دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چطور از آینه ها برای روشنایی و جلوه ی بیشتر در دکوراسیون استفاده کنیم

آینه ها بهترین دوست یک دکوراتور هستند و دلیل آن این است که  آینه ای که به خوبی در یک مکان نصب شده باشد نور طبیعی بیشتری برای اتاق فراهم می کند، منظره های اتاق را زیباتر می کند، هر فضای کوچکی را بزرگ تر نشان می دهد و به دکوراسیون شکوه و دلربایی را می افزاید.

نکته ی کلیدی در آن، این است که آینه ها را در مکان های مناسبی نصب کنید تا پتانسیل جذابیت آن را به حداکثر برساند. این جا ۱۵ ایده برای قرار دادن آینه ها در مکان های مناسب می باشد که می توانید در منزل خود پیاده کنید.

1۱-قرار دادن یک آینه ی تمام قد بین دو پنجره

قرار دادن یک آینه بین دو پنجره چشم را فریب می دهد که فکر کند این آینه پنجره ی دیگری است. این کار باعث افزایش نور طبیعی نیز می شود. تکیه دادن معمولی و بی تکلف یک آینه به دیوار وسط دو پنجره حالت راحتی و آسایش را به اتاق القا می کند.

2۲- آینه های با قاب های چوبی در آشپزخانه

با اضافه کردن یک آینه با قاب چوبی فضایی آسوده و آرامش بخش در آشپزخانه ایجاد کنید. بزرگ یا کوچک، قرار دادن روی شلف یا آویزان کردن از دیوار همه ی این ها گزینه های مناسبی هستند. مهم این است که آینه ای انتخاب کنید که اگر این آینه به نظر می رسد که متعلق به پذیرایی یا اتاق خواب بوده وسیله ای دکوری در کنار آن قرار دهید تا برای فضای آشپزخانه مناسب شود.

3۳- آینه های دیواری پشت کشوها

قرار دادن یک آینه ی دیواری بزرگ قدی پشت یک کشو یا کنسول به طور محسوسی باعث می شود که فضا بیشتر از آن چه که هست به نظر برسد. در واقع این طور به نظر می رسد که فضای دیگری پشت کشوها وجود دارد. این اثر ظریف اما بسیار پرزرق و برق و مجلل است.

4۴- آینه های باریکی که با جلوه های هنری حاشیه بندی شده اند

این آینه ها را چه روی کنسول یک راهرو قرار دهید یا بالای بوفه در اتاق غذا خوری، ترکیب بندی آن ها شما را ناامید نمی کند.

ابتدا با یک آینه ی باریک شروع کنید، فرقی نمی کند که مستطیلی باشد یا چند وجهی و آن را با دو قاب های هنری تزئین کنید. نکته ی کلیدی آن است که تقارن قرار گرفتن قاب های هنری را رعایت کنید. چهار تا قاب یکسان بردارید و به دقت روی آینه نصب کنید.

5۵- آینه های خورشیدی بالای کنسول

آیا شما یک کنسول یا میز دارید که می خواهید نمای آن زیباتر جلوه کند؟ پس یک آینه ی زیبای خورشیدی را در بالای آن روی دیوار نصب کنید. خواهید دید که نمای آن تغییر شگرفی خواهد کرد.

6۶- آینه های خورشیدی در بالای تخت خواب

تعداد بسیار کمی از معضلات دکوراسیون وجود دارند که یک آینه ی خورشیدی شکیل نمی تواند به آن ها کمکی بکند. یکی از فضاهای مناسب برای قرار دادن آینه های خورشیدی ، فضای بزرگ و خالی بالای تاج تخت می باشد. نمی دانید در این فضای خالی چه چیزی قرار دهید؟ پس این آینه ها را در آن نصب کنید.

7۷- آینه های زیبا پشت چراغ های کنار تخت

نه، شما قادر نخواهید بود هنگام قرار گرفتن در رخت خواب آن ها را ببینید اما این در این جا نکته ی مهمی نیست. قرار دادن آینه ها پشت چراغ های کنار تخت روشی عالی برای منعکس کردن بیشتر نور لامپ های کنار تخت شماست. اگر آینه ها دارای تزئینات نگین و نقره ای باشند نور لامپ ها جلوه ی آن ها را بسیار زیباتر نشان خواهد داد.

8۸- دو آینه روی دیوارهای مجاور

آیا یک فضای واقعا جذاب و دلربا می خواهید؟ دو دیوار مجاور را با آینه های دیواری برای افزایش روشنایی سرتاسر اتاق بیارایید. این امر به ویژه در اتاق ناهارخوری به خوبی کار می کند. هنگام غذا خوردن به سبب وجود آینه ها احساس می شود که جمعیت بزرگتری در سر میز شام هستند. اما احتیاط کنید که انعکاس های متعدد ایجاد شده توسط دو آینه ی بزرگ می تواند گیج کننده باشد.

9۹- آینه در مقابل یک پنجره

روشنایی و منظره ی یک اتاق را با قرار دادن یک آینه ی بزرگ مستقیما در مقابل یک پنجره افزایش دهید. بازتاب یک نمای زیبا ایده آل است اما قرار دادن یک آینه مقابل هر پنجره که نور فراوانی را از خود عبور می دهد اتاق شما را روشن تر و آفتابی تر نشان می دهد.

10۱۰- آینه کاری پشت سینک و بین کابینت آشپزخانه

با قرار دادن آینه به جای کاشی ها در پشت سینک و بین کابینت آشپزخانه ی کوچک، فضای آن را بزرگ تر نشان دهید. فقط باید در نظر داشته باشید که از آینه های مات استفاده کنید تا لکه های آب پاشیده شده روی آن خیلی مشخص نباشد.

11۱۱-قرار دادن آینه های گرد در مرکز یک قفسه ی کتاب

از دکوراتوری به نام تام فیلیدیسیا(Thom Filicia) ایده بگیرید و یک آینه گرد را در مرکز یک قفسه کتاب دیواری قرار دهید تا احساسی از عمق را به اتاق تان اضافه کند.

مزایا: این یک راه عالی برای قرار دادن جایی است که همیشه برای قرار دادن یک چیز خاص استفاده می شده است. برای مثال وسط قفسه های کتاب معمولا یک تلویزیون قرار داده می شود.

12۱۲- آینه های بسیار بزرگ روی تاقچه ی بخاری یا بالای شومینه

کل فضای بالای طاقچه ی بخاری را با یک آینه ی با سایز سفارشی برای ایجاد نمایی مدرن و براق که روشنایی اتاق شما را به حداکثر می رساند و فضای شما را بازتر نشان می دهد، بپوشانید.

برخی از فروشگاه های لوازم خانگی هستند که آینه ها را با هر اندازه ای که بخواهید می فروشند.

13۱۳- آینه های قدی در یک باشگاه ورزشی

یک دیوار آینه ای بزرگ کاربردی است اما باعث می شود که فضای اتاق شما نمایی شبیه یک باشگاه ورزشی پیدا کند. یک یا دو آینه ی تمام قد را به گونه ای از دیوار آویزان کنید یا به آن تکیه دهید که راحتی و آسودگی فضای منزل شما را حفظ کند و خیلی شبیه فضای یک باشگاه نشود.

14۱۴- قرار دادن آینه های گرد روی کابینت حمام

شما می توانید هر آینه با هر شکلی را در بالای کابینت حمام خود نصب کنید اما یک آینه ی گرد بهترین گزینه است چرا که انحنای آن اثر منفی تمام زاویه های تیز و خطوط مستقیم یک حمام معمولی را خنثی می کند.

15۱۵- قرار دادن آینه ها روی یک شلف تصاویر

چه آن ها را با آثار هنری تزئین کنید یا به همان حالت ساده قرار دهید، سه تا آینه ی کوچک روی یک شلف باریک جذاب به نظر می رسند و این امکان را فراهم می آورند که هر وقت از نما و چیدمان آن ها خسته شدید به آسانی بتوانید آن ها را عوض کنید. این ایده بیشتر برای حمام و اتاق خواب کاربرد دارد.

منبع: پویانو
  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

پیشینه طراحی یک معمار با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی ها

بخشی از زیبایی و لطف تحصیلات معماری این است که برای شما مهارت های طراحی ای را فراهم می کند که می تواند در بازه گسترده ای از شغل های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته شود. بنابراین هنگامی که نوبت به فارغ التحصیل مدرسه معماری دانشگاه خارکف ، Dinara) Kasko) دینارا کاسکو جهت انتخاب یک مسیر شغلی می رسد ، او تصمیم می گیرد به دنبال یک مورد کمی شیرین تر برود، سرآشپز شیرینی معمارانه !

4

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ، کاسکو که متولد اوکراین می باشد، مهارت های معماری خود را برای سه سال به عنوان یک طراح- ویژاوالایز(تجسم کننده) در شرکتی در هلند توسعه داد ، در جایی که همچنین به عنوان عکاس نیز به صورت پاره وقت کار می کرد. اما عشق حقیقی او تهیه و پخت شیرینی بوده است ، او بعد از سفر به ۱۶ کشور مختلف که از سن ۱۷ سالگی آغاز کرده در خود این استعداد و علاقه را کشف کرده بود. بنابراین او احتیاج داشت که پس از تولد فرزندش زمانی را از کار مرخصی بگیرد ، و در آن زمان دریچه ای را به روی خود باز دید و با الهام از پیش زمینه معماری که در خود داشت به دنبال شور و علاقه درونی اش رفت.

5

قالب کار های او طوری طراحی می شوند که گویی مدل مقیاسی ساختمان ها می باشند ، کاسکو با بهره گیری از تکنولوژی سه بعدی قالب های سیلیکونی کیک را ایجاد می کند. او ابتدا مدل ها را در ۳d مکس طراحی می کند، سپس مدل کامل را در پرینترهای سه بعدی چاپ می کند که در قالب ریزی برای قالب سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

2 3 6 8 10

در فرم های تکمیل شده ، کیک های او به مدل های هندسی معماری معاصر شبیه می باشند، اما به جای اینکه با فولاد ، بتن و شیشه یا متریال دیگر ساخته شوند متشکل از ژلاتین ، شکلات و مارمالاد هستند.

13 11 12 15 16 17 22 21 20

کاسکو برای یافتن جایگاه ویژه خود در این زمینه ، در تلاش است تا میان هنر شیرینی پزی و معماری نقطه عطفی را از طریق فرم و ترکیب های هندسی پیدا کند.

او در مصاحبه خود در مجله So GOOD این چنین توضیح می دهد: در خلق آثارم ، من چندین اصول ساخت هندسی را به عنوان سه گوشه سازی رعایت نموده ام ، دیاگرام Voronoi ورونوی ( نوعی دیاگرام ریاضی که روشی برای تقسیم نواحی در فضا می باشد) و بیومیمکری (biomimicry در حقیقت رویکردی در جهت شناخت علم مدلهای طبیعی بیولوژیکی است که با مطالعه فیزیولوژی آنها می توانیم سیستم های مدرن تکنولوژیک را طراحی کرده و بسازیم)

پیشینه طراحی یک معمار  با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی

پیشینه طراحی یک معمار با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی

پیشینه طراحی یک معمار  با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی

پیشینه طراحی یک معمار با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی

پیشینه طراحی یک معمار  با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی

پیشینه طراحی یک معمار با ذوق ، الهام بخش تهیه دسر و شیرینی

بیومیکری از مدلها ، سیستم ها ، عناصر طبیعی و عناصر ماکرو به طور کلی استفاده می کند. می تواند شامل هر چیزی باشد ، از هم پاشی و گستردگی پوسته مارپیچی ، ساختار گیاه و یا فرم یک گیاه جز بیومیکری می باشد که در معماری می تواند مورد توجه قرار بگیرند.

 

منبع: پویانو
  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

برنده جایزه مسابقات مدرسه مسکو با طراحی معماری الهام بخش از بال حشرات

تیمی از معماران به نام بلیندا ارکان و مریم فاضل ، به ترتیب از کشور آلمان و ایران ، موفق به دریافت جایزه اول در مسابقات طراحی دانشکده مسکو گردیده اند. این مسابقات توسط   Architectural Competition Concours d’Architecture (AC-CA) برپا شده است.

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۱۰ اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

بیشتر کارهای یک خانه از جمله پخت و پز، نظافت، صرف غذا و حتی دور هم جمع شدن ها در آشپزخانه اتفاق می افتد به همین دلیل است که آشپزخانه باید هم زیبا و هم قابل استفاده باشد نظم و چیدمان دو اصل اساسی در هر آشپزخانه ای هستند. در اینجا به ۱۰ اشتباهی که هنگام انجام این پروژه نباید مرتکب شوید اشاره می کنیم.

2

  1. موانع در مثلث آشپزخانه

متخصصان، محدوده سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال فریزر را مثلث آشپزخانه می نامند چرا که بیشترین فعالیت ها در این محدوده ها انجام می شود و نیازمند یک طرح مناسب برای دسترسی آسان و بدون مانع به هستند. از این سه مورد، سینک معمولا بیشترین کاربرد را دارد و باید دسترسی راحتی به اجاق گاز و یخچال و همچنین میز آشپزخانه شما داشته باشد. اگر در آشپزخانه تان به دلیل جای  بد لوله ها، سینک را نمی توانید در جای مناسب آن قرار دهید حتما با لوله کش تماس بگیرید تا نسبت به جابجایی محل شیر اقدام کند.

جدای از سایز آشپزخانه تان، مجموع کل فضا در یک مثلث نباید کمتر از ۳۰۰ cm  و بیشتر از ۷۶۰ cm  باشد.3

  1. فضاهای پرت

گاهی وسایل آشپزخانه به طور نامنظمی درون کابینت آشپزخانه جا داده شده اند و حجم زیادی از فضا را اشغال کرده اند مخصوصا لوازم برقی بزرگ مثل دستگاه غذاساز یا مخلوط کن، پس بهتر است جای مناسبی که دسترسی به آن آسان هم باشد برایشان بیابیم. یک اشتباه بزرگ در اغلب آشپزخانه ها در نظر نگرفتن فضاهای کافی برای جاسازی وسایل است.

اگر آشپزخانه شما کوچک است می توانید یک سری کابینت آشپزخانه بلند بالای کابینت های ردیف پایین در نظر بگیرید و برای اینکه زیاد به چشم نیاید از لامپ های تزیئینی و یا گیاهان زینتی برای تزئین آن استفاده کنید. حتما بالای یخچال هم کابینت نصب کنید، استفاده نکردن از این فضا اشتباه بزرگی است. شما می توانید لوازم فصلی خود را در آنجا جا دهید.

4

  1. پیشخان نامناسب برای آشپزخانه

یکی از بزرگترین نارضایتی ها در مورد آشپزخانه ها نداشتن پیشخان است. در نظر گرفتن یک پیش خان برای آشپزخانه برای انجام دادن بسیاری از کارها بر روی آن و قرار دادن یک سری لوازم آشپزخانه به صورت همیشگی ضروری است اما در عین حال باید با در نظر گرفتن بیشترین فضا برای کف آشپزخانه، اپن آشپزخانه را در جای مناسبی قرار داد.

5

  1. نورپردازی ضعیف

آشپزخانه به دلیل موقعیت و جایگاهیی که در خانه دارد نیازمند نورپردازی صحیح و به اندازه است چه بسا نور کم برای سلامتی اشخاصی که با اشیای تیز و برنده مثل چاقو سر و کار دارند بسیار خطرناک است. به علاوه هر چه نورپردازی قوی تری در آشپزخانه خود داشته باشید دکوراسیون و چیدمان آن را بهتر می توانید نشان دهید.

به طور کلی اتاق ها به ۳ نوع نور احتیاج دارند: یک منبع نور اصلی برای روشنایی، چراغ مطالعه و یا کار و چراغ های تزئینی. برای آشپزخانه تان بسنجید که در کدام قسمت ها چه نوع نوری بهتر است. می توانید از یک سری چراغ های آویز برای افزودن به زیبایی آشپزخانه خود استفاده کنید به عنوان مثال در بالای سینک یک چراغ آویز جای مناسبی است و همچنین دسته ای از چراغ های آویز در بالای اپن آشپزخانه.6

 

  1. در نظر گرفتن کاشی های محافظ

معمولا افراد کاشی های محافظ را برای دیوار پشت اجاق گاز و سینک در ته لیست خود قرار می دهند. این کار ممکن است در کوتاه مدت در هزینه صرفه جویی کند اما هزینه بلند مدت آن که ناشی از خرابی و چرب شدن دیوارهاست بسیار بیشتر خواهد بود.

10 اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

10 اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

 

  1. تهویه نا مناسب

حتی بهترین طراحی ها و چیدمان ها برای آشپزخانه در پس بوی نامطبوع و تند به جا مانده در فضا محو می شوند. هودهای ارزان قیمت فقط هوای کثیف را به گردش در می آورند در حالی که یک سیستم تهویه مناسب کیفیت هوای داخل را به طور محسوسی ارتقا می بخشد و به تمیز تر شدن آشپزخانه تان کمک می کند .

اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

  1. انتخاب نادرست میز آشپزخانه

میز آشپزخانه در عین اینکه می تواند فضای اضافی برای جاسازی لوازم را ایجاد کند می تواند بسیار هم جاگیر باشد. انتخاب نادرست میز و یا قرار دادن آن در جای نامناسب مخصوصا در محوطه مثلث کار می تواند بسیار مشکل آفرین باشد. یک میز باید حداقل  ۱۲۰ سانتی متر طول و ۶۰ سانتی متر عرض داشته باشد و همچنین باید در جای مناسبی باشد تا افراد بتوانند به راحتی در اطراف آن حرکت کنند. به گفته متخصصین اگر آشپزخانه تان حداقل فضای ۲۴۰*۳۶۰ را ندارد اصلا به فکر تعبیه میز نباشید.

سطل بازیافت

سطل بازیافت

  1. نادیده گرفتن سطل بازیافت

فضای مناسبی را برای سطل زباله و همچنین سطل بازیافت در زیر سینک خود در نظر بگیرید.

اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

  1. زیادی برند باز و به روز نباشید

گرچه این مورد لزوما اشتباه نیست، اما داشتن آخرین مدل آشپزخانه و بروز ترین تجهیزات همیشه هم بهترین انتخاب نیست. رنگ ها و طرح های مد روز موقتی و گذرا هستند و پس از مدتی ارزش و جذابیت خود را در پس هزینه گزافی که کرده اید از دست می دهند.

10 اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

اشتباه در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه که نباید انجام دهید

  1. بهره نبردن از افراد ماهر و متخصص

بازسازی ، تغییر طرح و دکوراسیون آشپزخانه به تنهایی خسارت بیشتری به جیبتان وارد می کند! متخصصان طراحی، جدیدترین ایده ها و اطلاعات را دارند و می توانند به پروژه شما کمک کنند تا به بهترین نحو انجام شود.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰
آیفون ۷ در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است؟

آیفون ۷ رسما رونمایی شد و مسئولین کمپانی اپل اعلام کرده‌اند آیفون‌های جدید در ۲۶ شهریور ماه (۱۶ سپتامبر) عرضه خواهند شد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نام جدیدترین محصولات این شرکت است. در این مطلب ویژگی هایی از آیفون های جدید را بررسی می کنیم که می تواند آن را به یک گوشی مناسب برای معماران تبدیل کند.

آیفون 7

آیفون ۷

پیشرفت دوربین

از بسیاری جهات ، دوربین های گوشی های هوشمند در حال حاضر جایگزین دوربین های سنتی برای استفاده های روزمره و گاه به گاه شده است. اما با آخرین به روز رسانی دوربین آیفون ، کیفیت آن ممکن است دوربین DSLR شما را به چالش بکشد! دوربین ۱۲ مگا پیکسلی آیفون جدید از لرزشگیر اپتیکال برای ثبت تصاویر شارپ تر بهره می برد.

آیفون 7

آیفون ۷

اپل در دوربین‌های خود از پردازنده‌ی تصویر جدیدی استفاده کرده که ۶۰ درصد سریع‌تر و ۳۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبل خود است. همچنین دیافراگم آیفون ۷ بزرگتر شده است که اجازه ی ورود نور بیشتری را در زمان کمتر می دهد در نتیجه تصاویر با وضوح بالا و نویز کمتر حتی در عکسبرداری در محیط داخلی یا در نور کم را خواهیم داشت. در آیفون ۷ از وجود یک فلش متشکل از چهار LED بهره گرفته شده که در مقایسه با فلش نسل پیشین با دو LED قادر است تا ۵۰ درصد روشنایی بیشتری را تامین کند.

برای معماران این بدین معناست که شما نیاز به منبع نور اضافه نخواهید داشت زمانی که به دنبال عکس برداری سریع از جزئیات معماری در سایت ساختمان کم نور هستید، و بهبود وضوح به معنای درک بهتر نحوه اتصال قطعات به یکدیگر است.

آیفون 7 در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است

آیفون ۷ در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است

سیستم دوربین دو لنز در آیفون ۷ پلاس

برای کنترل بیش تر تصاویری که شما ثبت می کنید ، آیفون ۷ پلاس شامل دو دوربین با لنز های متفاوت است. یک لنز زاویه باز و یک لنز تله فوتو. که در نهایت به کاربر اجازه می دهد تا بیش از ۲ برابر بدون از دست دادن کیفیت زوم کند و به لطف بهبود وضوح تصویر ، زوم دیجیتال در حال حاضر تا امکان زوم ۱۰ برابری قابل انجام است. همراه شده با پیش نمایش عمق زمان واقعی جدید ، که به شما اجازه می دهد عمق کانونی را روی صفحه نمایش تنظیم کنید. در حال حاضر گرفتن عکس با کیفیت حتی از فواصل دور امکان پذیر است.

ساختمانی که می خواهید از آن عکاسی کنید پشت یک فنس است و نمی توانید از جزئیاتی که می خواهید عکس بگیرید؟ افزایش زوم شما را کمک خواهد کرد برای رسیدن به چیزی که پیش از این نمی توانستید به آن دست یابید. آنچه که می تواند برای یک معمار بسیار جذاب تر باشد این است که این درک عمق می تواند به صورت بالقوه در انواع اپلیکیشن ها در جایی که اندازه گیری فضا مهم است اجرا شود. از برنامه های اسکن فضا تا انواع افزوده های پیاده سازی واقعیت.

آیفون 7 در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است

آیفون ۷ در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است

سیری و هوم کیت

هوم کیت اپل قادر به کنترل تجهیزات خانگی هوشمند بیشتری خواهد بود و گوشی شما را به مرکز کنترلی برای تجهیزات خانگی هوشمند شما تبدیل می کند. با متصل شدن آیفون به اینترنت تجهیزات ، شما قادر به کنترل از راه دور محیط کاری خود خواهید بود. پلتفرم خانه هوشمند هوم کیت اپل این امکان را به کاربر می‌بخشد که از راه دور بر احوالات خود از طریق آیفون و یا دستیار صوتی سیری نظارت داشته باشد.

ظرفیت حافظه دو برابر

آیفون های جدید با حافظه ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس هستند. بنابراین می توانید تمامی نقشه ها و مقاله ها را دانلود کنید و در گوشی خود داشته باشید و تعداد زیادی عکس ذخیره کنید بدون اینکه نگران پر شدن حافظه ی داخلی باشید و بخواهید دیگر موارد دلخواهتان را حذف کنید.

آیفون 7 در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است

آیفون ۷ در معماری ؛ بهترین تلفن همراه برای یک معمار است

بدنه ی تماما مشکی براق

همه ی ما می دانیم که معماران عاشق رنگ مشکی هستند. پس آیفون جدید با بدنه ی براق مشکی می تواند بهترین تلفن همراه در دست یک معمار باشد.


منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

معماری با شکوه ترین کلیساهای تحت تاثیر مدرنیست در ایسلند

معماری با شکوه ترین کلیساهای تحت تاثیر مدرنیست در ایسلند

معماری با شکوه ترین کلیساهای تحت تاثیر مدرنیست در ایسلند

معماری با شکوه ترین کلیساهای تحت تاثیر مدرنیست در ایسلند

معماری با شکوه ترین کلیساهای تحت تاثیر مدرنیست در ایسلند

لنداسکیپ چشمگیر ایسلند با معماری مذهبی به همان اندازه تماشایی احاطه شده است. اینجا چهار نمونه از بهترین کلیسا های ساخته شده در سبکی منحصر به فرد که از مدرنیست تاثیر گرفته اند آورده شده است.
کلیسای جامع چشمگیر ریکیاویک توسط ساموئلسون طراحی شده است، یکی از قابل توجه ترین معماران مدرنیست ایسلند که روی تعدادی از پروژه های دولتی کار کرده است.
کلیسا در بالای تپه ای در پایتخت واقع شده است. ساخت کلیسای Hallgrímskirkja 41 سال به طول انجامید.
ساختمان یک نمای شیار دار مبهوت کننده را به یک محور اصلی از میان مرکز شهر ارائه می دهد که در قسمت درب آن خاتمه می یابد. کلیسا با یک برج ناقوس مثلثی که بازدیدکنندگان می توانند برای داشتن چشم اندازی پانوراما از سراسر ریکیاویک و بندر از آن بالا روند.
فضاهای داخلی آن یک فضای خاکستری تند و تلخ و عاری از هر گونه تزئینات است ، به جز آن عضو لوله ای غول آسای هندسی که در بالای دیوار مقابل قرار گرفته است.
ساموئلسون همچنین تعدادی از کلیسا های کوچک را در سر تا سر ایسلند طراحی کرده است. از جمله کلیسای Lauganeskirkja در غرب ریکیاویک.
فرم این ساختمان بسیار کمتر از کلیسای جامع رسا است. شامل احجام بلوکی و جزئیاتی از جمله یک برج مکعبی و پنجره های مستطیلی نازک.
معمار فنلاندی Jón Haraldsson ، این نیایشگاه را در شبه جزیره ی غربی طراحی کرده است. برجسته ترین ویژگی آن ، یک برج ناقوس چشم گیر است که از دو باله ی منحنی بتنی به شکل استخوان های مهره ی نهنگ ساخته شده است.
04کلیسای Stóra Dalskirkja ، که به معنی کلیسای دره بزرگ است ، جایگزین کلیسایی قدیمی تر شده که از سال ۱۸۹۵ در سایت قرار داشته است.
ساختمان اصلی مانند یک منشور مثلثی شکل گرفته بود با پانل های سه وجهی موزاییکی و پنجره هایی در سراسر جلوی آن. برج ناقوس جداگانه در یک سمت ، پروفیل مثلثی بلند تر و نازک تری دارد.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

آبرنگ در دکوراسیون داخلی : ۱۰ ایده برای دیزاین آبرنگی دیوار ها

همه ی ما یک هنرمندیم، ولی جرات به دست گرفتن یک قلمو و نقاشی کردن را نداریم. یک گزینه ی خوب برای یک هترمند جسور استفاده از آبرنگ برای طراحی و دکوراسیون است. ما دراینجا چند ایده برای پیاده سازی این روش انتخاب کردیم:

۱: نقاشی بر روی سیمان یا بتن

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

میتوانید درست احساس یک خالق را داشته باشید و مستقلا دیوار یک خانه را به یک اثر هنری تبدیل کنید ، یا از کاغذدیواری های آماده استفاده کنید که در هر صورت لک ایجاد میکنند.
برای ایجاد طرحی مطابق شکل بالا به چیزی نیاز ندارید جز یک دیوار سیمانی ، انواع رنگ و مقداری خلاقیت و الهام.

۲٫ الگوهای را بر اساس روحیه و حال خود انتخاب کنید

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

اخیرا، نقاشی آبرنگ بیش از پیش محبوب و پرطرفدار شده است. میتوانید یک رنگ مناسب را انتخاب کنید مطابق حال و احوال و وضعیت ذهنتان باشد. تنها مساله اینست که تصمیم بگیرید تصویر برای کجای دیوار خوب و مناسب است.

۳: دکور روشن و سبک بالانه

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

تصاویر روی دیوار لازم نیست واضح و گویا باشند. می توانید پرداخت دیواری انتخاب کنید که حس کانواس ( بوم نقاشی ) نقاشی را ایجاد کند. این خصوصیت نقاشی با آبرنگ است، عبور ماهرانه ای میان هوا و رنگ .

۴: پاشش بی نظم4

برای این روش اصیل دکوراسیون رنگ های آبرنگ در حالتی از لکه های بی نظم و پر هرج و مرج در هم قرار میگیرند.
این رویه نهایی دیوار میتواند برای طراحی داخلی اتاق خواب و نشیمن مناسب باشد.
حال اگر قصد شما طراحی دیوار اتاق بچه ها می باشد بد نیست از خلاقیت و ایده ی کودکان خود نیز بهره بگیرید و آنها را در انتخاب سهیم کنید.

۵: لکه هایی برای تشدید

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

لازم نسیت تمام دیوارهای اتاق را با نقاشی های آبرنگ پر کنیم. چنین فراوانی از رنگ های روشن میتواند برای قوه ی بصری خوشایند نباشد. بنابراین بهتر است از لکه ها ی رنگ به عنوان تشدیدکننده حس بینایی استفاده کنیم و فضای دیوارهای دیگر را با رنگ سفید یا تک رنگ های دیگری باقی بگذاریم .

۶: ترکیب متناسب و هارمونیک رنگ ها

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

 

طراحی با رنگهای آبرنگ به علت تنوع رنگ های آن خوب است. برای مثال برای دکوراسیونی با رنگهای زرد ، آبی، فیروزه ای و تون های قرمز روشن شما میتوانید هر رنگی برای آبرنگ استفاده کنید.
در این نمونه، روتختی های فیروزه ای مطابق با لکه رنگ های مناسب رو دیوار خواهند بود.

۷: فضای هندسی اتاق را تغییر دهید7

با استفاده از رنگ های آبرنگی میتوانید فضای هندسی اتاق را تغییر دهید. اگر سقف خانه تان کوتاه است سعی کنید از     کاغذدیواری هایی استفاده کنید با پرداخت هایی( ظاهر نهایی) که با انتفال(گرادینت رنگی) آرام رنگ ها از سایه روشن از سمت سقف تا سایه های تیره تر به سمت زمین بهره گرفته باشند.
درجه بندی رنگ ها اتمسفری تازه و موقر ایجاد میکند.
۸: طراحی آبرنگ برای هر نوع استایل داخلی8

تصور نکیند که نقاشی آبرنگ روی دیوار فقط برای فضای داخلی خلاقانه است.
راه حل های کلاسیک با مدرن در این روش ترکیب میشود. مساله اصلی این است که فضا را با رنگ های روشن بیش از حد پر نکرده و قوانین ترکیب رنگ ها را در یک اتاق واحد به خاطر داشته باشیم.
۹: رنگ های روشن انرژی خلاقانه را تهییج میکنند

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

ترکیب کردن رنگ ها میتواند سبب تقویت قوه خلاقیت شود. رنگ های روشن بر دیوار قوه ی تخیل را تحریک میکند و انرژی خلاق ما را بیشتر میکند . پس بهتر است که از این رنگ ها برای طراحی در محل کار استفاده شود.
۱۰: رنگ های پاستلی برای اتاق نشیمن

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

آبرنگ در دکوراسیون داخلی

اگر در قصد انتخاب رنگ هایی برای اتاق نشیمن دارید از رنگ های پاستلی استفاده کنید. ارغوانی و یاسی حس ناراحتی ایجاد می کنند اگر آنها را با وسایلی با رنگ سبز ترکیب کنید. در همین اتاقی شما اوقات خوشی را خواهید گذراند و مهمانان شما از فضای جالب با طراحی آبرنگی سورپرایز خواهند شد.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

من قصد دارم با شما، رازی را که طرحان آن را در پایان کار و در عکسبرداری نهایی به کار می برند در میان بگذارم و آن چیزی نیست جز لایه بندی نور. درست مانند لوازم زینتی و لباس در مد، در هنگام ایجاد طرح نورپردازی داخلی تان، لایه بندی منابع روشنایی به ایجاد نمایی زیبا که خصوصیات مطلوب را برجسته کرده و سایه ها ی خشن را حذف می کند، کمک می کند. برای انجام این کار، شما به رویکردی نیاز دارید که بتوانید لوازم روشنایی با اشکال و نوردهی مختلف را ترکیب کنید.

در این جا من نشان می دهم که چگونه می توانید از لوازم روشنایی متداول برای ایجاد طرحی درخشان و نورانی برای هر فضایی استفاده کنید.

 لوازم روشنایی متداول

لوازم روشنایی متداول

 

پنجره ها

حضور پنجره ها انقدر بدیهی است که ممکن است مایل به ذکر آن به عنوان یک منبع روشنایی نباشیم اما آن ها کلید بسیاری از طرح های روشنایی شماست. مهم تر از همه، نور طبیعی چیزی است که ما اغلب به دنبال تقلید کردن از آن در لامپ های الکتریک خود هستیم. این مهم است که بدانید حتی در یک روز تابستانی کاملا آفتابی نور طبیعی از یک پنجره، به طور کامل برای روشنایی یک اتاق کافی نیست و البته این امر به ویژه در شب ملموس تر است.

منابع نور اضافی نزدیک پنجره به شما اجازه می دهد که طرح نورپردازی خود را تکمیل کرده و در فضای تان تعادل ایجاد کنید تا فضای شما در هر لحظه از شبانه روز نمایی خاطره انگیز داشته باشد.

 لوازم روشنایی متداول چراغ های کاسه ای

چراغ های کاسه ای، از لحاظ فنی به عنوان لامپ های نورپایین شناخته شده اند، و احتمالا دومین منبع روشنایی رایج است که مردم موقعی که می خواهند منزل هایشان را درخشان و یا مدرن کنند به فکر آن می افتند.

دسته ای از چراغ های کاسه ای که با فاصله در کنار هم قرار گرفته اند، می تواند به انتشار نور در یک فضای بزرگ کمک کند و مرکز یک فضا را که نور به آن نمی رسد نوردهی کنند.

 لوازم روشنایی متداول با این حال دسته ای از لامپ های کاسه ای تمام آن چیزی نیست که شما برای یک طرح نورپردازی متعادل نیاز دارید. توجه کنید که نورپردازی این فضا شامل یک چراغ آویز، لامپ دیوارکوب و هنری و همچنین یک دیوار پر از پنجره می باشد. در برداشتن حداقل سه لایه از نور، از گونه های متفاوت و در مکان های مختلف سایه های تیره را حذف کرده و جلوه ی درخشان و رویایی را بدان می بخشد که در آن نمای سایر مبلمان و لوازم خانه در بهترین حالت ممکن است.

 لوازم روشنایی متداول نورپردازی خطی(ردیفی)

نورپردازی خطی در دهه ی ۱۹۹۰ میلادی شهرت و اعتبار خوبی کسب نکرد، اما هنگامی که آن به درستی به کار رود هم یک جنبه ی کاربردی دارد و هم از لحاظ زیبایی کارایی دارد، مخصوصا در آشپزخانه.

در این تصویر چراغ های کاسه ای به صورت خطی کنار هم قرار گرفته اند و با این که به صورت مستقیم رو به پایین هستند و یک روشنایی گروهی را ایجاد می کنند اما لزوما فقط به کانتر آشپزخانه اصابت نمی کنند.

لامپ های توگذاشته ی سقفی که به صورت ردیفی نصب شده اند نیز اثر این چراغ های کاسه ای را تشدید می کنند و می توان آن را در هر جایی که نیاز است نصب کرد. نورپردازی زیر کابینت ها نیز می توانند افکت مشابهی را به نمایش بگذارند. ترکیب همه ی آن ها با هم در نورپردازی آشپزخانه نمای آن را به زیباترین حالت ممکن نشان می دهد.

 لوازم روشنایی متداول چراغ های سقفی

دیگر منبع روشنایی مهم سقفی، چراغ های آویز یا لوسترها هستند. مرز لوستر و چراغ آویز کاملا مشخص نیست و لوسترها به عنوان چراغ های آویز بزرگ تلقی می شوند و نسبت به چراغ های آویز دکوری تر و پر زرق و برق تر هستند.

همچنین لوسترها اغلب لامپ های متعددی دارند(که به ساخت لایه های نور بیشتر کمک می کند) اما چراغ آویزهای آویز معمولا تک لامپی هستند و ظاهر بی آلایشی دارند همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

اما مهم ترین تفاوت بین لوازم روشنایی سقفی جهتی است که نور به آن سمت پخش می شود. چراغ های آویز نورپایین نور را به یک نقطه ی مهم و کلیدی مثل میز ناهارخوری، یا میز کنارسالنی متمرکز می کنند که باعث ایجاد یک فضای صمیمی می شود. چراغ های آویز نوربالا نور بیشتری را در مرکز اتاق منتشر می کنند.

 لوازم روشنایی متداول

لوازم روشنایی متداول

چراغ های مجاور دیوار

چراغ های آویز می توانند هنگامی که در مقابل یک دیوار نصب می شوند همانند چراغ های دیوارکوب عمل کنند(به ویژه در فضای حمام). همیشه به یاد داشته باشید موقعی که فردی می خواهد خود را برای آرایش کردن یا شیو کردن در آینه مشاهده کند مهم است که نور نه تنها به آینه بخورد بلکه باید به آن شخص نیز اصابت کند. برای همین چند لامپ  در مرکز اتاق می تواند روشنایی کافی را مهیا کند اما فقط چراغ های مقابل شخص به طور صحیحی صورت او را روشن خواهند کرد.

 لوازم روشنایی متداول سقف های کاذب

به نظر امکان پذیر می رسد که بتوان چراغ های آویز را برای زیباسازی در هر مکانی تعبیه کرد مخصوصا هنگام کارکردن با یک سقف بتونی کاذب. یک پنل سقف کاذب می تواند فضایی را برای قرار دادن لوازم روشنایی مثل چراغ های کاسه ای یا آویز فراهم کند. حتی یک لامپ نواری ال ای دی تعبیه شده در سقف کاذب می تواند فضای یک راهرو را درخشان و دل انگیز نشان دهد.

 لوازم روشنایی متداول چراغ های دیوارکوب

دیوارکوب ها در اشکال مختلفی اعم از هنری، تزئینی و براق و ساده در دسترس هستند و می تواند یک یا چند لامپ را در خود نگه دارند. دیوارکوب های تک لامپی فضای اطراف سطح چشم را روشن تر می کنند. برای حذف کلی سایه ها، دو جفت لامپ دیوارکوب که نزدیک به هم نصب شده اند به وضوح و روشنایی بیشتر یک فضا کمک می کنند.

 لوازم روشنایی متداول

لوازم روشنایی متداول

لامپ های مخفی

به جای یا علاوه بر اضافه کردن دیوارکوب ها، لامپ های مخفی می توانند یک درخشش کلی ایجاد کنند که به طور زیرکانه ای در دیوار و در فضای اتاق تعبیه می شوند و جلوه ی روشنایی زیبایی در آن ایجاد می کنند.

این لامپ ها در گوشه ها و جاهایی که دیده نشود تعبیه می شوند(اغلب به صورت لامپ های ال ای دی نواری ساده) و نیز می توان آن را در پشت و زیر کابینت ها، طبقه ها و قفسه ها جاسازی کرد.

 لوازم روشنایی متداول

لوازم روشنایی متداول

لوسترهای فانوسی

اگرچه اغلب از این فانوس ها برای روشنایی و نورپردازی فضای بیرونی و حیاط  استفاده می شود اما این ها در فضای داخلی منزل نیز با اضافه کردن نور اضافی مخصوصا در حمام ها مفید هستند به ویژه وقتی که یک درخشش شمع مانند برای ایجاد فضایی آرامش بخش مطلوب باشد. به علاوه  نور تابیده شده از آن در سطح چشم، نور منتشر شده از سقف را متعادل می کند.

لوازم روشنایی متداولچراغ های ایستاده

اگرچه چراغ های زمینی و رومیزی به طور واضحی از نظر کارایی و اندازه متفاوت هستند. اما همه ی آن ها این توانایی را دارند که یک نور ملایم برای مطالعه کردن را فراهم کنند و نیز در هر جایی که ایستاده باشند یک روشنایی کلی را پخش می کند و نیز می توان نور آن ها را به سمت هرجایی متمرکز کرد، از مرکز یک اتاق گرفته (برای مثال کنار مبل ها و میز عسلی ها) تا گوشه ی تاریک اتاق.

لوازم روشنایی متداولقرار دادن یک لامپ زمینی در کنار پنجره یک جایگزین عالی برای روشنایی طبیعی روز است، به طوری که زمانی که خورشید غروب می کند، یک لامپ زمینی با زاویه ی تابشی مشابه خورشید نور فوقانی مرکزی را متعادل میکند.

لوازم روشنایی متداولواشرهای دیواری(Wall Washers)

واشرهای دیواری، که در دیوار تعبیه می شوند و نور رو به پایین دارند، برای برجسته نشان دادن آثار هنری روی دیوار یا بافت خاص دیوار (برای مثال برای نشان دادن جلوه ی بیشتر یک دیوار آجری) به کار می روند. با این حال از نظر بصری با روشن کردن دیوارها باعث می شود اتاق نیز درخشان تر به نظر برسد.

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

نور روبه بالا

آیا یک سقف زیبا و خوش نما دارید؟ نورهای رو به بالا توجهات را به سوی آن معطوف می کنند و به طور غیر مستقیم نور را به پایین بازتاب می دهند. به علاوه آن ها اغلب با واشرهای دیواری ترکیب شده و جلوه ی زیبایی پدید می آورند.

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

معرفی لوازم روشنایی متداول و شیوه ی به کارگیری آن ها در دکوراسیون منزل

نورهای روبه بالا همچنین می توانند به عنوان واشرهای دیواری در کف منازل مخصوصا در خانه های مدرن نصب شوند. افکت تعداد زیادی واشر دیواری و لامپ های کاسه ای می تواند کمی مدرن بودن و حتی سرما را القا کند بنابراین از این افکت تنها در زمانی که به سبک مینمالیست علاقه مند هستید استفاده کنید.

منبع: پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم : ۸ ترکیب رنگی سرزنده

بر کسی پوشیده نیست که رنگ ها چه تاثیر بسازایی بر روح و روان و حتی جسم ما دارد . بعید است که کسی بخواهد در اتاقی کسل کننده وقتش را سپری کند ، پس باید سعی کرد با انتخاب مناسب رنگ هایی برای آشپزخانه  محیطی آرام و راحت ایجاد کرد.

هنگام انتخاب ترکیب رنگی (پالت رنگی) برای آشپزخانه ، تنها به سلایق شخصی بسنده نکنید. بلکه از چگونگی  تاثیر هر رنگ مورد نظرتان بر روحیات و حس خود در محیط را آگاه باشید. در اینجا  راهنمایی های  کوچکی برای انتخاب رنگ مورد نظرتان در آشپزخانه که یکی از پرکاربردترین فضای هر خانه ای می باشد آماده کرده ایم:

رنگ قرمز0قرمز یک اتنخاب عالی برای کابینت آشپزخانه است ، چون بسیار انرژی زا و پرهیجان و محرک سیستم هاضمه و اشتها آور است. مناسب برای افراد دارای اعتماد به نفس که از کندی و رخوت متنفرند.

0-0

اگر قرمز تند برای بعضی افراد آزار دهنده  است میتوان از تم های روشن تر و میانه تر آن استفاده کرد.

رنگ نارنجی

1-1

آشپزخانه نارنجیرنگ نارنجی، مانند رنگ قرمز، رنگی پر انرژی و محرکی است.  نارنجی کمبود آفتاب و گرما در محیط را جبران میکند. رنگ نارنجی برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست چون فضا را تنگ تر میکند. اگر بیم اینرا دارید که بعد از مدتی این رنگ چشمتان را بزند بهتر است از طیف های متخلف نارنجی استفاده کنید.

رنگ آبی

302آشپزخانه با رنگ آبی : این راه حل کاملا استاندارد که خیلی هم معمول نیست. ولی در هر صورت یک انتخاب خوب برای ریلکسیشن بعد از یک روز  سخت کاری است. آبی اشتها را کم میکند و باعث می شود مقداری از طراوت و نشاط  دریا را در محیط خانه خود حس میکنید.آشپزخانه آبی

رنگ آبی در طیف های بسیار متفاوتی یافت میشود از فیروزه ای گرفته تا نیلی تیره.  آشپزخانه می تواند محیطی ملایم و روشن و شاد شود تا هر فردی تاثیری مثبت و خوشایند کسب از محیط کسب کند.

رنگ سبز

آشپزخانه سبز

4-1

سبز نشانه سلامتی است . نشانه ی حیات و هارمونی طبیعت.  این رنگ مناسب برای کسانی است که به دنبال  کاهش وزن و ناراحتی اعصاب دارند است. آشپزخانه سبز ما را شاد میکند.  پرکاربرد ترین رنگ های سبز ، سبز روشن و پسته ای است. سبز روشن از جمله رنگ های آرامش بخش است.

رنگ سفید

small-white-kitchen15-1

5

در نظر داشته باشید که رنگ سفید در ترکیب با رنگ های دیگر فضا را باز تر میکند . پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید نگاهی به رنگ های متداول ترکیبی دنیا با رنگ سفید داشته باشید. آنها نماد پاکی و شفافیت و هوشیاری اند. بعضی بر این اعتقادند که آشپزخانه سفید زیادی پیش پا افتاده و کسل کننده است. ولی اینگونه نیست مخصوصا وقتی  رنگهای روشن دیگری اضافه کنید.

رنگ قهوه ای

6-16به مانند سفید رنگ قهوه ای هم بسیار پر کاربرد در طراحی های آشپزخانه است چون رنگی کاربردی و حنثی است. در ترکیب با رنگ های دیگر خوب در می آید و فضای آشپزخانه را باز و راحت و تعاملی میکند.

رنگ بنفش

7-27-17

رنگ بنفش حس تجمل و اصالت و همچنین مرموزی ایجاد میکند. همچنین نوعی جسارت در رنگ بنفش وجود دارد که به فضا حس قدرت و صلابت میدهد.

رنگ سیاه

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

یک گمانه شایعی وجود دارد که سیاه رنگ عزا و سوگ است اما با ترکیب درست این رنگ با دکورهای مناسب ، رنگ سیاه فضای داخلی را میتواند بسیار موقر و دارای سبک کند. سیاه رنگ کلاسیکی است اما با این حال برای جلوگیری از زیاده روی در این رنگ تنها از یک سطح در فضای داخلی استفاده کنید. ( دیوار یا زمین یا غیره…)

منبع : پویانو 

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۵ راهکار برای افزایش کسب و کار شرکت معماری تان

مدیریت کردن شرکت معماری خودتان کاری سخت است ، در حالی که هر معمار با ایده های قوی درباره ی اینکه چه نوع شرکتی می خواهند باشند شروع می کند. با عزمی پایدار ، می تواند انجام دادن کارهایی که شما برای روشن نگاه داشتن چراغ ها نیاز دارید انجام دهید، آسان باشد ؛ بیشتر از کار هایی که شما می خواستید از ابتدا انجام دهید. در این مطلب که تحت عنوان ” ۵ راهکار خلاقانه برای توسعه ی کسب و کار معماران و طراحان” منتشر می گردد به تشریح راهکار هایی می پردازیم که نه تنها کار شما را رونق می بخشد بلکه به شما این اطمینان را می دهد که این شیوه ی درست کار نیز هست.

چنانچه یک شرکت معماری بزرگ داشته باشید یا یک دفتر کوچک ، هر استودیو طراحی نیاز به یک برنامه برای تضمین کسب و کار جدید دارد. در حقیقت ، یکی از تاثیر گذار ترین استراتژی های توسعه ی کسب و کار برای جذب پروژه های جدید ، شامل صرف زمان بیشتر برای فعال سازی ارتباطات و صرف زمان کمتر بر روی “مطالبه ی پیشنهادات” و “مطالبه ی مدارک” است.

در ادامه ، ۵ استراتژی وجود دارد که می تواند شما را برای یک توسعه ی خوب کسب و کار کمک کند تا در میدان رقابت پیروز شوید و کارفرما و پروژه های بیشتری را جذب کنید:
۱٫پروژه ی ایده آل را تعریف کنید و سپس به عقب بازگردید:

پروژه ی ایده آل برای شرکت شما چگونه است؟ افرادی که می توانند شما را در رسیدن به آن همراهی کنند چه کسانی هستند؟ برخی تحقیقات را در محیط های اجتماعی آنان انجام دهید و راه هایی را برای ملاقات با آن ها پیدا کنید. بهترین پروژ ها و همکاری ها از طریق ارتباط مسقیم شخصی رخ می دهد. پل ارتباطی را به شبکه ای که مشتری ایده آل شما در آن مکان وقت می گذراند بزنید.

۲٫از طراحی خود مثل اشیاء قابل حمل و قابل به اشتراک گذاری خروجی بگیرید.

دفترچه های طراحی کمپانی های متعدد که که پروژه های آن ها را به نمایش می گذارد ، به جای ساختن یک بروشور ساده که صرفا پرتفولیو است. فیزیولوژی طراحی شما باید در هر شی ملموسی (کتابچه ، کارت و غیره) از محصولات دفترتان دیده شود ؛ بنابراین زمانی که یک کارفرما را ملاقات می کنید شما می توانید یک نمونه ی کوچک از آنچه را که شرکت شما را بزرگ می کند ارائه دهید. با ایمیلی که خوب طراحی شده کارها را پیگیری کنید و مطمئن شوید که وب سایت تان ساده و قابل فهم است. بدترین چیز برای یک مشتری رو به رو شدن با وبسایتی بی نظم و پیچیده است.

  1. پیگیری (افزایش کسب و کار شرکت معماری )

مطمئن شوید که همیشه کارت های بیزنس را در دست دارید و بعد از دریافت تعدادی کارت بیزنس در رویدادهای شبکه ای ، آن ها را وارد لیست ایمیل خود کنید و با ایمیل های شخصی به صورت دوره ای تماس خود را حفظ کنید.

  1. شرکت معماری خود را به یک برند تبدیل کنید.

تخصص دفتر را شناسایی و تعیین کنید. مثلا طراحی سبز یا طراحی شهری و یا طرح های مسکونی یا فرهنگی. نیاز به یک شناسه دارید که مشتریان می توانند با نام شرکت شما آن را ارتباط دهند. برای اینکه بتوانید شرکت خود را ترویج کنید ، باید چیزی که منحصر به فرد شرکت شماست برای ارائه داشته باشید.

  1. ترتیب دادن سخنرانی هایی در دفترتان (افزایش کسب و کار شرکت معماری)

برگزاری سخنرانی توسط افراد شرکتتان که شما می توانید هر کسی را دعوت کنید ، فرصت خوبی را برای معرفی استودیو شما برای مخاطبان جدید فراهم می کند. بهتر است سخنرانی کاملا تخصصی درباره ی معماری نباشد و دربر دارنده ی نکاتی باشد که شرکت شما به آن معتقد است. این کار باعث می شود که ارتباط گیری با شرکتتان آسان شود و همچنین جنبه های مختلفی از کار را نشان دهد.

منبع:پویانو

  • سمانه عزیزی