دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه تعداد از زن ها به عنوان رهبر شرکت های بزرگ معماری مشغول به کار هستند؟

امروزه با پر رنگ شدن نقش بانوان در تمامی مشاغل ، توجه جامعه جهانی به تحقیق درباره ویژگی های زنانه در موفقیت و تاثیرگذاری حضور آنان در اجتماع و اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

آمار و تحقیقات انجام گرفته در این زمینه که توسط گروهی از محققین تحصیل کرده در رشته معماری  جمع آوری شده است حقایق جالبی را ارائه داده است که در ادامه تشریح داده خواهد شد.

هدف از ارائه این تحقیق در گام نخست برای نگارندگان این تحقیق این بوده است که درصد آماری زنانی که به عنوان رهبر و مدیر در شرکت های بزرگ معماری کار می کنند را به صورت واضح مشخص نماید. بنابراین تحقیقات مختصری میان اعداد و ارقام موجود آماری در این زمینه انجام گرفت. خوب است که بدانید آنچه که همواره  نقل قول می شود این است که  زنان در حدود ۱۷ درصد به عنوان رهبر شرکت مشغول به کار هستند. این عدد از میان گزارشات مقالات معماری در سال ۲۰۱۳  در نشریه  “Crashing the Boys’ Club”  استخراج شد. این آمار و ارقام در جدول پایین تشریح شده است. اما اگر به طور خلاصه مایل هستید بدانید ، اکنون این عدد در حدود ۲۱ درصد تا ۲۹ درصد می باشد که مبتنی بر رتبه بندی منتشر شده در مجلات و گزارشات معماری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر

مجله معماری Architect Magazine هرساله ‘Architect 50’ را منتشر می‌کند که رتبه بندی شرکت های بزرگ معماری را هر ساله از نظر تجارت ، پایداری ، طراحی و از لحاظ کلی انتشار می‌دهد. تمامی رتبه بندی گزارشات زیر از ۲۰۱۵ Architect 50  استخراج شده است. گزارشات معمارانه همچنین لیست ۳۰۰ شرکت برتر معماری را نیز سالانه منتشر می کند.

جدول زیر به تفکیک مشخص شده است. بخشی که با رنگ سبز تیره مشخص شده است نشان می دهد که نقش زنان به طور پررنگی در نقش های رهبری قرار گرفته است ( نقش هایی مانند موسس ، CEO  یا مدیر عامل اجرایی  یا نائب رئیس ) به آنها تعلق گرفته است.  رنگ سبز روشن تر مربوط به خانم هایی هست که مراتب عالی در شرکت را به عهده دارند و ردیف هایی که هیچ رنگی ندارند یا آمار مشخصی ثبت نشده است و یا مشاغل ثبت شده به عنوان رهبری شرکت مربوط به زنان نمی باشد.

 شرکت های بزرگ معماری مجله آرکیتیکت: 21%

شرکت های بزرگ معماری مجله آرکیتیکت: ۲۱%

شرکت های بزرگ معماری پایدار مجله آرکیتیکت: 27%

شرکت های بزرگ معماری پایدار مجله آرکیتیکت: ۲۷%

شرکت های بزرگ طراحی مجله آرکیتیکت: 29%

زن‌ ها به عنوان رهبر شرکت های بزرگ معماری ؛ شرکت های بزرگ طراحی مجله آرکیتیکت: ۲۹%

زن‌ ها به عنوان رهبر شرکت های بزرگ معماری

زن‌ ها به عنوان رهبر شرکت های بزرگ معماری

زن‌ ها به عنوان رهبر شرکت های بزرگ معماری

زن‌ ها به عنوان رهبر شرکت های بزرگ معماری

 

آمار بالا چه حقیقتی را نشان می دهد؟ این آمار نشان می دهد که میزان حضور زنان در شرکت ها به عنوان رهبر طی سال های گذشته افزایش پیدا کرده است. البته این میزان در شرکت های بزرگ و درجه یک معماری نیز اتفاق افتاده است. این اتفاق خوب و امیدبخشی برای تغییر در زنان جامعه می باشد. این جنبش همچنان باید با سرعت قابل قبول ادامه راه خود را حفظ کند. سوالی که از جستجو در آمار و ارقام بدست آمده ایجاد می شود این است که موقعیت های عالی رهبری به زنان در شرکت های بزرگ معماری  اختصاص یافته است و آیا می توان اینطور برداشت کرد که زنان به دلیل اینکه قادر به حفظ جایگاه و موفقیت های های خویش در شرکت های مردسالارانه نبوده اند شرکت خود را آغاز نموده اند یا خیر؟ آیا آنها به سادگی در ابتدای راه خود شغل خود را آغاز نموده اند و قادر بودند تجربیات طراحی موفقی را در پیش بگیرند؟ این ها سوالات بی جوابی است که نیازمند تحقیق در این حوزه توسط پژوهشگران می باشد. بسیار خوشحال کننده است که زنان موفقی را در این مرتبه شغلی در شرکت های بزرگ معماری دنیا شاهد هستیم و باید دانست که اینها فراتر از رهبر موفق یک شرکت معماری برای ما هستند.

منبع: پویانو
  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۷ روش استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب  

 تنوع بالای رنگ آبی برای اتاق خواب بسیار ایده آل است چرا که رنگ‌های مختلف آن می‌توانند فضاهای متفاوتی را ایجاد کنند. به عنوان مثال بد نیست بدانید آبی نفتی غنی و مجلل است، در حالی که آبی آسمانی حس تازگی و تمیزی دارد.

استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

به استقبال جذابیت روستایی بروید

پارچه‌های لایه لایه آبی بهترین انتخاب برای ایجاد یک فضای روستایی در اتاق هستند. رنگ‌های کم رنگ به اندازه ای ظریف و لطیف هستند که ترکیبی از آنها می‌تواند حس گرم و راحتی به تخت بدهند.

استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

از طرح دادن نپرهیزید!

اسباب و اثاثیه سفید وقتی در مقابل دیوار آبی رنگ قرار می گیرند بسیار روشن‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌کنند و این روتختی و رو بالشی‌ها عناصر سفید و آبی را به خوبی با هم مرتبط کرده‌اند. طراحی‌های بخصوص در مقیاس بسیار بزرگ می‌توانند کمی اغراق‌آمیز باشند اما این طرح با حاشیه‌های صاف و لکه مانند شبیه یک نقاشی با آبرنگ شده است. لازم نیست که از طرح‌ها و عکس‌ها در همه جای اتاق خواب استفاده کنید بهتر است سعی کنید فقط به اندازه شکل و شخصیت دادن به فضا از آنها در جاهای مناسب استفاده کنید.

image3از طرح های لوکس بهره ببرید

اگر می‌خواهید به یک فضای خنثی روح و غنا ببخشید از رختخواب آبی رنگ استفاده کنید. اگر در فضای اطراف فقط رنگ‌های خاکستری کم رنگ، کرم یا قهوه ای کمرنگ وجود دارند می‌توانید برای افزودن جذابیت فضا به آن پارچه‌های کتانی آبی رنگ هم اضافه کنید. در اینجا افزودن لحافی با پارچه آبی نفتی به این اتاق روح تازه بخشیده است. آبی نفتی یا سورمه ای رنگ هایی هستند که به راحتی با همه چیز ست می‌شوند.

image4به استقبال دریا بروید

برای اینکه فضا را کمی ساحلی کنید از دریا و رنگ‌ های آن الهام بگیرید. می‌توانید از پارچه‌های راه راه و یا رو تختی‌های بافته شده استفاده کنید. دلیلی که استایل ساحلی بسیار پر طرفدار است این است که رنگ های پایه سفید، آبی، کرمی و خاکستری رنگ‌های لطیف و تطبیق پذیری هستند. از اسباب چوبی رنگ شده استفاده کنید تا حس سادگی به فضا بدهید.

image5از آبی کاربنی استفاده کنید

اگر آبی روشن رنگ مورد علاقه تان نیست و در عین حال دوست دارید فضای اتاق خوابتان را با رنگ‌های تون خاکستری گرم کنید این رنگ آبی کاربنی بسیار ایده آل به نظر می آید. این رنگ به فضا گرما می بخشد و در عین حال به اندازه‌ای لطیف است که با هر فضایی در اتاق خودش را تطبیق می‌دهد. بالش‌های طرح‌دار همچنین به فضا انرژی می‌بخشند و رنگ آبی را هم بهتر منعکس می‌کنند. در اینجا آبی کاربنی با خاکستری ترکیب شده اما می‌توان آن را با کرم یا سفید استخوانی هم به خوبی ترکیب کرد.

image6

فضا را با یک ست تک رنگ و پارچه‌های مجلل گرم کنید

دکوراسیون خاکستری و سفید، جدید و درخشان است اما در عین حال ممکن است سرد و بی روح به نظر آید در اینجا افزودن یک رو تختی لوکس آبی نفتی، سردی فضا را گرفته و آن را مجلل و گرم جلوه می‌دهد. برای انتخاب یک روتختی برای چنین فضایی سعی کنید که از جنس‌های مخمل، پشمی و یا بافت‌های کاموایی استفاده کنید.

استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

دیوار و روتختی را به هم گره بزنید!

رنگ پر رنگ و خیره کننده این دیوار به تنهایی می‌تواند بسیار بر فضا غالب شود اما یک لحاف و روتختی آبی مانع از آن می‌شود. داشتن لحاف خود به تنهایی یک استایل قدیمی است که همراه با آبی تیره در یک طرف آن که به تدریج به سمت مخالف کم رنگ می‌شود می‌توان آن را با تنوع رنگی که بر روی دیوار دیده می‌شود مچ کرد.

منبع:پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ۲۰۱۲ / زاها حدید 

 ایده پردازی طرح: ایده طرح معماری مرکز ورزش‌های آبی شهر لندن برگرفته از هندسه سیال آب در حال حرکت است. این ایده فضاهای داخلی مجموعه و محیط اطراف آن را شکل می‌دهد که منعکس کننده مناظر محیط رودخانه پارک المپیک هستند. سقف موج دار این مجموعه از سطح زمین آغاز شده و همچون یک موج بالا می‌رود- فرمی سیال و وحدت بخش که استخرهای مجموعه را به هم پیوند می‌زند، در حالی که حجم استخرهای شنا و استخرهای پرش از روی سکو را نیز مشخص می‌کند.

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

معمار: زاها حدید

مکان پروژه: وست ‌مینستر، لندن، انگلستان

مساحت پروژه: ۱۵۹۵۰ مترمربع

سال ساخت پروژه: ۲۰۱۱

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

مرکز ورزش‌های آبی شهر لندن

این مرکز ورز‌ش‌های آبی به شکلی انعطاف‌پذیری طراحی شده است تا بتواند ۱۷۵۰۰ تماشاچی را در زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲لندن در خود جای دهد، و پس از اتمام المپیک و با استفاده بهینه از فضای آن قابلیت پذیرش ۲۰۰۰ تماشاچی را داشته باشد.مرکز ورزش‌های آبی شهر لندندر طرح جامع مربوط به پارک المپیک، مرکز ورزش‌های آبی درون آن قرار گرفته است. یک دسترسی پیاده به پارک المپیک از طریق پل شرقی- غربی (معروف به پل شهر استراتفورد) وجود دارد که در لبه‌ی جنوب شرقی پارک المپیک و در نزدیک‌ترین فاصله به شهر استراتفورد قرار گرفته است. این مسیر عابرپیاده دقیقا از مرکز محیط پارک عبور می‌کند و دروازه اصلی ورود به پارک محسوب می‌شود. تعدادی پل‌های کوچکتر مخصوص عابرین پیاده نیز سایت را به پارک المپیک متصل می‌کنند و از بالای کانال موجود می‌گذرند.

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

مرکز ورزش‌های آبی فضاهای عمومی اصلی را که در پارک المپیک قرار گرفته‌اند، در استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهر استراتفورد در نظر گرفته شده‌اند را، در خود جای داده است: اتصال شرقی- غربی پل شهر استراتفورد و ادامه یافتن پارک المپیک در طول کانال.  

مرکز ورزش‌های آبی شهر لندنمرکز ورزش‌های آبی شهر لندن

مرکز ورزش‌های آبی بر اساس یک محور متعامد طراحی شده است، که عمود بر محور پل شهر استراتفورد است. هر سه استخر این مجموعه روی این محور قرار گرفته‌اند. استخر مخصوص آموزش زیر پل قرار گرفته است و استخرهای مخصوص پرش از سکو و مسابقه شنا در سالن بزرگ استخرها واقع شده‌اند و بوسیله سقف محصور شده‌اند. استراتژی کلی این است که پایه و قاعده سالن استخر به عنوان جایگاه مخصوص تماشاچیان، که به پل شهر استراتفورد مرتبط است، چهارچوب‌بندی شود.

مرکز ورزش‌های آبی شهر لندن

مرکز ورزش‌های آبی شهر لندن

عنصر سکو شامل گستره‌ای از فرم‌های متنوع و حجروی است که درون حجم معماری واحدی قرار گرفته‌اند و به شکلی کاملا یکپارچه با پل دیده می‍شوند. سکوها از روی پل شروع می‌شوند و در اطراف سالن استخرها ادامه پیدا می‌کنند تا به قسمت پایین‌تر کانال برسند.

 

مرکز ورزش‌های آبی شهر لندنسالن استخر در قسمت بالایی جایگاه تماشاچیان و بوسیله سقفی بزرگ تعریف شده است. منحنی این سقف در طول محوری مشابه با خود استخرها قرار گرفته‌اند. فرم این سقف با توجه به خط دید ۱۷۵۰۰ تماشاچی که در زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سالن حضور دارند، طراحی و ساخته شده است. یکی از ویژ‌گی‌های منحصر بفرد این سقف، استفاده از پوششی دو لایه است که هر کدام از آن‌ها انحنای متفاوت و منحصربفرد دارند و سازه‌ای با قوس سهموی را شکل داده‌اند. سقف این قسمت از ساختمان مواج طراحی شده است تا تفاوتی در ظاهر حجم سالن استخر مسابقات و سالن پرش از سکو، ایجاد شود. برنامه‌ریزی‌های این مجموعه فراتر از توجه صرف به نمای سالن استخر بوده است و سقف سالن تا فضای بیرونی و روی پل امتداد پیدا کرده و ورودی اصلی مجموعه را شکل داده است که با اتمام بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از لحاظ ساختاری، سقف در ۳ محل اصلی استوار شده است با فضای باز میان سقف و جایگاه تماشاچیان که از آن برای قرار دادن صندلی‌های اضافی در زمان برگزاری بازی‌های المپیک استفاده می‌شود و سپس در ارتباط با نمای شیشه‌ای زمانی که بازی‌های المپیک به پایان برسد.

 

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

معماری ؛ مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک تابستانی ، زاها حدید

منبع:پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

چطور می توانید اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید 

 اسباب کشی به دلایل زیادی می تواند یکی از کارهای عذاب آور و پر زحمت باشد. چیزهایی همیشه در پایان آن گم می شوند و یا همیشه چیزی می شکند. شما مجبور هستید دریابید که چقدر وسیله و کالا دارید و حمل انتقال یک باکس چقدر می تواند دشوار باشد. اما می توان آن را آسان تر کرد. با تفکیک فرآیند اسباب کشی و هایلایت کردن مراحل برای دست یابی به موفقیت، شما می توانید به سادگی نقل مکان کنید و در میان انبوهی از هرج و مرج تا حدی با برنامه و سازمان یافته عمل کنید.

چه شما در حال نقل مکان به یک آپارتمان کوچک در شهر باشید یا یک خانه ی بزرگ در حومه ی شهر، در این جا بهترین توصیه برای این که چطور اسباب کشی خود را کارآمد تر و بدون دردسر و زحمت زیاد انجام دهید آورده شده است.

بهترین توصیه ما هنگام نقل مکان

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

وسایل کم تر

در حمل وسایل و چیزهایی که آن را مشخص و علامت دار کرده اید تجدید نظر نکنید اما به جای آن خود را متعهد کنید که قبل از بسته بندی آن ها برای انتقال به منزل جدید، از شر وسایلی که بدان ها نیاز ندارید خلاص شوید. این ممکن است کار دشواری در ابتدای اسباب کشی به نظر برسد اما هنگام بسته بندی آن ها از خود متشکر خواهید شد که باعث کمتر شدن تعداد جعبه های بسته بندی شده اید و نیازی نیست وسایل غیر ضروری را به مکان جدید خود ببرید.

چگونه باید این کار را انجام دهید؟ ما پیشنهاد می کنید که آن را اتاق به اتاق انجام دهید. برای مثال ابتدا یک بعد از ظهر خود را به آشپزخانه اختصاص دهید و از شر تمام ظروف و وسایلی که به آن ها نیاز ندارید خلاص شوید.

سپس، روشی برای خلاص شدن همیشگی آن ها پیدا کنید. آن ها را به یک سمساری بفروشید یا آن ها را اهدا کنید و برای انجام رساندن این کار بزرگ خود را تحسین کنید.

اسباب‌کشی منزل‌

نوشتن

تنها روش برای هماهنگ و موزون  کردن هر اقدامی وجود یک طرح و برنامه است که ممکن است آن یک سند word ساده باشد یا روی یک نرم افزار دفترچه یادداشت شود یا این که می توانید آن را در ابزارهای سازمانی آنلاین نظیر Trello درج کنید. به هر حال جایی داشته باشید که در آن تمام جزئیات را نوشته باشید تا از زحمت به یادآوردن وظایف خود رها شوید.

چیزهایی که ممکن است شامل برنامه ریزی نقل مکان حرفه ای شما باشد عبارتند از:

چک لیستی از وظایف کوچکی که نیاز است انجام شوند: قطع آب و برق و گاز و…، تغییر رسمی آدرس و اجاره کردن کارگران حمل و نقل.

فهرستی از وسایل بزرگ را تهیه کنید. اطمینان یابید که لوازم و مبلمانی که می خواهید حمل کنید در منزل جدید شما جایی برای شان وجود دارد. هنگامی که آن را تعیین کردید یک طرح تخمینی بزنید که مبلمان بزرگ به کجا باید بروند. افرادی که شما را در حمل و نقل تان کمک می کنند از این تصمیم شما بسیار مسرور خواهند شد. به یاد داشته باشید که یک پوشه یا پاکت برای قرار دادن همه‌ی اسناد مهم مثل قراردادهای مربوط به حمل و نقل مشخص کنید.

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

تدارکات مناسب

همه چیز با ابزارهای مناسب آسان تر می شود بنابراین وقت بگذارید و تلاش کنید وسایلی را که بدان ها نیاز دارید جمع آوری کنید و آن ها را بسته بندی و انتقال دهید.

از نقطه ی A به نقطه ی B: تعیین وسیله ی حمل و نقل

آیا شما در روز اسباب کشی تان به کامیون نیاز دارید؟ یا از یکی از دوستان خود وانت قرض می گیرید؟ اطمینان یابید که راه ایمن و مطمئنی برای انتقال دادن باکس های خود انتخاب کرده اید.

باکس ها

باکس ها را با وسایل مورد نیازتان پر کنید و آن ها را در سایزهای مختلف استفاده کنید چرا که اقلام ریز درون باکس های بزرگ تکان خورده و جابه جا می شوند و نیز ممکن است گم شوند. هیچ کس نمی خواهد باکسی پر از وسایل درهم و برهم را باز کند.

پایه چسب

ما فکر می کنیم در بسته بندی موفقیت آمیز پایه چسب ها مهم هستند. پس برای این که مجبور نشوید چسب های بسته بندی را با دندان ببرید آن ها را فراموش نکنید.

ماژیک ها

یک ماژیک که نوک آن ضخیم است کمک زیادی در هنگام برچسب زدن باکس‌ها می کند.

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

بسته بندی هوشمندانه

هر چه بیشتر در مورد سازمان دهی بسته‌بندی خود فکر کنید باز کردن و دوباره چیدن آن در منزل جدید ساده‌تر می شود. از روزنامه یا پلاستیک های حباب‌دار برای حفاظت اقلام تان استفاده کنید. چهار قسمت باکس های خود را برچسب بزنید بنابراین می توانید ببینید که کدام یک از آن ها مهم نیست اطرافش چه وسیله هایی باشد.

اگر می خواهید بهتر و جزئی تر عمل کنید لیستی از آن چه در هر باکس قرار دارد تهیه کنید. این کار مخصوصا زمانی مفید است که فرآیند حمل و نقل جابه جایی شما آنقدر طولانی شود که یادتان برود چه چیز را در کدام باکس قرار دادید.

 

درخواست کمک کنید

چه شما در حال استخدام کارگر اسباب کشی باشید یا این که از دوستان خود کمک بخواهید به یک طرح نیاز دارید که در آن برای استفاده از زمان هر کس هوشمندانه برنامه ریزی کرده اید. در این برنامه ریزی باید لحاظ شود که باکس های بسته بندی و مبلمان مختلف پس از رسیدن، مستقیما به کجا انتقال داده شوند و برنامه ریزی طوری باشد که فعالیت ها و زحمت های هر شخص لذت بخش تر شود.

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

وسایل راحتی خود را فراهم کنید

آخرین چیزی که نیاز است در روز حرکت انجام دهید این است که وسایل راحتی خود را در یک بسته بندی جداگانه قرار دهید. تمام ملزوماتی که که شما را برای زندگی در منزل جدید راحت تر می کند را در یک کیسه بسته بندی کنید. لوازم آرایش، لباس های تمیز، لباس خواب، پیژامه و یک بسته ایبوپرفین (اجازه دهید واقع بینانه فکر کنیم) اولین گام شما برای راحت شدن در منزل جدید هستند.

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

اسباب‌کشی منزل‌ تان را ساده‌تر انجام دهید

آرام باشید

ممکن است سایز کمدتان  و راهروی منزل  جدید را اشتباه پیش بینی کرده باشید و در فرآیند جابه جایی به یک یا دو دیوار ضربه بزنید. خود را درگیر جزئیات نکنید چرا که بعدا می توانید آن را حل و فصل کنید. برای پیروزی ها و دستاوردهای کوچک خود جشن بگیرید و بدانید که نگرش واقعا همه چیز است. قبول کنید که جابه جایی و اسباب کشی(بدون در نظر گرفتن سازمان یافته یا کوچک بودن آن) به ندرت فعالیت سرگرم کننده و جالبی است. شما قسم خواهید خورد که دیگر هیچ وقت اسباب کشی نخواهید کرد. قبول کنید که در طول جابه جایی در جاده چند ضربه و تکان خوردن غیر قابل اجتناب هستند. به علاوه بدانید که بعد از یک یا دو هفته زحمت برای اسباب کشی در نهایت به منزل جدیدی برای زندگی دست می یابید.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

هنر پنجره با پرده های حریر در طراحی داخلی منزل  

 پرده های حریری که  با وزش نسیم به شکل موج حرکت می کنند تصویری از یک بهشت گرمسیری را ایجاد می کنند، در حالی که ما نمی خواهیم ماهیت فانتزی آن را رد کنیم، از آن ها برای استفاده های دیگری نظیر پنل های شفاف جدا کننده ی فضا استفاده می کنیم.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۱- تاکید کردن بر سبک معماری داخلی

پرده های حریری فقط برای برجسته نشان دادن و زیباکردن پنجره ها استفاده نمی شوند. میزهای گوشه ای، صندلی های کنار پنجره و دیگر مکان ها برای نشستن می تواند با حصار پرده های حریری نمای ویژه تری داشته باشند. حریم خصوصی اضافه شده مخصوصا زمانی که به عنوان جای خواب موقت میهمان نیز کاربرد داشته باشد، مطلوب است. پرده های حریری اثر خود را بدون تفکیک کامل فضا از بقیه ی فضای اتاق اعمال می کنند.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۲- اطراف وان حمام

این حمام زیبا دارای یک پالت رنگی سفید جذاب و یک پرده ی حریری آویزان که همچون آبشاری به دور وان حمام ریخته است، می باشد. من معتقدم که جلوه های غیرمنتظره(همانند پرده زدن به دور یک وان حمام یا لوستری ظریف در یک فضای کاربردی) به فعالیت های روزمره ی ما ماهیت جادویی و اسرارآمیزی می دهد و ثابت می کند که طراحی های لوکس نیاز به هزینه کردن زیاد ندارد.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۳- حفظ حریم خصوصی بدون کم کردن نور

ساکنان آپارتمان های کوچک از برخی روش های مبتکرانه برای تفکیک فضای آپارتمان خود استفاده می کنند. در این جا اگر به جای این پرده یک دیوار بلند از کف تا سقف می بود باعث می شد که فضای پشت آن به یک اتاق تنگ و تاریک تبدیل شود. در عوض، پرده های حریری(و بلوک های شیشه ای) به تفکیک فضای این پذیرایی کمک می کنند بدون این که مانعی برای عبور نور باشند.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۴- پرده های رنگی حریری را نیز امتحان کنید

ما معمولا از پرده های حریری برای تنظیم روشنایی و ایجاد یک تن سرزنده و پر روح استفاده می کنیم اما نواری از متریال های خاکستری شیک درخشش کاملا متفاوتی را در سراسر اتاق پخش می کند، در این جا اثر پرده های خاکستری با یک تابلوی هنری مناسب و مبلمان سیاه رنگ تقویت شده است.

هر پوششی تیره رنگی که برای پنجره ها انتخاب شود باعث می شود نمایی ملودرامی یا حتی حزن انگیز داشته باشند، اما رنگ سفید می تواند حسی از درام و کمال را القا کند. درست در ما بین آن ها رنگ خاکستری می تواند همان اثر را داشته باشد.

۵- با رنگ سیاه شگفت زده شوید

این جا طراحی دکوراسیونی را مشاهده می کنید که کلیشه هایی که تا کنون در مورد به کار بردن پرده های حریری به کار می برده اید را به طور کامل زیر پا می گذارد. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما ملزم هستید از پرده های حریری سفید و شناور استفاده کنید. گاهی اوقات آن ها را می توانید به صورت کاملا برعکس و به صورت سفید و استوار به کار ببرید.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۶- اضافه کردن طرح و الگو

نه تنها پرده ها به رنگ های مختلفی می آیند بلکه با گونه های مختلفی از طرح ها و الگوها همراه هستند. پرده های سفید موجی شکل آشناترین تصویر با تخیلات ماست، اما این جا دنیایی از احتمالات فراتر از آن وجود دارد. سایت رابرت آلن(Robert Allen) یکی از منابع مورد علاقه ی من برای پرده های حریری از همه نوع است.

پنجره با پرده های حریری

پنجره با پرده های حریری

۷- یک پارچه ی دیگر به پایین آن بدوزید

دوگانگی غیر منتظره ی پرده های حریری که به یک پارچه ی مات وصل شده باشند نمای جذابی پدید می آورد، اما در مورد آن باید نکاتی را رعایت کنید. اول، مطمئن شوید که هر دو پارچه، چه پارچه ی حریری و چه مات وزن یکسانی داشته باشند، چرا که اگر وزن یکسانی نداشته باشد در محل دوخت فشار وارد می شود و فرم خوبی پیدا نمی کند (این در مورد هر نوع پرده با چند نوع پارچه صدق می کند). دوم این که از آن جایی که شما نمی خواهید برای این کار آستر بزنید پس نمونه های ابریشمی که برای حفظ پارچه ی آن نیاز به آستر دارید را فراموش کنید. پارچه های صد درصد کتانی برای این مورد عالی است.


پنجره با پرده های حریری۸-یک پارچه ی دیگر به بالای آن بدوزید

اگر یک پارچه ی مات را در بالای پرده ی حریری بدوزید برای پرده ی شفاف زیری همانند یک والان ساده عمل می کند.

پنجره با پرده های حریری۹- پرده های حریری را زیر پرده های دیگر قرار دهید

پرده های حریری هنگامی که در زیر پرده ی دیگری نصب می شوند چندکاره می شوند. چرا که آن دو پرده  در کنار یکدیگرهم باعث حفظ حریم خصوصی می شود و هم باعث کنترل نور از هر پرده به صورت جداگانه می شود. یک راه رایج برای رسیدن به این انعطاف پذیری نصب کردن پرده های حریری در زیر دیگر پرده هاست.

نکته طراح:

برای آویزان کردن دو پرده به صورت زیر و رو در نظر داشته باشید که لبه ی پرده ی حریری به طور استاندارد باید ۱ و نیم اینچ تا بخورد و لبه ی پرده ی سنگین تر و جلویی حداقل باید ۲ و نیم اینچ تا بخورد تا تکان دادن و کشیدن  مستقل  آن ها از روی میله های پرده به آسانی و بدون هیچ گونه اصطکاکی صورت گیرد. برای نصب آن ها نیز شما به دو میله و یک جفت بست نیاز دارید.

پنجره با پرده های حریری۱۰- استفاده از پرده های حریری عریض

زمانی که هیچ الگوی برجسته یا رنگ خاصی برای دکوارسیون خود ندارید، پرده های حریری ساده ترین راه برای پوشش دیوارها می باشند. با قرار دادن چراغ یا یک تابلو یا شیء مبهم در پشت آن این تفکر را در ذهن ما القا می کند که رازی در پشت این پرده ها وجود دارد و ما را برای کاوش بیشتر فضای پشت پرده ها سوق می دهد.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۱۱- تفکیک فضا

افراد زیادی هستند که به این پرده ها که برای تفکیک فضا استفاده می شوند«پرده های بیمارستان» را لقب می دهند چرا که در اتاق های بیمارستان جای تخت هر بیمار با این پرده ها تفکیک می شود. فضای آپارتمان پلن باز ما می تواند از انعطاف پذیری این پرده ها بهره ببرد. هنگامی که این پرده ها برای تفکیک فضا به صورت موقت استفاده می شوند، این کار را بدون ایجاد احساس تنگ و کوچک شدن آن محیط انجام می دهند.

پنجره با پرده های حریری۱۲-پرده های دوتایی

دو لایه از پرده های حریری این پنجره های قوسی شکل را می آراید تا فضایی شبیه یک صومعه یا فضایی برای مراقبه ایجاد کند. اگرچه ممکن است پرده های حریری را در فضاهای بزرگ متداول تان استفاده نکنید اما آن ها می توانند سطح قابل توجهی از حریم خصوصی را فراهم کنند البته در صورتی که به طور کامل همدیگر را پوشش دهند. دو لایه از پرده های حریری فعالیت های انجام شده در اتاق پشت خود را به صورت مبهم نشان می دهد(هر چند به طور طبیعی، سایه ها وقتی که اتاق روشن باشد در شب دیده می شوند).

نکته ی طراح: همانطور که می دانید پرده ها برای این که به حالت چین دار روی پنجره بایستند باید طولی بزرگتر از پنجره داشته باشند ما پیشنهاد می کنیم که طول آن سه برابر طول پنجره ی شما باشد. این به این معنی است که شما برای هر یک اینچ از پنجره، به ۳ اینچ پارچه نیاز دارید. این مقدار از پارچه باعث می شود چین ها روی هم بیفتند و فضای پشت پرده های حریری نامبهم نشان داده شود.

پنجره با پرده های حریری۱۳-پرده های حریری در تخت خواب ها

تخت خواب های سایبان دار در حالی که بدیع هستند اما ممکن است فضای اتاق خواب را تنگ و محقر نشان دهند مخصوصا که اگر با چارچوب های سنگین و بزرگ همراه باشند. از آن جا که هدف من از داشتن یک تخت خواب سایبان دار ایجاد فضایی خلوت و امن بود، از پرده های حریری برای سایبان آن استفاده کردم که بدون کوچک کردن فضا این کار را انجام می دهد.

پنجره با پرده های حریری

پنجره با پرده های حریری

۱۴-ایجاد تاج تخت خواب

پرده های حریری و سایه بان ها تنها برای تخت خواب های چهارپوستری نیستند. حتی با بودجه ی کمی می توانید می توانید پرده های حریری را برای ایجاد نمای پشتی شبیه تاج تخت ایجاد کنید و حتی می توانید با آن ها یک سایبان کوچک برای تخت خود بسازید.

پنجره با پرده های حریری۱۵- ملایم کردن زاویه های سبک معماری صنعتی

من به ندرت می توانم پوشش پرده ای بهتر از این برای چنین اتاقی(با سبک صنعتی آن) تصور کنم که در دکوراسیون آن آجرها و تیرها در معرض نمایش هستند. نصب پرده ها در همه جا می تواند ظرافت را اضافه کند بدون این که ماهیت ویژگی ها و ساختار معماری آن محیط را تغییر دهد. این اتاق خواب با این سایه بان تخت خواب که نمای بالا به پایین آن شبیه یک تار عنکبوت است به سادگی جلوه ی اتاق را رمانتیک می کند و از سقف بلند این اتاق به بهترین شکل استفاده می کند.

نکته ی طراح: پرده های حریری مخصوصا به عنوان سایبان تخت خواب یا استراحتگاه روزانه در اتاق هایی به سبک گرمسیری مرسوم است چرا که در آن ها از پشه بندهایی تقلید می شود که در همه جا و به خصوص در عرضهای جغرافیایی پایین تر استفاده می شوند.

پنجره با پرده های حریری۱۶- آویزان کردن از یک دیوار

در بالا دیدید که چگونه پرده های حریری می توانند به عنوان یک دیوار متحرک برای تفکیک فضا استفاده شوند. در این جا، آن ها به فرم یک پارتیشن روان آویخته شده اند که اجازه می دهد تخت در بهترین موقعیت خود در مرکز این اتاق خواب قرار گیرد.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۱۷- ارائه ی یک تاثیر نهایی

عبارت  معروفی که مشخصا به سبک کوکو شنل منسوب شده است این است که«ظرافت در حذف کردن است». با این روش که ما می توانیم تاثیر عناصر طراحی در یک فضا را با تصور حذف آن ها از آن فضا اندازه بگیریم. چشمان تان را به این فضای صبحانه بدوزید، واضح است که پرده های حریری ضروری ترین و نهایی ترین اثری است که به این اتاق احساس راحتی و لطافت را به ارمغان می آورد.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۱۸- اتصال با طبیعت

یکی از ویژگی های جذاب پرده های حریری این است که با وزش نسیم همچون موج های دریا به حرکت درمی آیند. شاید هیچ عنصر دیگری در طراحی نتواند مانند پرده های حریری چنین ارتباط نزدیکی با فضای بیرون و نسیم فرح بخش در یک روز دل انگیز برقرار کند. آن ها حواس چندگانه ی ما را درگیر می کنند، ما خش خش صدای پارچه را هنگام حرکت می شنویم، نسیم باد را روی پوست خود احساس می کنیم و حرکت موجی پرده ها را مشاهده می کنیم.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۱۹- مانع شدن از ورود اشعه ی UV

شید نازک خورشیدی روشی عالی برای هنگامی است که می خواهید از ورود نور فرابنفش جلوگیری کنید اما نمی خواهید هیچ چیز جلوی دید شما را از فضای بیرون کاهش دهد. این شیدها نوعی پوشش برای پنجره محسوب می شوند که با نمای هر فضا و هر دکوری به خوبی هماهنگ می شود.

پنجره با پرده های حریر

پنجره با پرده های حریر

۲۰- در فضاهای بیرون

پرده ها در فضای باز کاربردی فراتر از فضای داخل منزل دارند و آن حفاظت و حفظ حریم است. اگرچه پرده های توری و نازک حریری باعث پوشش کامل نمی شوند اما امنیت و آرامش فضای داخل خانه را با خود به ارمغان می آورند.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

ترمینال حمل و نقل مرکزی آرنهم طراحی استودیو UN 

 ترمینال حمل و نقل جدید در ایستگاه مرکزی آرنهم در هلند در حال حاضر تکمیل شده و به پایان رسیده است. این ایستگاه حاصل طراحی بلند پروازانه‌ بیست ساله از استودیو معماری Un  است برای گسترش مجدد فضای ایستگاهی بزرگتر؛ که عظیم ترین توسعه و پیشرفت صورت گرفته در آرنهم پس از جنگ است.

ترمینال حمل و نقل

ترمینال حمل و نقل

پروژه: ترمینال مرکزی آرنهم

معمار: UN Studio

موقعیت: Stationsplein ، آرنهم ، هلند

سال: ۲۰۱۵

مساحت: ۲۱۷۵۰٫۰ متر مربع

عکس‌ها: Ronald Tilleman, Frank Hanswijk, Siebe Swart

ترمینال حمل و نقل

این مرکز حمل و نقل که توسط دولت هلند پشتیبانی می شود ، آیین نامه‌ی منتشره درباره ی ایستگاه های قطار را مجددا بازنویسی می کند و در نوع خود پیچیده ترین مرکز در اروپا به حساب می آید.

ترمینال حمل و نقل

ایستگاه به دروازه ی جدید شهر تبدیل خواهد شد که از روحیه‌ی سفر استقبال می کند و انتظار می رود که آرنهم را به عنوان گره ای مهم بین آلمان ، هلند و بلژیک مقرر کند. ترمینال جدید جایگاه فضا‌های تجاری ، یک مرکز کنفرانس خواهد بود و ارتباطی را با دفتر پلازای نزدیک آن ، مرکز شهر ، پارکینگ زیر زمینی و پارک sonsbeek فراهم می کند. فضای اطراف ایستگاه به مکانی از خودش تبدیل خواهد شد ، با ۱۶۰ هزار متر مربع شامل آفیس‌ها و ادارات ، مغازه ها و یک مجتمع سینمایی.

ترمینال حمل و نقل

ترمینال حمل و نقل

ترمینال حمل و نقل ۲۱,۷۵۰ متر مربعی دارای یک هندسه ی سقف با پیچش دراماتیک ساختاری است که قادر است دهانه‌های بدون ستون را تا بیش از ۶۰ متر در سالن ترنسفر پوشش دهد. طراحان که از سطح ادامه دار بین داخل و خارج بطری کلاین الهام گرفته بودند ، قصد داشتند تمایز میان داخل و خارج را با امتداد لنداسکیپ شهری تا درون سالن ترنسفر محو کنند ؛ جایی که سقف‌ها ، دیوار‌ها و کف همگی به یکدیگر تبدیل می شوند و تغییر حالت می دهند.

ترمینال حمل و نقل

سازه ی سقف و ستون‌های پیچیده تنها با کنار گذاشتن روش‌ها و متد‌ها و متریال‌های سنتی امکان پذیر بود. فولاد بسیار سبک تر جایگزین بتن شد – در اصل برای ایستگاه در نظر گرفته شده بود – و با استفاده از تکنیک های ساخت قایق در مقیاسی که پیش از این سابقه نداشته است ساخته شد.

ترمینال حمل و نقل

رسیدن به مجموعه‌ای پیچیده و طولانی و در عین حال با هزینه‌ی صحیح و بدون دیزاین سازشگرایانه نیازمند شجاعت و قاطعیت از هر دو سمت کارفرما و معمار بود. این همچنین نتیجه یک تلاش مشترک بی سابقه بین صاحبان ، پیمانکاران Ballast Nedam (کمپانی ساخت و ساز) ، ProRail(کمپانی راه آهن) ، وزارت زیرساخت‌ها و شورای شهر آرنهم  است.

ترمینال حمل و نقل

استودیو UN مستر پلان را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد و طراحی‌ اسکیس‌های اولیه برای ترمینال در ۲۰۰۰ تکمیل شد. پس از تحقیقات درباره جریان مسافران و حالت‌های حمل و نقل ، استودیو  UN پیشنهاد کرد که باید ترمینال جدید برای تبدیل شدن به یک “دستگاه ترنسفر” گسترش یابد که شامل مجموعه‌ی کاملی از حمل و نقل عمومی است و مطالبات و نیازهای جابه‌جایی و سفر را در قرن بیست و یکم برآورده می کند.

ترمینال حمل و نقل

با همکاری مهندسین سازه Arup ، یک فضای بدون ستون تولید شد که طراحی معمارانه ای را در طول مسیرهایی که مردم مستقیما از آن استفاده می کنند پدید آورد. ایستگاه در سطح بین المللی ، ملی و منطقه ای کار می کند و به مسافران اجازه می دهد به سهولت و مستقیما میان شهرها جابه‌جا شوند. این پروژه بخشی از ارتقا راه آهن در سطح کشور است که ایستگاه‌های جدید را در روتردام ، دلفت ، لاهه ، بردا و اوترخت خواهد دید.

ترمینال حمل و نقل

ترمینال حمل و نقل

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

زیرانداز : راهنمایی برای فرش های پوست گاو در منزل

فرش های پوست گاوی یکی از لوزامی هستند که به طور باورنکردنی می توانند فضای یک اتاق را زیبا جلوه دهند. آن ها طرح و نقش و گرمی را به فضای داخلی خانه اضافه می کنند. زمان هایی بود که فرش های پوست گاو به عنوان عنصری دکوری برای طراحی داخلی به سبک غربی در نظر گرفته می شد. اما اکنون گونه ها و سبک های مختلفی وجود دارند که می توانید پوست های گاو را در هر اتاقی با هر سبک دکوراسیون ترکیب کنید. طیف عظیمی از رنگ ها و گونه های پوست ها وجود دارند، برای آشنایی بیشتر با انواع گونه های فرش های پوست گاو با ما همراه باشید.

راهنمایی برای فرش های پوست گاوچند نوع دسته ی اصلی برای فرش های پوست گاو وجود دارد و در هر دسته چندین زیر دسته از گونه ها، رنگ ها و حتی شکل های مختلف وجود دارد.

دسته بندی اصلی فرش های پوست گاو:

  • رنگ طبیعی
  • استینسلی
  • رنگی
  • چهل تکه
  • مصنوعی
راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: راه راه

فرش های پوست گاوی راه راه در دسته ی اصلی رنگ طبیعی قرار می گیرد. آن ها از رنگ های روشن تا تیره ی قهوه ای رنگ تنوع دارند. فرش های پوستی راه راه برای ایجاد جلوه ای لطیف در یک فضا عالی هستند چرا که رنگ های درون آن حالت سایه روشن دارند و به تدریج درهم آمیخته اند.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: هولشتاین

پوست های گاو هولشتاین زمانی که خواستار اثر قابل توجه باشید گزینه های عالی هستند. آن ها ترکیبی از قهوه ای-سفید یا مشکی-سفید و دارای خال های بزرگ هستند. فرشی که در این فضا پهن شده است واقعا نمای جذاب و خیره کننده ای دارد و نوعی از کنتراست مورد نیاز برای تقویت زمینه ی رنگی سیاه و سفید دیوار در برابر طرح رنگ زرد اتاق را فراهم می کند.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: نامتعارف یا سه رنگ

فرش های پوست گاو سه رنگ یا نا متعارف معمولا سه نوع رنگ درون خود دارند. در این ورودی، فرش سه رنگ پوست گاوی که شامل رنگ های سفید، قهوه ای و سیاه می شود یک نقطه ی کانون توجه برای آن محسوب می شود.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: هرفورد(Hereford)

پوست گاو هرفورد ممکن است چرم گاوی ناب باشد. این یکی از انواع گرم تر پوست گاو است که تن های قهوه ای مایل به قرمز در آن با رنگ های سفید درون آن کنتراست ایجاد کرده است.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: خال خالی

پوست های گاو خال خالی معمولا به رنگ سفید هستند و خال های سیاه یا قهوه ای کوچک و پراکنده دارند. در این فضا، این فرش پوست گاوی خالدار نمای گردویی-سفید صندلی روی خود  را تکمیل کرده است.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: نمک و فلفل

پوست های گاو نمک و فلفلی بر عکس فرش های خالدار مذکور هستند. آن ها زمینه ی رنگی تیره با خال های رنگی روشن تر دارند.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

رنگ طبیعی: تک رنگ

پوست های تک رنگ می توانند در رنگ های مختلفی از سیاه گرفته تا سفید و قهوه ای بیایند. فرش های تک رنگ پوستی برای زمانی که می خواهید به سادگی و بدون زحمت زیاد کمی شکل و بافت به طرح خود اضافه کنید عالی هستند.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

فرش های پوست گاو استینسلی

بسیاری از افرادی که فکر می کنند یک فرش پوست ببر، گورخری یا پلنگی واقعی دارند در واقع آن ها همان پوست های گاو هستند که استینسل خورده اند و رنگ شده اند تا طرحی شبیه چیزهای عجیب و غریب دیگر ایجاد کنند.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

پوست های گاو رنگ شده

پوست های زیادی به عنوان گزینه های رنگی در دسترس هستند. رنگ های فوق العاده شاد و پرجنب و جوشی در دسترس هستند که می توانند در فضای شما واقعا بدرخشند. فرش های رنگی چند تکه ای پوست گاوی که در این اتاق ناهارخوری مشاهده می کنید کنتراست خیره کننده ای در بین رنگ های خنثی آن ایجاد کرده است.

راهنمایی برای فرش های پوست گاوفرش های پوست گاو چهل تکه

مهیج ترین چیزی که به عنوان فرش های پوستی به بازار عرضه شده است برخی طرح های چهل تکه ای است که طراحان آن را می سازند. این ها قرار دادن ساده ی چند مربع در کنار یکدیگر نیست بلکه می توانند در  طرح ها و ترکیب بندی خاص که شبیه آجر، استخوان شاه ماهی یا زیگزاکی هستند، بیایند. این فرش ها نمای مجلل و پرزرق و برقی دارند و می توانند جلوه ی فوق العاده خلاقانه ای به منزل شما بدهند.

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

راهنمایی برای فرش های پوست گاو

پوست های مصنوعی

اگر شما هم مانند من هستید و دوست دارید نمایی شبیه پوست گاو داشته باشید اما نمی خواهید یک پوست واقعی در منزل خود داشته باشید پس از نمونه های مصنوعی آن استفاده کنید.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

تالار شهر سئول / iArc Architects 

 از زبان معمار : تالار شهر سئول شکل جدیدی از معماری آینده می‌باشد که می رود تا با احساسات فرهنگی شهروندان سئول همراه شود. خط افقی آشنای معماری و سایه‌های عمیق سقف فرم مناسب برای ناحیه و اقلیم کره جنوبی می باشد. رابطه فضایی میان معماری و ساختار شهری سئول بسیار متفاوت از نوع غربی آن می‌باشد. فضای زندگی کره ای هیچ آکس یا نمایی ندارد که از ورودی قابل مشاهده باشد، چرا که این کشور شامل کوه‌ها و دره‌ها می باشد ، و از آنها الهام گرفته است. کُره‌ای ها فکر می کنند که تجربیات حسی فضا بسیار مهم‌تر از اشیاء بصری می باشند، بنابراین ورودی معماری یک فضای متنوع مانند خطوط باز یا نزدیک به هم نه صرفا مستقیم می‌باشد.

تالار شهر سئول

تالار شهر سئول

تالار شهر

تالار شهر

تالار شهر

تالار شهر

معماران: iArc Architects

موقعیت مکانی سایت:Seoul, South Korea

معمار مسئول:

Yoo Kerl

مساحت:

۷۵۹۰٫۰ sqm

سال اجرای پروژه:۲۰۱۳

عکاس:Archframe

cityhallct034cityhallct030cityhallct024

تالار شهر سئول

تالار شهر سئول

تالار شهر سئول قصد داشته است تا یک معماری مربوط به آینده باشد که با فرهنگ و بستر کره هماهنگ باشد. طرح آن از میدان سئول برگرفته شده است. میدان سئول یک میدان شهری نمادین سئول می‌باشد و تنها فضای عمومی موجود در شهر است. کانسپت طراحی یک توسعه عمودی از میدان سئول می‌باشد. دفتر کاری شهر سئول در پشت میدان عمودی و امکانات فرهنگی در فضای بالایی قرار دارد. تراس‌های چند طبقه معلق در جهت اتصال به امکانات فرهنگی در نظر گرفته شده‌اند.  دیوار غیرباربر شیشه‌ای  طراحی شده است که سیرکولاسیون حرکتی باد از سمت میدان عمودی، امکانات فرهنگی  و تراس های معلق چند طبقه را با آغوش باز پذیرا باشد.

cityhallct061

تالار شهر سئول

cityhallct052

تالار شهر سئول

cityhallct053

تالار شهر سئول

cityhallct050

تالار شهر سئول

cityhallct089

تالار شهر سئول

cityhallct034cityhallct040cityhallct059cityhallct068cityhallct065cityhallct083

فضای تراس‌های معلق توسط دیوارهای غیرباربر شیشه‌ای دارای دیوارهای سبز و اکوسیستم پایدار می‌باشد. سیستم دولتی شهر به روی شهروندان از طریق فضای عمودی سرتاسری دفاتر کاری باز است و این شفافیت فضای کاری دموکراسی و آزادی تالار شهر سئول را بیان می کند.  شهروندان کره ای می توانند به تالار شهر جدید از طریق تالار شهر موجود و پلی که در دل میدان برای دسترسی به طبقه زیرین باز تالار تعبیه شده است وارد شوند. به بیانی دیگر تالار جدید شهر سئول در جهت ارتباط و پیوند میان دو میان گذشته و آینده تکمیل شده است.

floor_2floor_3floor_4floor_5model_1portada

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

معماری موزه تنوع زیستی : بیوموزئو Biomuseo | شریکان فرانک گری

این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.

معماری موزه تنوع زیستی توسط شریکان فرانک گری

معماری موزه تنوع زیستی توسط شریکان فرانک گری

پروژه: Biomuseo

موقعیت: Amador Causeway, Panama, Panama

معمار: Gehry Partners

معمار مسئول: فرانک گری

مساحت: ۴۱۰۰  متر مربع

03040506

در قلب این مجموعه یک آتریوم عمومی باز قرار دارد که که با سایبان های فلزی رنگی پوشانده شده است و برای محافظت از بازدید کنندگان در برابر باران های مداوم شدید طراحی شده است. در اطراف آتریوم مرکزی بخش های عمومی رایگان (‌بدون فروش بلیت) وجود دارد ، شامل فروشگاه موزه ، یک کافه و یک فضای نمایشگاه موقتی و همچنین دو فضای نمایشگاهی بلیطی به عنوان بال های ساختمان. ارتفاع آتریوم یک طبقه بالا تر از پایه است که چشم انداز وسیعی از کانال و شهر را ارائه می دهد ، علاوه بر حفاظت از فضای نمایشگاه در فضای باز در زیر که دو بال نمایشگاه را متصل می کند.

این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.

طراحی نمایشگاه به شکل همکارانه ای با طراحی بروس مائو همسو شده است ، که به بازدید کنندگان در مورد پیدایش تنگه پاناما و نقش آن در شکل دادن محیط زیست طبیعی ما آموزش می دهد.

در داخل هشت گالری ، داستان هایی است که بازدید کنندگان را از مفهوم تنوع زیستی آگاه می سازد ، آن ها را در محیط های پاناما غرق می کند و تاریخ زمین شناسی و طبیعت را توصیف می کند. نمایشگاه همچنین نقل می کند که چگونه این نیرو های طبیعی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و اهمیت پیوند زندگی برای زنده ماندن تمام گونه های گیاهی و جانوری را می رساند.

این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.پارک “تنوع زیستی” شرح نمایشگاه را به لنداسکیپ اطراف گسترش می دهد. در اینجا و در اطراف پارک ایستگاه های آموزشی تعبیه شده اند که تجربه ی بازدید کنندگان را از موزه با نشان دادن تعامل در زندگی واقعی بین گونه های گیاهی و جانوری افزون می کند. به دلیل ماهیت اجتماعی آتریوم خارجی موزه ، پارک به عنوان یک فضای قابل دسترس عموم برای ساکنان بومی طراحی شده است.

این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید

 کتابخانه

 برای دکوراسیون منزل                                                                                                                                             

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون منزل ؛ کتابخانه ها یکی از پر مصرف ترین قطعات خانگی است. آنها نه تنها به کتابهای شما نظم می بخشند بلکه به عنوانی دکور هم می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

راهنمای خرید کتابخانه خانگی

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون

برخی از معمول ترین اشکال کتابخانه شامل:

استاندارد: کتابخانه های استاندارد مجموعه منظمی از واحدهای طبقه بندی شده هستند. آنها معمولا از چوب یا MDF ساخته شده اند و به فضاهای مساوی و قفسه های منطبق بر هم تقسیم شده اند و دارای چارچوب بسته هستند.

Étagère: این کتابخانه ها فاقد دیواره پشتی هستند و معمولا شیشه ای اند و بیشتر جنبه تزئینی دارند تا کاربردی

پلکانی یا تکیه گاهی: کتابخانه های پلکانی برای تیکه زدن به دیوار طراحی شده اند، اغلب به صورت طبقات پلکانی هستند که به تدریج از پایین به بالا از سایزشان کاسته می شود.

زاویه ای: این دسته از کتابخانه ها برای جاسازی در یک گوشه از اتاق ساخته شده اند.

داربست: در این مدل، قفسه های کتاب بین دو اهرم نردبان شکل نگه داشته می شوند.

مکعبی: کتابخانه های مکعبی به هر دو جهت  افقی و عمودی تقسیم شده اند و یک قطعه مکعب مانند را تشکیل می دهند.

توکار: کتابخانه های توکار با طرح و ایده قبلی در دیوار جاسازی می شوند.

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون

اندازه کتابخانه

اندازه مهم ترین فاکتور هنگام خرید کتابخانه است:

ارتفاع: اغلب کتابخانه ها بین ۹۰ تا ۲۴۰ سانتی متر ارتفاع دارند. هنگام خرید هم جنبه زیبایی و هم کاربردی آن را در نظر بگیرید. معمولا کتابخانه های بلندی که تقریبا تمام ارتفاع دیوار را می پوشانند گرانتر و رسمی تر به نظر می آیند. در حالی که کوتاه تر ها فضای قابل استفاده ای را بر روی سقف کتابخانه ایجاد می کنند.

پهنا: عرض کتابخانه تان را نسبت به طول آن بسنجید. اگر کتابخانه بلند را انتخاب کردید با خریدن قفسه های کم عرض یکسان می توانید امکان کم و زیاد کردنشان را در کنار یک دیوار و طرح دادن به آنها را داشته باشید. اگر کتابخانه کوتاه انتخاب کردید عرض بیشتر کمک می کند تا بیشتر به چشم بیاید.

عمق: اکثر قفسه ها ۳۰ سانتی متر عمق دارند. اما کتابخانه های پلکانی و تکیه گاهی معمولا باریک ترند. انتخاب شما بستگی به اشیایی دارد که قصد جا دادنشان را در قفسه های کتابخانه تان دارید.

فضای قفسه ها: اگر قفسه های کتابخانه تان ثابت هستند قبلا آنها را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید جای کافی برای کتابها و وسایل تزئینیتان دارند. قفسه های قابل تغییر از این نظر بهترند.

4کاربرد کتابخانه خانگی

بسته به این که چه برنامه ای برای کتابخانه خود دارید:

قفسه های دارای تنظیم ارتفاع: برای داشتن بیشترین حالت انعطاف پذیری کتابخانه ای انتخاب کنید که بتوانید قفسه های آن را جابجا کنید.

چرخ دار: اگر در نظر دارید از کتابخانه تان به عنوان یک دیوار بین دو فضا استفاده کنید و یا قصد تغییر دکوراسیون در آینده را دارید حتما کتابخانه ای چرخ دار در نظر بگیرید.

جدا کننده: در یک اتاق خیلی بزرگ یک قفسه کتاب می تواند نقش مجزا کننده داشته باشد. اگر چنین قصدی دارید کتابخانه ای بخرید که دارای تعادل و محکم باشد و نیاز به تکیه گاهی مانند دیوار نداشته باشد.

raad-studioجنس کتابخانه

چوبی: کتابخانه های چوبی حس سنتی و دوام را القا می کنند. چوب برای کتابخانه های استاندارد بسیار ایده آل است زیرا می تواند وزن زیادی را تحمل کند.

تخته ای: اگر توان مالی بالایی ندارید به دنبال کتابخانه هایی با قطعات تخته ای و یا MDF بگردید زیرا در عین حال که همان جلوه کتابخانه های چوبی را دارند، ارزان قیمت هم هستند. فقط در نظر داشته باشید که مثل چوب واقعی وزن سنگینی به قفسه ها وارد نکنید.

فلزی: قفسه های فلزی فضای بسیار محکم با حجم و وزن کمتر از چوب و تخته را پیشنهاد می کنند. اگر به دنبال یک دکوراسیون ساده و موقت هستید این گزینه برایتان بهتر است.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی