دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

  • ۰
  • ۰

صندلی تابی ؛ فرصتی برای آرامش و لذت در دکوراسیون منزل

چقدر خوب است زمانی که از سر کار خسته به منزل بر می گردید بتوانید بر روی یک صندلی و یا تخت راحت و نرم ریلکس کنید و  چندی استراحت نمایید دراز بکشید و تمام نگرانی های روزمره را فراموش کنید. اگر خانه تان مبلمان کافی و مناسب داشته باشد، این ریلکسیشن و تمدد اعصاب برای شما رضایت بخش تر خواهید بود. اصول فنگ شویی را به خاطر آورید ، شما حداقل باید بخشی از خانه خود را برای آرامش و حال و هوای دنج در اختیار خودتان قرار دهید. این کار را  با تنها صندلی ای متفاوت می توانید به خود اختصاص دهید.

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابیصندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابیصندلی تابیصندلی تابی

حتما برای شما هم پیش آمده است که ناخودآگاه به سمت تاب و صندلی های آویزی در فضاهای مختلف کشیده شده اید و خود را در حال لذت بردن از این سو به آن سو رفتن آن دیده اید. یک علاقه و میل دیرینه از دوران کودکی ما به تاب وجود دارد که نشستن بر روی این صندلی های تابی به ما لذت و آرامش عمیقی را فراهم می کند.  اختراع این صندلی های آرامش بخش به نوعی سطح کیفی زندگی را ارتقا داده است.  انواع مختلفی از صندلی آویزی یا همان صندلی های تابی در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد که هم عملکردی و هم جالب و فانتزی هستند. شما به سادگی می توانید برای اتاق نشیمن ، اتاق خواب کودک و اتاق نشیمن از آن برای دکوراسیون بهره ببرید.

صندلی تابیصندلی تابیصندلی تابیصندلی تابیصندلی تابیصندلی تابیصندلی تابیصندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

 

اگر  تا به امروز به دنبال یک تک صندلی سنتی و همیشه معمولی که همه جا به چشم می خورد بوده اید که آن را کنار تخت خواب یا مبلمان منزل قرار بدهید،  شاید بعد از مشاهده این تصاویر نظرتان برای انتخاب صندلی های آویزی تغییر کند. این صندلی ها در گذشته محبوب یوده است و دوباره به نظر می آید به فضای داخلی و خارجی منزل بازگشته است.

اختراع صندلی آویزی

طرح صندلی آویزی اولین بارتوسط یک دیزاینر دانمارکی به نام نانا دیتزل  که به شکل تخم مرغ بود بسط داده شد. آن زمان در سال ۱۹۵۷ این اتفاق افتاد و بعد در سال ۱۹۶۸   طراحی دیگری به نام ارو آرنیو یک صندلی پلاستیکی کروی شکل را دوباره بازسازی کرد.

صندلی های تابی یا آویزی اصولا صندلی های حجیمی هستند که از بافت حصیری یا چوب و یا پلاستیک تشکیل شده است.  این محصول یک قلاب یا براکت خاص دارد که می تواند با اطمینان به سقف متصل شود. البته مدل های دیگری نیز وجود دارد که قلاب به پایه فلزی متصل است که خود دارای استراکچر ویژه خود می باشد و به همین دلیل قابل جابجایی در فضاهای مختلف چه داخلی و چه خارجی می باشد.

مدل های مختلف صندلی تابی:

با یک قلاب اصلی به سقف

قابل جابجایی ( از نوع پایه دار)

اتصال ثابت به سقف

با یک ترکه یا چوب آویز می شود.

پلاسیتکی

حصیری با فریم چوبی و پلاستیکی

بهترین مکان برای جانمایی صندلی آویزی

صندلی های آویزی در هر فضایی از جمله اتاق خواب و اتاق غذاخوری ، آشپزخانه و اتاق کودک قابل نصب یا جانمایی است. البته در فضای بیرونی و بالکن نیز به شرط اینکه با رعایت مسائل امنیتی حفظ شود ایده بسیار زیبا و تاثیر گذاری در طراحی فضای بیرونی می باشد. بهترین مکان برای قرارگیری صندلی آویزی کنج ها یا کنار پنجره می باشد چرا که فرصت خوبی برای لذت بردن از منظر پشت پنجره فراهم می کند.

چند نکته در انتخاب صندلی تابی یا صندلی آویزی

در آشپزخانه بهتر است که صندلی پلاسیتکی با جزئیات کمتر را انتخاب نمائید چرا که به سادگی امکان تمیز شدن دارد.

برای اتاق های کوچک ، بهتر است از صندلی تابی کوچک و کم جا استفاده کنید.

در محلی صندلی آویزی را قرار دهید که تداخلی با مسیر حرکتی و وسایل پرکاربرد داشته باشد.

هنگام انتخاب صندلی آویزی حتما به این نکته توجه داشته باشید که نباید تنها به ویژگی زیبایی آن توجه داشته باشید بلکه باید راحت نیز باشد.

اینجا نمونه هایی از صندلی آویزی در اتاق خواب کودک ، صندلی آویزی برای فضای بیرونی یا حیاط ، صندلی آویزی برای اتاق نشیمن و اتاق خواب را مشاهده خواهید کرد.

 

302928

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابیصندلی تابیصندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

10

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

صندلی تابی

131211

 

منبع : پویانو

  • ۹۵/۰۵/۰۶
  • سمانه عزیزی

ایده دکوری

صندلی

صندلی تابی

مبلمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی