دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برگزاری فستیوال هنرهای نورپردازی

فستیوال هنرهای نورپردازی  ” Aufstiege (“Ascents”) Light Art Festival در اکتبر امسال به مدت سه هفته توسط KulturRegion Stuttgart با موفقیت برگزار شده است. این جشنواره با سرپرستی یواخیم فلیشر و همکاری بیش از ۴۰ هنرمند از ۱۰ کشور جهان در معرض نمایش قرار گرفته است. ۳۷ سازه برای بازدید و تماشا از ساعت ۸ غروب تا نیمه شب در سرتاسر ۲۵ شهری که در نزدیکی اشتوگارت قرار دارند برپا گشته است. همچنین نمایشگاه‌های پرطرفداری نیز در این منطقه گسترش پیدا کرده اند.

نورپردازی در طراحی داخلی

نورپردازی در طراحی داخلی

به عنوان مثال ، مجسمه نوری  (ایستگاه نهایی) Terminal که اثر  هنرمند کارولینا هالاتک می‌باشد برای نمایش تا نوامبر در سطح شهر گرلینگن باقی خواهد ماند. هالاتک بر روی نقطه اشتراک معماری ، بصری و اشیاء تندیس وارانه کار می کند. او در رابطه با توصیف هنر خود ، آن را انعکاس و دعوتی برای هنرهای نمایشی می‌بینید. این تندیس با شکلی شبیه به یک یوفو  در وسط میدان شهری گرلینگن قرار گرفته است و سازه آن بر دوگانگی میان واقعیت قدرتمند نور و ناملموس بودن آن تاکید دارد. ترمینال در عین حال که جدا از سایت خود می باشد به روی آن نیز باز است تا صحنه ای برای تعامل را میان تماشاگران حفظ نماید.

نورپردازی در طراحی داخلی

نورپردازی در طراحی داخلی

از دیگر آثار گسترده این نمایشگاه ، اثر مکس فری تحت عنوان “در رودخانه” یا “In the River” می‌باشد که می‌توان برای ده سال آینده در Eugenstaffel شاهد آن بود و اثر هنری دیگری به نام “راس” “Vertex” که توسط سوزان هلن میلر ، مارتینا کندلر و کاترینا هوبنر انجام گرفته است که به عنوان یک الحاقی دائمی برای راه پله Schlossbergplateau در نظر گرفته شده است.

3

اثر دیگری به نام ” دونده ۱۰ ” یا  “Runners 10” که توسط کریستین کمنیش و ژوان وچ انجام شده است قرار است در ایستگاه مترو برای یک سال دیگر باقی بماند. این جشنواره مردم را تشویق می‌کند که در جستجوی کشف منطقه برآیند، از نورها و سایه نورها برای روشن شدن مکان و مسیری که برایشان در طول رسیدن به مقصد ناآشناست استفاده کنند. هدف اجرای سازه‌های این نمایشگاه فراهم کردن فرصت هایی برای مردم است تا مردم را به کشف و مشارکت در محیط ساخته شده شهری ترغیب کند.

نورپردازی در طراحی داخلی

نورپردازی در طراحی داخلی

5

7
8
9

10
11

12
6

13

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل بسازید

لوسترهای آویزی دست‌ساز ؛ مدت هاست که در فکر تغییر فضای دکوراسیون منزل تان هستید اما دقیقا نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ شاید هم نگران هزینه‌های تغییر دکوراسیون می‌شوید، مسلما نورپردازی و تغییر روشنایی خانه تغییر  چشمگیری در ظاهر منزلتان خواهد داشت. مدل های بسیاری از روشنایی و لوستر در فروشگاه‌ها خواهید دید اما داشتن لوسترهای دست‌سازی که خودتان از عهده انجام آن برآمده‌اید شیرین و لذت بخش‌تر است.در زیر تعدادی از انواع نور آویز در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت برای پیشنهاد به شما آورده شده است.

1

نورآویز کاموایی

تعدادی نخ کاموای رنگی، نشاسته ذرت و یک بادکنک تمام چیزی است که احتیاج دارید. نخ های کاموایی آغشته به نشاسته ذرت را اطراف یک بالون بپیچید و اسپری جلادهنده محافظ بروی آن بپاشید. با آمدن زمستان، این نور آویزها فضایی گرم و صمیمی پشت در خانه هایمان برایمان ایجاد می‌کنند.

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل

گوی بامبو

این طرح از لوستر مشهور Cassiopeia  الهام گرفته شده است. نور لامپ داخل این گوی، درخشندگی هنرمندانه و پیچیده‌ای به آن داده است. از آنجا که این شاخه‌های بامبو از یک چارچوب قدیمی پنجره گرفته شده‌اند نیازی نیست نگران بریدن شاخه یا قطع گیاهی باشید.

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل

نورآویزهای سایه روشن

از یک نورآویز شیشه‌ای سفید ساده طرحی زیبا و خیره‌کننده بسازید. این نوع نورآویز بهترین راه برای افزودن کمی رنگ به یک فضای خنثی اتاق است. برای خلق آن عجله به خرج ندهید و به جای استفاده سریع و بی حوصله از اسپری، از رنگ‌آمیزی خلاقانه روی شیشه به سبک دلخواهتان لذت ببرید.

4نورآویزهای کاکلی!

این نورآویزهای رنگارنگ پشمی بهترین تزئین برای اتاق کودک هستند. جنس و بافت آنها و نمای گرمشان واقعا خارق العاده و زیبا است.

5نورآویز حلقه‌ای

این نوع نورآویز کروی از حلقه‌های در هم فرو رفته، در حال حاضر بسیار مد روز است و در عین حال نمایی عتیقه و کلاسیک دارد.

6نورآویز کروی سوراخ سوراخ!

همه ما مسلما ایده‌های جالب و خلاقانه داریم اما به خاطر مشغله زیاد و اینکه فکر می کنیم نمی توانیم ایده مان را به خوبی اجرا کنیم، شاید هرگز سراغ ایده‌هایمان نرویم! خالق این اثر، West Elem  تصمیم گرفت که به جای مدل اصلی ۱۶۰ دلاری آن با استفاده از کاسه‌های پلاستیکی که هم ارزان است و هم به راحتی در هر فروشگاهی پیدا می شود، خودش آن را بسازد!

 

7نورآویزهای هالوژنی

یکبار دیگر این طرح نیز جزو ساده‌ترین نورآویزهای دست‌ساز است که از رنگ‌های متنوع استفاده کرده و آنها را در زیباترین حالت سر هم می‌کند. از تعدادی سیم فلزی گالوانیزه، قوطی‌های قدیمی خوراکی و رنگ و… و رنگ اسپری برای خلق این مدل‌های شیک و زیبا استفاده کنید.

8لامپ‌های روکش چوبی

اگر ایده بامبو و حلقه‌های در هم بافته شده برایتان هزینه‌بر و زمان‌بر است از این مدل بافته شده از نوارهای نازک چوبی استفاده کنید. اگر اخیرا در خانه خود تعمیرات و تغییراتی انجام دادید حتما تعدادی از این ورقه های چوبی نازک برایتان باقی مانده است. آنها را چیده و در اشکال زیبا به هم بچسبانید.

9مربع سه بعدی

رنگ، طرح و سادگی این نور آویز هندسی ما را جذب خود کرده است. ۱۲ چوب بالسا و الیاف نئونی رنگی، تمام آن چیزی است که برای این پروژه سرگرم‌کننده و مفرح نیاز دارید.

10نورآویز سیم پیچ سبدی

 

سیم‌های متالیک بهترین راه برای افزودن یک طراحی صنعتی به اتاق هستند. روش کار استفاده از یک سبد  سیمی قدیمی، اسپری رنگ مشکی و یک لامپ آویز است!

11نورهای ابری

این نوع نور آویز بسیار حالت روحانی و عرفانی دارد. از پنبه و تعدادی فانوس کاغذی برای خلق این اثر هنری استفاده کنید تا بتوانید هاله‌های اطراف آویز را ایجاد کنید. اما همیشه از نور LED بسیار خنک برای آن استفاده کنید تا زیاد داغ نشود. اگر از تعداد کافی از این نورها با هم استفاده کنید هنگام روشنایی حس معلق بودن در میان ابرها را خواهید داشت.

12نورآویز شش گوشه سه بعدی

این یک نوع دیگر از طرح‌های دست‌ساز است که از مدل‌های گران فروشی آنها الهام گرفته شده است. این شبیه مدلDustin  از کمپانی Ralph Lauren است. این نور آویز ۱۲ سطحی بازسازی شده با دقت و ظرافت خارق‌العاده ای درست مانند مدل اصلی آن است. فقط کافی است کمی اسپری سیاه رنگ روی آن بزنید تا کاملا کپی برابر اصل شود!

13نورهای صنعتی متمرکز دست‌ساز

زیبا، پیچیده و شیک، این طرح تقریبا یادآور نورهای کارخانه های قدیمی است و ممکن است برای بعضی از ما کاملا نوستالژیک و یادآور ایام قدیم و فضای فیلم های قدیمی باشد.

14

منبع : پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

ظروف نقره برای تزئین خانه چگونه استفاد شود؟

ظروف نقره برای تزئین خانه ؛ از قدیم نقره نقش تاریخی، سنتی و زینتی برای هندی‌ها دارد. از مجسمه‌های داخل معبد، سکه‌ها، زنجیره کلیدها و ظروف غذاخوری و جواهرات دست‌ساز، این ارثیه‌ها نسل به نسل می‌چرخد. در خانه‌ی یک خانواده متوسط، این وسایل ارزشمند فقط در کمدها قابل دیدن است مگر اینکه مناسبات مذهبی و یا جشن‌های خانوادگی برگزار شود. در کنار گل‌ها، شمع و عود‌ها این جواهرات صیقل داده شده دیده می‌شود. صبر نکنید تا در جشن‌های بزرگ از نقره‌ای خود استفاده کنید. اجازه ندهید این جواهرات ارزشمند در کمد خاک بخورند. آن‌ها از کمد درآورید و وجهه‌ی خاصی سلطنتی معاصر به دکوراسیون خانه بدهید.

ظروف نقره

ظروف نقره

با اعداد بازی کنید.

اگر اینقدر خوش شانس هستید که تعدادی ظروف نقره دارید بدانید اینکه تعداد آن‌ها چقدر باشد مهم است. از کاسه تا لیوان نقره خود را بر روی تاقچه‌های شناور یا میز عسلی قرار دهید. اگر می‌خواهید آن‌ها را بهتر در معرض نمایش قرار دهید تعدادی آینه و قاشق نقره پیدا کنید و از دیوار آویزان کنید.

ظروف نقره

ظروف نقره

نقره‌ها را در مرکز قرار دهید.

اگر فقط یک عدد نقره دارید آن را جایی بگذارید که در معرض دید همه باشد. تعدادی پر پرنده داخل گلدان نقره‌ای در بین ظرف‌های سرامیکی و یا قاب نقره‌ای قرار دهید.

ظروف نقره

ظروف نقره

نقره مانند شکوفه است.

راه حل تنبل‌وارانه و خیره کننده برای نمایش بهتر ظروف نقره‌ای استفاده از آن‌ها به عنوان گلدان است. میز نهارخوری خود را در اتاق نشیمن با گلدان‌های نقره پر از لاله و لی‌لی تزئین کنید. ظرف نقره مادرتان را در سالن انتظار قرار دهید و در آن گل شناور بگذارید. یک کار هوشمندانه دادن نقش موقت به اشیا قیمتی است. پس درحالی که همه از گلدان‌های سرامیکی، شیشه‌ای و پرسلین استفاده می‌کنند، شما از گلدان نقره‌ای استفاده کنید.

ظروف نقره

ظروف نقره

چراغ مرواریدوار

چراغ‌های نقره هیچگاه از مد خارج نمی‌شوند. اگر چراغ نقره دارید، آن را در اتاق نشیمن برای زیبا کردن استفاده کنید و یا از نور آن در بالکن استفاده کنید. این چراغ‌ها را در معرض دید قرار دهید.

ظروف نقره

ظروف نقره

 

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

سالن عروسی Kontum Indochine / معماران Vo Trong Nghia

 

سالن عروسی Kontum Indochine ؛ سالن رستوران عروسی کانتوم ایندوچینه بخشی از مجتمع هتلی است که در امتداد رودخانه داکبلا در شهر کانتوم، در ویتنام مرکزی قرار دارد. در مجاورت پل داکبلا، دروازه ورود به شهرکانتوم، رستوران به عنوان محلی برای مراسم عروسی، برگزاری همایش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی پذیرای مهمانان و شهروندان می‌باشد. نمای ساختمان با سنگ گرانیت محلی به رنگ صورتی پوشیده شده است. سنگ‌ها از معدن سنگی در استان دین بین، در ۱۵ کیلومتری رستوران، استخراج شده‌اند.

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار پذیرایی Kontum Indochine

تالار پذیرایی Kontum Indochine

معماران : VO TRONG Nghia

محل : استان کانتوم، ویتنام

معمار مسئول و مجری: Vo Trong Nghia, Takashi Niwa

مساحت: ۵۵۲۴ متر مربع

سال پروژه : ۲۰۱۳

عکس از : Hiroyuki Oki

سنگ‌های عمودی کرکره‌ای، باعث می‌شوند که نمای کلی و جزییات ساختمان محو دیده شود و حجمی انتزاعی را تداعی می‌کند که با چشم انداز اطرافش خیلی متعادل به نظر می‌رسد. دو پرداخت متفاوت برای سنگ‌های عمودی نما به کار گرفته شد؛ سطح نمای روبروی سنگ‌ها براق شد و زمانی که در معرض نور آفتاب است، نمای درخشانی را خلق می‌کند. در حالیکه سطح دو نمای پهلو و پشت سنگ‌ها طوری پرداخت شد که نور خورشید را ملایم‌‎تر به درون ساختمان بتاباند. مهمانان می‌توانند از منظره رودخانه از بین شیارهای نمای کرکره‌ای عمودی در زیر نور ملایم صورتی رنگی لذت ببرند و از تابش آفتاب زنندهی مناطق گرمسیری در امان باشند.

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی Kontum Indochine

تالار عروسی

تالار عروسی

 

در سه سالن ضیافت، از سه نوع مصالح مختلف طبیعی -سنگ، بامبو، چوب- ساخته شدند. ” سالن سنگی “، با دیوارها و ستون هایی از سنگ در طبقه همکف قرار دارد و قابلیت پذیرش ۸۰۰ مهمان را دارد. سالن از سنگ‌های لوح بازالت به ابعاد ۱۲۰*۸۰*۵۹۵ میلیمتر تشکیل شده است. این سنگ‌های لوح سطوح متفاوت: زبر، براق و یا چکشی دارند. که هم فضایی با ابهت و هم فضایی ظریف و لطیف را به وجود می آورند. این کاربرد سنگ‌ها، بسیار برای مراسم جشن و شادی مناسبند.

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

باغ تالار عروسی Kontum Indochine

باغ تالار عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

پلان سالن عروسی Kontum Indochine

پلان سالن عروسی Kontum Indochine

” سالن بامبو ” و “سالن چوبی” با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ مهمان برای هر سالن، در طبقه دوم قرار دارند. مصالح متفاوت، این دو سالن را متمایز می کند، و به هر فضا ویژگی خاصی می‌بخشد.

“سالن بامبو” فضایی تشریفاتی می باشد که از قاب‌های چوبی بامبوی ایستاده به بلندی ۶٫۵ متر تشکیل شده است و دهانهء ۱۸ متری را می پوشاند. این قاب های بامبو به کمک تجهیزات نورپردازی روشن می شوند. از اینرو محیطی آرام و صمیمی در مقایسه با کافهء مجاورش، “Indochine Café”، که از چوب بامبو ساخت شده، به وجود می آورد. در واقع کافه مجاور، به صورت فضای باز بزرگ و جاداری اجرا شده است.

سالن عروسی Kontum Indochine

سالن عروسی Kontum Indochine

سقف “سالن چوبی” از ۹ تیغه چوبی بادبزنی تشکیل شده است. تیغه‌های چوبی از قطعات به ابعاد ۲۰*۵۰ میلیمتر با رنگی روشن هستند و از الوارهای چوبی بومی و محلی به نام “کیت” ساخته شده‌اند. سقف به آرامی فضای داخلی را روشن می کند و فضایی سایه دار و ملایم را به وجود می آورد.

هوا و نور طبیعی از طریق سنگ های کرکره‌ای صورتی به راهروی ساختمان می رسد، راهرو ها در هر دو انتهای سالن ها قرار دارند و با راه پله ها قابل دسترسی هستند.

پلان باغ تالار عروسی Kontum Indochine

پلان باغ تالار عروسی Kontum Indochine

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

شیشه بافت دار Pilkington در معماری داخلی

شیشه بافت دار Pilkington

معرفی محصول :

شیشهء نورد طرح‌دار، به گونه‌ای است که یک سطح شیشه دارای الگوی خاص و یا طراحی نقوش است. شیشه بافت‌دار Pilkington، مات بودن را همراه با تزیین ارائه می‌کند. تمامی الگوها، متناسب با میزان مات بودنشان به نسبت یکدیگر، طبقه بندی شده‌اند. درجه‌بندی از ۱ تا ۵ است. ۱ برای کمترین مقدار و ۵ برای بیشترین مقدار مات بودن شیشه است.

full_pilkington-texture

استفاده و کاربردها

طرح‌ها آزادی عمل برای ترکیب کردن عملکرد مناسب با ویژگی های تزئینی را فراهم می‌کنند، ویژگی‌های شیشه به ارتقای نور طبیعی تاکید دارند. شیشه‌ها برای ایمنی به فرم تک جداره یا چند لایه عرضه شده‌اند و در واحدهای شیشه‌های عایق به عنوان عایق حرارتی یا کنترل‌کننده صدا ترکیب و جاسازی می‌شوند.

شیشه بافت دار Pilkington  مات است، نور پخش شده را عبور می‌دهد در حالی که حریم خصوصی را حفظ می‌کند. انتخاب گستره‌ای از گزینه ها را ارائه می‌کند، و نیازهای عملکردی و زیبایی‌شناسی را مرتفع می سازد و می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی در ساختمان‌های تجاری ، صنعتی و مسکونی استفاده شود. همچنین به منظور تزیین کردن در کاربری‌هایی مثل: درها، پارتیشن‌ ها و نرده‌ ها نیز به کار رود.

شیشه بافت دار در معماری داخلی

شیشه بافت دار در معماری داخلی

ویژگی ها و مزایا

– ارائه درجات مختلفی از ماتی برای حفظ حریم خصوصی با اهداف تزیینی

– طیف گسترده‌ای از طرح‌ها  و پرداخت‌ها

– تولید با شیشه سیمی، و در نتیجه مناسب برای شیشه کاری مقاوم در برابر آتش

– تولید در فرم تک جداره و چند لایه (بسته به نوع طراحی) برای ایمنی و امنیت

– تولید به صورت تک جداره و یا در مجموعه شیشه عایق برای افزودن ویژگی‌های بیشتر

– تولید در طیف گسترده‌ای از اندازه و ضخامت (۴، ۶، ۸ و ۱۰ میلی متر) بسته به نوع طراحی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیشه بافت دار Pilkington ، می توانید به آدرس www.pilkington.com مراجعه کنید.

شیشه بافت دار در معماری داخلی

شیشه بافت دار در معماری داخلی

منبع: پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

چگونه بر اساس بودجه نوسازی و بازسازی انجام دهیم؟

چگونه بر اساس بودجه نوسازی و بازسازی انجام دهیم؟ همه دوست دارند خانه‌ رویایی خود را داشته باشند. این کار برای تعدادی، به دلیل هزینه‌های فزاینده و بودجه محدود مانند کابوس است. در اینجا می‌خواهیم تصویر شفافی از روزهای پروژه و بودجه محدود را در اختیار شما بگذاریم.

نوسازی با هزینه کم

نوسازی با هزینه کم

از آخر شروع کنید

هیچ‌گاه بدون تصمیم‌گیری قبلی و با احساس لحظه‌ای تصمیم به تغییر دکوراسیون و بازسازی داخلی ساختمان نگیرید. این کار مانند خرید کردن لحظه‌ای می‌تواند به جیب شما خسارت زیادی بزند. اول از همه، نداشتن برنامه زحمت فراوان دارد. مثلاً ممکن است یک روز ببینید درب جدید برای کابینت‌ آشپزخانه لازم دارید و با یک نجار صحبت می‌کنید. روز بعدی متوجه می‌شوید به سینک جدید نیاز دارید. ما به شما توصیه می‌کنیم که وقت بگذارید و بررسی کنید آشپزخانه چه چیزایی لازم دارد. کار کردن با برنامه هزینه کمتری دارد زیرا فقط یک بار افرادی که لازم دارید را استخدام می‌کنید.

نوسازی و بازسازی با هزینه کم

نوسازی و بازسازی با هزینه کم

بررسی استراتژیک

تغییر دکوراسیون و بازسازی هیجان‌انگیز است و ما نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم. ولی نباید این هیجان باعث شود که نسبت به برنامه تغییرات بیش‌تری ایجاد کنید. هر بار فقط بر روی انجام دادن یک کار تمرکز کنید.

نوسازی با هزینه کم

نوسازی با هزینه کم

کیفیت را درنظر بگیرید، نه کمیت

شاید بنظر شما مسخره بیاید ولی این یک توصیه برای تغییر دکوراسیون است. هرقدر وسیله‌هایی که برای تغییر دکوراسیون می‌خرید کیفیت بیش‌تری داشته باشند با اینکه هزینه زیادی دارند ولی در بلند مدت به صرفه‌تر هستند. شما دوست دارید در طی چند سال یک بار تغییر دکوراسیون بدهید یا دوبار؟ آینده نگری و باهوش بودن به مقتصد بودن اولویت دارد.

همه‌چیز را تغییر ندهید.

در زمان نوسازی اتاق‌های کوچک شاید بخواهید و وسوسه شوید که دیوارها را تخریب کنید و فضا را بزرگتر کنید. لازم نیست با هر بار نوسازی خانه را ضعیف‌تر کنید. بلکه بهتر است با تغییر جای چیدمان وسایل با زدن حقه‌های دکوراسیون کاری کنید که فضا بزرگتر جلوه کند.

یکی از کارهای مورد علاقه ما این است که نور را بخوبی داخل خانه بیاوریم. پس برای نور بیشتر خورشید بر روی درها و پنجره‌ها کار کنید که نور بیشتری وارد خانه شود. اگر پنجره‌های کوچک دارید گزینه‌ی پنجره‌های فرانسوی انتخاب بعدی شماست. اگر در اتاقتان پنجره ندارید و امکان داشتن پنجره وحود دارد، پس یکی از این‌ها را وارد کنید. اگر نور از سالن ورودی وارد می‌شود پس وقت آن است که در را بردارید.

یکی دیگر از حقه‌ها برای بزرگ کردن فضا برای سقف و دیوارها استفاده از رنگ خنثی است. به صورت مشابه، اگر خانه خیلی بزرگ است از طرح‌های درام و کاشی روی کاغذ دیواری برای کوچک کردن فضا استفاده کنید.

نوسازی و بازسازی داخلی ساختمان

نوسازی و بازسازی داخلی ساختمان

خودتان تا جای امکان یک سری از کارها را انجام دهید.

با تشکر از ایده‌ها و توضیحات در اینترنت، می‌توانید جزئیات کارهایی که می‌خواهید خودتان انجام دهید را پیدا می‌کنید. از خوبی‌های انجام کارها توسط خودتان، می‌توان به صرفه جویی اشاره کرد و علاه بر آن، می‌توانید در طراحی و ساخت فضای منحصر به فردی را درست کنید و فضا را شخصی سازی کنید.

نوسازی با هزینه کم

نوسازی با هزینه کم

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

گالری روکا (ROCA) در لندن / گروه معماری

جدیدترین نمایندگی گالری روکا در لندن افتتاح خواهد شد. این گالری توسط دفتر معماری زاها حدید طراحی شده است و در نزدیکی بندر چلسی قرار دارد و دارای زیربنایی معادل ۱۱۰۰ مترمربع است. بر اساس گفته زاها حدید ، آب و مفاهیم مربوط به آن دارای نقش محوری در طراحی این مجموعه هستند، “مفهوم آب در این گالری به شکل یک انتقال‌دهنده در حال حرکت نمایش داده شده است که گویی بدون وقفه از میان نمای ساختمان عبور کرده است و فضاهای داخلی را تراشیده است و درون گالری اصلی به شکل قطرات آب جریان دارد.”

1

معمار : گروه معماری زاها حدید

موقعیت پروژه: لندن، انگلستان

زیربنای پروژه: ۱۱۰۰ مترمربع

سال ساخت پروژه: ۲۰۱۱

تصاویر: Courtesy of roca

 2

نما دارای مجموعه‌ای از بازشوها است که فرم آن‌ها الهام گرفته از اثر فرسایش آب هستند و فضاهای سفید داخلی گویی با قطرات نور پر شده‌اند و نقش اصلی را در طراحی این گالری دارند. این قطرات آب نقاط مختلف فضا را به یکدیگر متصل کرده‌اند و هر یک از این بخش‌ها عملکردی مشخص نیز دارند. برخی از فضاهای این مجموعه مخصوص به نمایش گذاشتن جدیدترین نوآوری‌های شرکت روکا هستند و همچنین فضاهایی برای برگزاری جلسات و فضاهای چندرسانه‌ای نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر این، در ساخت و طراحی فضاهای داخلی از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است که در ترکیب با تجهیزات مدرن سمعی بصری، صدا و نور، محیطی متفاوت و جذاب را برای بازدیدکنندگان بوجود آورده‌اند.

3

زاها حدید و تیم او طرحی را خلق کرده‌اند که تنها به جنبه‌های زیبایی شناسانه آن توجه نشده است و از دقت و کنترل بالایی برخوردار است و به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا رابطه میان معماری فضا و طراحی محصولات سرویس بهداشتی روکا را به شکل واضح‌تری درک کنند.

بر اساس گفته میگل آنخل، مدیر عامل ارشد شرکت روکا: “برای شرکت روکا که معیاری برای طراحی و نوآوری در سطح جهانی است، ضروری است تا در شهری مانند لندن دارای نمایندگی باشد. شهر لندن برای توسعه آینده تجاری این شرکت دارای اهمیتی استراتژیک است، زیرا این امکان را برای شرکت فراهم می‌کند تا فاصله کمتری با توزیع کنندگان بین‌المللی و مشتریان داشته باشد. در گالری روکا لندن، زاها حدید تمامی ارزش‌ها و فلسفه‌های شرکت ما را به روشی فوق‌العاده هیجان انگیز و ملموس تفسیر کرده و به آن نمود ظاهری داده است.”

 

4“در این طرح معماری ملهم از پیچیدگی و زیبایی فرم‌های طبیعی است. در واقع از الگویی که برگرفته از فرم حرکت آب است استفاده شده است و گویی فضاهای این گالری بر اثر حرکت و سیالیت آب و فرسایش ناشی از آن ساییده و جلا داده شده‌اند. این تعامل جذاب میان معماری و طبیعت موجب بوجود آمدن توالی از فضاهای پویا به دنبال یکدیگر شده است.”

5

طراحی همراه با خلاقیت و نوآوری یکی از تعهدات و شعارهای مهم شرکت روکا است و این ویژگی به خوبی در نمای ساختمان به نمایش گذاشته شده است زیرا کاملا متمایز و منحصربفرد است و هویتی واقعی این مجموعه را نمود ظاهری بخشیده است. سه درگاه با فرمی ارگانیک به نظر می‌رسد که گویی از طریق فرسایش آب شکل گرفته‌اند راه‌های ورود به این فضا از محیط شهری هستند. حرکت آب موضوعی مهم و برجسته در گالری روکا است که گویی جریان یافته و فضاهای داخلی و خارجی را در هم آمیخته است. فضاهای داخلی همچون مجسمه‌هایی سفید رنگ هستند که با استفاده از بتن ساخته شده‌اند و هنر نورپردازی به ایجاد انسجام بصری و اتصال فضاها به یکدیگر کمک فراوانی نموده است در حالی که به نظر می‌رسد تمامی این فضاها حول یک عملکرد اصلی فعایت می‌کنند. فضای داخلی این گالری شگفت‌آور، کاربردی، و انعطاف پذیر است و از تجهیزات مدرن سمعی بصری، صوتی، و نورپردازی بهره می‌برد. این تکنولوژی‌ها در تعامل با این نام تجاری هستند و فرصتی برای شناخت تاریخچه، پیشرفت‌های بدست آمده، و ارزش‌های آن را نیز فراهم کرده‌اند. تمامی فعالیت‌های روکا بر اساس: تعهد به پایداری، و بویژه نوآوری، طراحی، سلامتی، و صرفه جویی در مصرف آب انجام می‌شوند.

7

 

8

9
گالری روکا بسیار فراتر از یک فضای نمایشی صرف، عمل می‌کند. مخطبان از طیف‌های گسترده‌ای به این فضا دسترسی دارند؛ از معمارانی که با طراحی آشنا هستند تا دانشجویان معماری که تشنه یادگیری هستند. و همچنین طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها در این فضا انجام خواهند شد؛ از جمله: نمایش محصولات، جلسات، سخنرانی و سمینار. این فضا معیاری برای طراحی است که با تمامی ارزش‌های مورد نظر شرکت روکا هماهنگی دارد.

 

10منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۵ ایده عاقلانه و کم خطا برای دکوراسیون اتاق نشیمن

۵ ایده عاقلانه برای اتاق نشیمن از روی عکس‌های محبوب پویانو ؛ تعداد کمی از اتاق‌های نشیمن شبیه هم هستند زیرا هر اتاق علاقه‌ها و نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کند. البته این به این معنی نیست که این اتاق‌ها ویژگی مشترک ندارند. تعدادی از این وجه مشترک‌ها را می‌توان در عکس‌های معروف پویانو در چند ماه اخیر پیدا کرد. بعد از بررسی کلکسیون عکس­ها، ۵ راه برای داشتن اتاق نشیمنشیک، پرانرژی و پر از آرامش پیدا کردیم.

  1. تزئین کردن با رنگ آبی

رنگ آبی دستاوردهای خیلی زیادی دارد. رنگ آبی روشن می‌تواند سرشار از آرامش و سکوت باشد. و می‌تواند شبیه مقرفرماندهی باشد اگر از آبی پررنگ طاووس نر استفاده کنیم. این آبی در شکل زیر استفاده شده است و به آن آبی طاووسی می‌گویند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

نکته این است که اگر می‌خواهید اتاق نشیمن پرانرژی داشته باشید یا از سطح انرژی آن کم کنید و در عین حال رنگ‌های متفاوت داشته باشید، رنگ آبی بدون شک بهترین انتخاب است. در شکل زیر رنگ آبی در بالش‌ها به کار برده شده است و در ضمن آن لکه‌ها آبی روی فرش و رنگ آبی درترکیب سفید اتاق را شکسته است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

یک رویکرد جهانی از نمونه اتاق‌های نشیمن در شکل زیر است که ترکیب آبی و سفید کلاسیک آن جذابیتی مانند ساحل را نمایش می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

      ۲٫ تزئین اتاق به شکل خنثی و آرامش‌بخش

نکته‌ی خیلی مهم در اتاق نشیمن وجود حس زندگی در آن است و هیچ چیز به اندازه‌ی وسایل معمولی و آرامش ­بخش و رنگی نمی‌تواند این حس را به همراه داشته باشد. مبلمان راحتی بزرگ و رنگ آرام در شکل زیر حس تماشای فیلم مورد علاقه را به همراه دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

ترکیب رنگی بژ و خاکستری مایل به قهواه‌ای در شکل زیر حس یک بعد از ظهر آرام و همراه با کتاب خواندن را دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان راحتی بزرگ در یک اتاق لس آنجلسی و قاب‌های بی‌همتا از صدف آرامشی از جنس جنوب کالیفرنیا را به همراه دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

  1. از یک دکور کاربردی برای زنده نگه داشتن فضا استفاده کنید.

در اتاق‌های کوچک از دکور شیک غیر متعارف بر روی دیوار استفاده کنید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنید. در این نمونه اتاق نشیمن نیویورکی فرش پشمی و بالش­ها و دکور در اندازه مناسب این ترفند را نمایش می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون زیر مهمان­ها را پراکنده می‌کند تا به سروصدای موسیقی با امواج گوش بدهند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

تاقچه‌های شناور جایگزین میز عسلی‌های بزرگ می‌شوند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

ترکیب مبل سبز لجنی، میز عسلی چوبی، فرش پشمی صاف و صندلی چرمی یک مدلی را به وجود آورده است که می‌تواند اصطکاک را از بین ببرد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

   ۴٫ فضاهای بزرگ را با مبل‌های راحتی به مقیاس کوچکتری تبدیل کنید.

اتاق‌های بزرگ با سقف بلند برای کسانی که فضای دوستانه کوچک را ترجیح می‌دهند، مشکل‌ساز است. در شکل زیر دو ست مبل مخمل، میز عسلی خیلی بزرگ و گیاه بلندی تا نزدیک سقف کمک کرده‌اند تا فضا کوچتر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان بزرگ کتانی و رنگ طبیعی فضا به شکل شگفت‌آوری فضا را آرامش بخش کرده است و حتی در اتاق رو به کوهستان در شکل زیر مشخص بودن ستون‌ها و تیرک‌ها این حس را از بین نمی‌برد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

چیدمان وسایل، پارچه و الگوها به صورت لایه به لایه سقف را در شکل زیر پایین­تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

لوستر چهار قسمتی بزرگ آویزان از سقف آن را کوتاه­تر نشان می‌دهد و میز عسلی دو تکه فضای خالی را باریک‌تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

      ۵٫ از تلویزیون‌های هوشمند و شومینه به عنوان راه‌حل استقبال کنید.

نصب تلویزیون‌های هوشمند در بالای شومینه پس از بحث‌های زیاد به عنون یک استایل شیک و درست پذیرفته شد. در شکل زیر یک شومینه­‌ی باریک باعث می‌شود مجبور نباشیم تلویزیون را خیلی بالا نصب کنیم و تماشای آن از روی مبل گردن درد به همراه ندارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

در شکل زیر شوینه و تلویزیون با یک سیستم چرخان نصب شده‌اند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

در شکل زیر شومینه با ارتفاع کم باعث شده تا تلویزیون در ارتفاع مناسب نصب شود. زاویه‌­دار بودن صفحه تلویزیون این راحتی را بیش­تر کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

 

منبع:

۵ ایده عاقلانه و کم خطا برای دکوراسیون اتاق نشیمن

۵ ایده عاقلانه برای اتاق نشیمن از روی عکس‌های محبوب پویانو ؛ تعداد کمی از اتاق‌های نشیمن شبیه هم هستند زیرا هر اتاق علاقه‌ها و نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کند. البته این به این معنی نیست که این اتاق‌ها ویژگی مشترک ندارند. تعدادی از این وجه مشترک‌ها را می‌توان در عکس‌های معروف پویانو در چند ماه اخیر پیدا کرد. بعد از بررسی کلکسیون عکس­ها، ۵ راه برای داشتن اتاق نشیمنشیک، پرانرژی و پر از آرامش پیدا کردیم.

  1. تزئین کردن با رنگ آبی

رنگ آبی دستاوردهای خیلی زیادی دارد. رنگ آبی روشن می‌تواند سرشار از آرامش و سکوت باشد. و می‌تواند شبیه مقرفرماندهی باشد اگر از آبی پررنگ طاووس نر استفاده کنیم. این آبی در شکل زیر استفاده شده است و به آن آبی طاووسی می‌گویند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

نکته این است که اگر می‌خواهید اتاق نشیمن پرانرژی داشته باشید یا از سطح انرژی آن کم کنید و در عین حال رنگ‌های متفاوت داشته باشید، رنگ آبی بدون شک بهترین انتخاب است. در شکل زیر رنگ آبی در بالش‌ها به کار برده شده است و در ضمن آن لکه‌ها آبی روی فرش و رنگ آبی درترکیب سفید اتاق را شکسته است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

یک رویکرد جهانی از نمونه اتاق‌های نشیمن در شکل زیر است که ترکیب آبی و سفید کلاسیک آن جذابیتی مانند ساحل را نمایش می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

      ۲٫ تزئین اتاق به شکل خنثی و آرامش‌بخش

نکته‌ی خیلی مهم در اتاق نشیمن وجود حس زندگی در آن است و هیچ چیز به اندازه‌ی وسایل معمولی و آرامش ­بخش و رنگی نمی‌تواند این حس را به همراه داشته باشد. مبلمان راحتی بزرگ و رنگ آرام در شکل زیر حس تماشای فیلم مورد علاقه را به همراه دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

ترکیب رنگی بژ و خاکستری مایل به قهواه‌ای در شکل زیر حس یک بعد از ظهر آرام و همراه با کتاب خواندن را دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان راحتی بزرگ در یک اتاق لس آنجلسی و قاب‌های بی‌همتا از صدف آرامشی از جنس جنوب کالیفرنیا را به همراه دارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

  1. از یک دکور کاربردی برای زنده نگه داشتن فضا استفاده کنید.

در اتاق‌های کوچک از دکور شیک غیر متعارف بر روی دیوار استفاده کنید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنید. در این نمونه اتاق نشیمن نیویورکی فرش پشمی و بالش­ها و دکور در اندازه مناسب این ترفند را نمایش می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون زیر مهمان­ها را پراکنده می‌کند تا به سروصدای موسیقی با امواج گوش بدهند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

تاقچه‌های شناور جایگزین میز عسلی‌های بزرگ می‌شوند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

ترکیب مبل سبز لجنی، میز عسلی چوبی، فرش پشمی صاف و صندلی چرمی یک مدلی را به وجود آورده است که می‌تواند اصطکاک را از بین ببرد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

   ۴٫ فضاهای بزرگ را با مبل‌های راحتی به مقیاس کوچکتری تبدیل کنید.

اتاق‌های بزرگ با سقف بلند برای کسانی که فضای دوستانه کوچک را ترجیح می‌دهند، مشکل‌ساز است. در شکل زیر دو ست مبل مخمل، میز عسلی خیلی بزرگ و گیاه بلندی تا نزدیک سقف کمک کرده‌اند تا فضا کوچتر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان بزرگ کتانی و رنگ طبیعی فضا به شکل شگفت‌آوری فضا را آرامش بخش کرده است و حتی در اتاق رو به کوهستان در شکل زیر مشخص بودن ستون‌ها و تیرک‌ها این حس را از بین نمی‌برد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

چیدمان وسایل، پارچه و الگوها به صورت لایه به لایه سقف را در شکل زیر پایین­تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

لوستر چهار قسمتی بزرگ آویزان از سقف آن را کوتاه­تر نشان می‌دهد و میز عسلی دو تکه فضای خالی را باریک‌تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

      ۵٫ از تلویزیون‌های هوشمند و شومینه به عنوان راه‌حل استقبال کنید.

نصب تلویزیون‌های هوشمند در بالای شومینه پس از بحث‌های زیاد به عنون یک استایل شیک و درست پذیرفته شد. در شکل زیر یک شومینه­‌ی باریک باعث می‌شود مجبور نباشیم تلویزیون را خیلی بالا نصب کنیم و تماشای آن از روی مبل گردن درد به همراه ندارد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

در شکل زیر شوینه و تلویزیون با یک سیستم چرخان نصب شده‌اند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

در شکل زیر شومینه با ارتفاع کم باعث شده تا تلویزیون در ارتفاع مناسب نصب شود. زاویه‌­دار بودن صفحه تلویزیون این راحتی را بیش­تر کرده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

 

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی