دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

  • ۰
  • ۰

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم : ۸ ترکیب رنگی سرزنده

بر کسی پوشیده نیست که رنگ ها چه تاثیر بسازایی بر روح و روان و حتی جسم ما دارد . بعید است که کسی بخواهد در اتاقی کسل کننده وقتش را سپری کند ، پس باید سعی کرد با انتخاب مناسب رنگ هایی برای آشپزخانه  محیطی آرام و راحت ایجاد کرد.

هنگام انتخاب ترکیب رنگی (پالت رنگی) برای آشپزخانه ، تنها به سلایق شخصی بسنده نکنید. بلکه از چگونگی  تاثیر هر رنگ مورد نظرتان بر روحیات و حس خود در محیط را آگاه باشید. در اینجا  راهنمایی های  کوچکی برای انتخاب رنگ مورد نظرتان در آشپزخانه که یکی از پرکاربردترین فضای هر خانه ای می باشد آماده کرده ایم:

رنگ قرمز0قرمز یک اتنخاب عالی برای کابینت آشپزخانه است ، چون بسیار انرژی زا و پرهیجان و محرک سیستم هاضمه و اشتها آور است. مناسب برای افراد دارای اعتماد به نفس که از کندی و رخوت متنفرند.

0-0

اگر قرمز تند برای بعضی افراد آزار دهنده  است میتوان از تم های روشن تر و میانه تر آن استفاده کرد.

رنگ نارنجی

1-1

آشپزخانه نارنجیرنگ نارنجی، مانند رنگ قرمز، رنگی پر انرژی و محرکی است.  نارنجی کمبود آفتاب و گرما در محیط را جبران میکند. رنگ نارنجی برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست چون فضا را تنگ تر میکند. اگر بیم اینرا دارید که بعد از مدتی این رنگ چشمتان را بزند بهتر است از طیف های متخلف نارنجی استفاده کنید.

رنگ آبی

302آشپزخانه با رنگ آبی : این راه حل کاملا استاندارد که خیلی هم معمول نیست. ولی در هر صورت یک انتخاب خوب برای ریلکسیشن بعد از یک روز  سخت کاری است. آبی اشتها را کم میکند و باعث می شود مقداری از طراوت و نشاط  دریا را در محیط خانه خود حس میکنید.آشپزخانه آبی

رنگ آبی در طیف های بسیار متفاوتی یافت میشود از فیروزه ای گرفته تا نیلی تیره.  آشپزخانه می تواند محیطی ملایم و روشن و شاد شود تا هر فردی تاثیری مثبت و خوشایند کسب از محیط کسب کند.

رنگ سبز

آشپزخانه سبز

4-1

سبز نشانه سلامتی است . نشانه ی حیات و هارمونی طبیعت.  این رنگ مناسب برای کسانی است که به دنبال  کاهش وزن و ناراحتی اعصاب دارند است. آشپزخانه سبز ما را شاد میکند.  پرکاربرد ترین رنگ های سبز ، سبز روشن و پسته ای است. سبز روشن از جمله رنگ های آرامش بخش است.

رنگ سفید

small-white-kitchen15-1

5

در نظر داشته باشید که رنگ سفید در ترکیب با رنگ های دیگر فضا را باز تر میکند . پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید نگاهی به رنگ های متداول ترکیبی دنیا با رنگ سفید داشته باشید. آنها نماد پاکی و شفافیت و هوشیاری اند. بعضی بر این اعتقادند که آشپزخانه سفید زیادی پیش پا افتاده و کسل کننده است. ولی اینگونه نیست مخصوصا وقتی  رنگهای روشن دیگری اضافه کنید.

رنگ قهوه ای

6-16به مانند سفید رنگ قهوه ای هم بسیار پر کاربرد در طراحی های آشپزخانه است چون رنگی کاربردی و حنثی است. در ترکیب با رنگ های دیگر خوب در می آید و فضای آشپزخانه را باز و راحت و تعاملی میکند.

رنگ بنفش

7-27-17

رنگ بنفش حس تجمل و اصالت و همچنین مرموزی ایجاد میکند. همچنین نوعی جسارت در رنگ بنفش وجود دارد که به فضا حس قدرت و صلابت میدهد.

رنگ سیاه

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنیم

یک گمانه شایعی وجود دارد که سیاه رنگ عزا و سوگ است اما با ترکیب درست این رنگ با دکورهای مناسب ، رنگ سیاه فضای داخلی را میتواند بسیار موقر و دارای سبک کند. سیاه رنگ کلاسیکی است اما با این حال برای جلوگیری از زیاده روی در این رنگ تنها از یک سطح در فضای داخلی استفاده کنید. ( دیوار یا زمین یا غیره…)

منبع : پویانو 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی