد بگذارید. مناطق آماده سازی بهتر است خالی از دیگر اشیاء باشند چرا که شما همیشه می‌خواهید کاسه ها، بشقاب ها و پیمانه های اندازه گیری را بیرون آورده و روی آن قرار دهید. بگذارید حداقل ۳۶ اینچ(۹۲ سانتی متر) فضای کانترتاپ برای آماده سازی مواد غذایی بدون هیچ وسیله دیگر و کاملا خالی باشد. این اندازه در آشپزخانه های بزرگ تر می‌تواند بیشتر هم باشد. یکی از دلایلی که ایسلند یا جزیره های آشپزخانه اینقدر محبوبیت یافته اند همین است. آن ها سطوح گسترده و به خوبی روشن شده ای فراهم می‌کنند که می‌توان روی آن اکثر کارهای آشپزخانه را انجام داد.

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

فضای پخت و پز

بخش پخت و پز باید در اطراف هود، اجاق گاز و یا فرهای دیواری واقع باشد. قابلمه ها، ماهیتابه های سرخ کردنی و سینی های شیرینی پزی را در مجاورت اجاق گاز و فرها قرار دهید. این هم ایده خوبی است که لوازم کوچک آشپزخانه نظیر توسترها و قهوه سازها را در این بخش قرار دهید چرا که باعث می‌شود فضای آماده سازی مواد غذایی شما خالی و آزاد بماند.

۲۱ تا ۳۶ اینچ(۵۳ تا ۹۲ سانتی متر) روی کانتر در هر دو سمت اجاق گاز را به منطقه پخت و پز اختصاص دهید. در صورت امکان، فرهای دیواری که فضایی از کانترتاپ آشغال نمی‌کنند را نزدیک این بخش قرار دهید تا بتوانید غذاهای داغ را فوری و بدون معطلی از درون آن‌ها بیرون بیاورید. ادویه جات، تخته های برش نان و آویزهای قابلمه را نزدیک دراورها و قفسه ها قرار دهید. ضمنا لوازم سرو غذا را نیز نزدیک محل غذاخوری بگذارید.

ابعاد پیشنهادی و توصیه شده برای اجزای آشپزخانه

ابعاد تمام اجزای آشپزخانه برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه مهم هستند. عرض یک یخچال معمولی کمی کمتر از ۳۶ اینچ(۹۲ سانتی متر) است. اما مشکل اغلب در مورد عمق یخچال هاست. در سال های اخیر برخی از تولیدکنندگان یخچال هایی طراحی کرده اند که عمق آن ها بشتر از کابینت های معمولی با عمق ۲۴ اینچ(۶۱ سانتی متر) می باشد. شما همچنان می‌توانید یک یخچال مستقل کم عمقی بخرید اما باید به ابعاد لیست شده در مشخصات آن به دقت توجه کنید تا مطمئن شوید در آشپزخانه شما به خوبی جاسازی می شود. گزینه دیگر چیدمان های یخچال توکار است اما این‌ها مشخصا قیمت گرانتری دارند. به دنبال لوازمی با عمق ۳۰ اینچ(۷۶ سانتی متر) یا کمتر باشید که درب های آن ها به سمت بیرون باز شود نه به سمت کناره ها، در غیر این صورت می‌توانید فضای آشپزخانه تان را طوری طراحی کنید که لوازمی با عمق بیشتر در آن جاسازی شوند. چیز دیگری که باید به آن ها توجه کنید چرخش درب یخچال است. همیشه جهت چرخش را امتحان کنید تا ببینید که آیا موقع باز شدن به چیزی گیر می‌کند یا نه.

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

در این جا می بینید که چطور ارتفاع کابینت ها نقش مهمی در چیدمان آشپزخانه ایفا می‌کنند. کابینت های بالایی به طور معمول ۱۸ اینچ(۴۶ سانتی متر) بالاتر از کانترتاپ قرار گرفته و ارتفاعی بین ۳۰ تا ۴۲ اینچ(۷۶ تا ۱۰۷ سانتی متر)  از سطح کانتر دارند. در نظر داشته باشید که برای دسترسی مناسب به کابینت های بالایی، ارتفاع آن ها نهایتا باید ۷۰ تا ۸۰ اینچ(۱۷۸ تا ۲۰۳ سانتی متر) از کف زمین فاصله داشته باشد. برای دسترسی به کابینت هایی با ارتفاع بیشتر از ۷ فوت از کف زمین باید از چهارپایه استفاده کنید. کابینت هایی که ارتفاع بیش از ۸ فوت داشته باشند برای اکثر افراد خانواده ناکارآمد هستند، با این حال می توان از آن ها برای ذخیره کردن لوازم دکوری یا فصلی استفاده کرد و برای دسترسی به آن ها می‌توانید از چهارپایه یا نردبان استفاده کنید.

ابعاد استاندارد برای کابینت های زیری، ۲۴ اینچ(۶۱ سانتی متر) عمق و ۳۶ اینچ(۹۲ سانتی متر) ارتفاع می‌باشد. به طور کلی افراد در حال بلندقدتر شدن هستند طوری که برخی از صاحبخانه ها ارتفاع کانتر خود را تا ۳۸ اینچ(۹۷ سانتی متر) بالا می‌آورند.

اندازه گیری های کابینت آشپزخانه

یکی دیگر از ابعاد مهم که باید به آن توجه کنید فاصله بین کابینت هاست. نقاط ورود آشپزخانه می‌توانند اندازه کمی به اندازه ۳۶ اینچ(۹۲ سانتی متر) داشته باشند موقعی که کابینتی در یک سمت آن ها واقع شده باشد. حداقل ۴۲ اینچ(۱۰۷ سانتی متر) فاصله باید بین صورت یک کابینت با صورت کابینت سمت دیگر وجود داشته باشد و اگر این فاصله ۴۸ اینچ(۱۲۲ سانتی متر) باشد بهتر است اما فاصله بیش از ۶۰ اینچ(۱۵۲ سانتی متر) در بسیاری از مواقع بیش از حد گسترده است. با این حال، اگر آن یک آشپزخانه U شکل باشد، می‌توانید حتی فاصله ی بین کابینت ها را تا ۹۶ اینچ(۲۴۴ سانتی متر) در نظر بگیرید.

 

منبع: پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

طراحی استخر شنای خانه با چشم انداز باغ توسط پنجره ای بزرگ

طراحی استخر شنای خانه با چشم انداز باغ ؛ یک سالن استخر در بالای این خانه در کلون و توسط استودیوی آلمانی معمارانCorneille uedingslohmann  طراحی شده است که شامل دیوار هایی است که با نوارهای کوارتزیت اندود شده اند و دارای یک پنجره بزرگ می باشد که رو به باغ قرار گرفته است.

استخر و آبنما

طراحی استخر شنای خانه

طراحی استخر شنای خانه

طراحی استخر شنای خانه

طراحی استخر شنای خانه

این استودیو محلی در اصل توسط ساکنین مورد درخواست قرار گرفت تا خانه موجود را برای داشتن یک سالن استخر آماده کند؛ اما تیم معماران به این نتیجه رسیدند که این کار ممکن نیست، بنابراین پیشنهاد تخریب و بازسازی خانه را دادند.

این خانه با ارتفاع دو طبقه اش که توسط معماران به اسم “خانه الماس شکل” شناخته می شود، شامل دیوار های زاویه داری است که در واقع از خطوط زمین سایت پیروی می کنند و از قسمت جنوبی تا سمت شمالی زمین گسترش یافته اند.
استخر، طبقه بالایی خانه را که کوچکتر می باشد اشغال کرده است. این طبقه نسبت به طبقه پایینی مقداری جابجا شده است تا یک گوشه بزرگ را خلق کند که در قسمت شمالی کمی برآمده شده است. همچنین یک تراس در قسمت غربی آن وجود دارد که به باغ پشتی خانه مشرف می باشد.

معماران که این پروژه را “خانه ای برای استخر شنا” نام گذاری کرده اند، چنین توضیح داده اند: ” علاقه شدیدی که صاحبان خانه برای داشتن یک استخر خصوصی داشتند، آنها را به گرفتن این تصمیم تشویق کرد که خانه اصلی را کاملا خراب کنند و یک خانه جدید بسازند تا بتوانند ایده های خود را در آن به اجرا درآورند. ”

آنها همچنین افزودند: ” معماری منحصر بفرد این پروژه توسط جا به جایی صفحه طبقه فوقانی تعریف می‌شود؛ که یک  حرکت بصری را برای این ساختمان بزرگ پدید آورده است و تراس مورد نظر ساکنین را توسط برآمدگی های متعاقبی تولید کرده است. ”
درهای کشوری شیشه ای بزرگ، از سالن استخر به تراسی مشرف به باغ باز می شوند و مقدار زیادی نور وارد فضا می کنند. استخر L شکل ؛ دیواری پوشیده شده از نوارهای کوارتزیت خاکستری مات دارد که منبع آن Valss می باشد –  روستایی در سوئیس.

سنگ به کار رفته در استخر به عنوان تکمیل کننده ای برای تم آبی آب استخر و همچنین نمای خارجی خانه می باشد. از طرف دیگر توسط پانل های بتنی که دو طبقه را از هم جدا کرده اند نیز تفکیک شده است.
یک درب شیشه ای فضای استخر را به یک سونا و حمام در قسمت پشتی طبقه وصل می‌کند که همچنین دیوارهای پوشیده شده از کوارتزیت دارد که تا اتاق خواب اصلی امتداد یافته اند.

استخر آب بخش بزرگی از خانه را اشغال کرده است و مقدار محدودی از فضا را برای دیگر فضاهای زندگی باقی گذاشته است. در نتیجه، معماران یک پلان باز را برای فضای نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری خلق کرده اند تا احساس بزرگتر بودن را در خانه ایجاد کنند. وسعت زیاد شیشه های به کار رفته، چشم انداز های زیادی از باغ را توسط در‌هایی که به پاسیو باز می‌شوند، ایجاد کرده است.

دو اتاق خواب دیگر و یک دفتر کار، بقیه فضای طبقه همکف را اشغال کرده اند. و همچنین یک گاراژ در طبقه زیرزمین ساختمان طراحی شده است.

 

منبع:  پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم تا عمر بیشتری داشته باشند

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم ؛ نحوه شستن، جمع کردن و خشک کردن لباس‌های شما روی عمر و ماندگاری آن ها تاثیر می‌گذارند. در این مقاله ۹ روش برای افزایش عمر لباس‌ها آورده ایم.

صادقانه باید بگوییم که خداحافظی کردن با لباس یا تیشرت مورد علاقه تان که خاطرات خوبی با آن داشته اید آزاردهنده است. اگرچه این روز ناگریز برای بسیاری از هر لباسی فرا می‌رسد اما خبر خوب این است که می‌توانید با مراقبت کردن زمان آن را به تاخیر بیندازید.

با بیشتر کردن عمر لباس ها در هزینه شما صرفه جویی شده، برای سلامت سیاره کره زمین و برای حفظ کیفیت لباسی که دوستش دارید مفید است. در این جا ترفندهای تست شده و صحیحی را برای طولانی کردن عمر لباس ها آورده ام. در ادامه با پویانو همراه باشید.

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

۱-شست و شوی کمتر

لباس های پوشیده خود را آویزان کنید تا حداقل یک بار دیگر آن‌ها را قبل از انداختن به لباسشویی بپوشید مگر در مواردی که شربت قرمز روی لباس آبی کمرنگ شما ریخته باشد یا به شدت در یک تیشرت سفید عرق کرده باشید.

من ترجیح می‌دهم لباس ها را در فضای بیرون کمد آویزان کنم تا بیشتر هوا بخورند. شست و شوی کمتر با لباسشویی اغلب باعث حفظ رنگ و کمتر پاره شدن لباس‌ها می‌شود که در نتیجه به عمر بیشتر آن ها کمک می کند.

اگرچه پرتاب کردن کل لباس های پوشیده شده در پایان روز در دهه های اخیر به یک عادت روزمره تبدیل شده است اما واقعا الزامی ندارد. زمانی از لباسشویی استفاده کنید که واقعا لازم دارید. پاک کردن نقطه به نقطه روی لباس در حین شست و شو تاثیر شگفتی در ماندگاری بیشتر آن دارد. این در اوایل قرن بیستم یک کار معمول در بین آمریکایی ها بود. لیندا  Przybyszewski، نویسنده مجله Lost Art of Dress می‌گوید:«در یک کتابچه اقتصادی مربوط به سال ۱۹۳۵ به دختران دبیرستانی در مورد نحوه پاک کردن لکه های لباس و شستن یقه ها و حلقه های آستین راهنمایی شده و سپس در ادامه گفته بود اگر لباس شما خیلی کثیف باشد آن گاه شست و شوی کامل آن بهترین راه حل است تا با به کارگیری این روش ها کسی نباشد که لباس های اندک کثیف را با ماشین لباسشویی بشوید».

البته، این که چقدر بتوانید از راهنمایی مذکور پیروی کنید به چند عامل بستگی دارد که از میان آن ها می‌توان به ساختار شیمیایی بدن شما(در میزان عرق کردن) و نوع الیاف لباس تان اشاره کرد.

۲-استفاده از مواد شوینده ملایم و مقادیر کمتر مواد شوینده

اکثر ما بیش از اندازه‌ای که لازم است از پودر ماشین لباسشویی استفاده می‌کنیم. ما می‌توانیم میزان مصرفه مان را به میزان نصف یا کمتر برسانیم و همچنان لباس های تمیزی تحویل بگیریم. اگرچه برخلاف انتظار، استفاده از مواد شوینده بیشتر در حقیقت باعث کثیف تر شدن لباس های شما می‌شود. دلیل آن این است که کف های اضافی مواد شوینده، نه شسته می‌شوند و نه در از بین بردن باکتری ها و کثیفی ها نقشی دارند. در نتیجه ما لباس های کثیفی که میزان کف آن ها به خوبی شسته نشده را می‌پوشیم یا این که دوباره آن ها را درون لباس شویی می‌اندازیم. بدتر از آن این است که هنگام شستن این لباس ها دوباره پودر اضافه می‌کنیم.

از زمانی که من این مورد را یاد گرفتم، دیگر جای شوینده لباسشویی را بیشتر از وسط خط نرمال پر نمی‌کنم. برای لباس های سفید و آن هایی که نیاز به شست و شوی قوی تر دارند نیز مقداری سفید کننده که محوکننده رنگ نباشد استفاده می‌کنم. حتی با هر دو این مایع‌های اضافه شده، حجم آن ها بالاتر از خط نرمال ظرف مایع لباسشویی نمی‌رود.

دوم، مطمئن شوید که از ماده شوینده ملایم استفاده می‌کنید تا سایش کمتری در الیاف لباس های تان ایجاد کند. برندهای زیادی هستند که فرمولاسیون آن ها برای لباس های نوزادان مناسب است که معمولا کمترین درجه سختی را دارند.

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

۳-استفاده از آب سرد

برچسب های نگهداری روی لباس ها به شما در مورد داغ ترین دمای آبی که می‌توانید استفاده کنید اطلاعات می‌دهد اما این بدان معنا نیست که الزما باید از همان دما استفاده کنید. استفاده از چرخه آب سرد تقریبا همه لباس ها را به طور موثر تمیز می‌کند و مثل آب داغ نیز باعث آب رفتن و کمرنگ شدن لباس ها نمی‌شود. در صورت لزوم برای شست و شوی تمیز تر مقداری مانده شوینده تقویت کننده حاوی سدیم پرکربنات اضافه کنید.

آب سرد قدرت تمیزکنندگی بیشتر لباس ها را دارد اما می‌توانید برای حوله های کثیف استثنا قائل شده و آن ها را با آب داغ بشویید مخصوصا اگر از آن ها برای تمیز کردن حیوان خانگی خود استفاده کرده اید.

۴-تفکیک لباس ها بر حسب نوع بافت

بسیاری از مردم لباس های نشسته خود را به رنگ روشن و تیره تفکیک می‌کنند. اگرچه من هم این کار را انجام می‌دهم اما برای من جدا کردن لباس های لطیف و خشن مهم تر است. من یک سبد برای لباس های رنگ روشن، یکی برای رنگ های تیره و دیگری برای لباس هایی با پارچه خشن و ضمخت مانند شلوارهای جین قرار می‌دهم. تفکیک کردن لباس ها بدین شکل باعث می‌شود تا لباس‌های ضمخت و خشن به لباس هایی با پارچه‌های لطیف و نرم گیر نکرده و آن ها را پاره و سوراخ نکنند. به علاوه از چرخه ملایم برای بسیاری از لباس ها استفاده کنید تا به لباس های ظریف آسیب وارد نشود. این مخصوصا برای لباس های کشبافت مانند تیشرت و لباس های زیر مناسب است.

نکته: زیپ ها و دکمه های لباس ها را ببندید تا موقع چرخیدن در لباس شویی به لباس های دیگر گیر نکنند.

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

۵-پهن کردن در هوای آزاد

من دوست دارم لباس هایم را در فضای بیرون پهن کنم. علاوه بر این که این کار را به خاطر آفتاب و صدای پرنده ها دوست دارم، با آن احساس رضایت بیشتری از خودم دارم چرا که برای خشک کردن لباس هایم از انرژی کم تری استفاده می کنم در عین حال که عمر و ماندگاری آن ها را نیز افزایش می دهم. یک چوب رختی چتری شکل مانند عکس زیر روش خوبی برای آویزان کردن لباس های زیاد است و به راحتی می توانید بعد از استفاده آن را جمع کنید و در گوشه ای قرار دهید.

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

۶-استفاده از رخت آویز برای خشک کردن در فضای خانه

در روزهای بارانی یا زمستانی، از یک رخت آویز قابل حمل برای خشک کردن لباس ها استفاده کنید. طرح ها و مدل های زیادی برای این گونه خشک کن های لباس در بازار موجود می باشد. به علاوه چوب لباسی هایی برای خشک کردن لباس هایی که بافت کشی ندارند نیز موجود است.

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

۷-خشک کردن لباس های بافتنی روی سطوح تخت

لباس هایی که از الیاف بافت و کشی تشکیل شده‌اند مانند تی شرت ها و پلیورهای بافت هنگام آویزان کردن کش می‌آیند و به اصطلاح راحت تر می‌شوند. اما این مزیت می تواند به یک عیب نیز تبدیل شود زمانی که کش آمدن بافت آن به حدی باشد که بدشکل بایستد.

برای حفظ شکل لباس های بافتنی، از آویزان کردن آن ها خودداری کرده و درعوض آن ها را به صورت تا کرده خشک کنید. اما اگر این کار باعث چین و چروک شدن آن‌ها می شود ابتدا لباس ها را برعکس کرده و سپس از یک چوب لباسی با رویه پاچه‌ای اسنفجی استفاده کنید. این کار افتادگی شانه های لباس را کاهش می‌دهد.

ضمنا موقعی که روی برچسب مراقبت لباس نوشته شده که به صورت تخت خشک شود از این توصیه پیروی کنید.

۸- تعمیر و اصلاح کردن به جای دورانداختن لباس ها

زمانی که لباسی سوراخ شود چرا آن را رفو نکنیم؟ این گونه اصلاحات روی لباس قابل مشاهده نیستند مگر این که با دقت و موشکافانه آن  را وارسی کنید. شما حتی می توانید عیب و ایراد لباس تان را با طراحی های خلاقانه و روش های جالب بپوشانید. من به تازگی سوراخ ایجاد شده روی یکی از لباس هایم را با وصله یک پروانه پوشاندم.

در ژاپن هنر وصله کردن لباس ها به شکل یک فرم هنری ارتقا پیدا کرده است.  

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

چطور از لباس ها در منزل نگهداری کنیم

۹-پیدا کردن خشک شویی های محل

اگر پس از خواندن این راهنما، متوجه شدید که این میزان دقت و وسواس خارج از حوصله شماست، آنگاه می توانید این کار را به خشک شویی محل تان بسپارید. خشک شویی ها الیاف های مختلف لباس ها را می‌شناسند و می دانند هر کدام چگونه به بهترین شکل شسته می شود. شما حتی می توانید هنگام خرید لباس ها برچسب های نگهداری آن را مطالعه کنید تا روش شست و شوی شان را پیش بینی کنید. بدین طریق شما دیگر روی لباس هایی که به نگهداری و مراقبت زیاد نیاز دارند هزینه نمی کنید.

منبع:  پویانو

  • سمانه عزیزی