دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

دکوراسیون و معماری داخلی

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی سینما Cinemaxx Junior ؛ سینمایی برای کودک و خانواده

طراحی سینما Cinemaxx Junior اولین طراحی سینما در نوع خود در آسیا می باشد و مرزهای جدید در این نوع طراحی ها میباشد. این سینما ترکیبی از سرگرمی‌های بصری و فیزیکی برای کودکان و خانواده های آن ها در محیطی شاد و فرحبخش فراهم میکند. کانسپت سینماکس جونیور از مشاهده خانواده‌هایی نشات گرفت که دارای فرزندان جوانی بودند و اغلب آن‌ها به طور کامل از اولین تجربه‌هایشان در کنار خانواده برای تماشای فیلم‌ها لذت نمی بردند، چرا که انتظار می رود سکوت را رعایت کنند و والدین معمولا مجبورند به جای توجه به آن چه که روی صفحه نمایش اتفاق می افتد، بیشتر وقتشان صرف توجه به کودکانشان شود. این پروژه فرصت منحصر به فردی را برای طراحی سفارشی فضایی که به کودکان ۳ تا ۱۰ سال و خانواده هایشان اختصاص داده شده است ایجاد نموده است. فضایی را فراهم نموده است که  هم به خانواده و هم فرزندان امکان فعالیت های لذت بخش تماشای تلویزیون  و بازی در یک محیط طراحی شده منسجم را فرام می نماید.

طراحی داخلی سینما کودک

طراحی داخلی سینما کودک

کانسبپت سینماکس جونیور هم خلاقانه و هم هیجان انگیز است. با ترک متمایز از تجربه های سینمای سنتی، سینماکس جونیور تجربه تماشای فیلم را از طریق فراهم کردن شرایط آزادانه برای حرکت در اطراف را گسترش و تعریف نموده است. کودکان دیگر برای نشستن بر روی صندلی محدود نیستند، بلکه به جای آن به جستجو و بازی تشویق می‌شوند و مناطقی برای ارتباط اجتماعی و تعامل با دیگر کودکان در محیطی امن و سرگرم کننده غربال شده است. با محیطی برای تماشای فیلم که به خوبی با بازی ادغام شده است، والدین و سرپرستان دیگر نگران کودکانشان نخواهند بود که توسط افراد مراجعه کننده دچار مزاحمت شوند.

طراحی داخلی سینما کودک

طراحی داخلی سینما کودک

پس از ورود به دروازه، کودکان به یک باغ واقعی سرشار از رنگ و لذت بخش وارد می شوند. احساس و نگاه کودک جذب می شود و اینکه یک مجموعه مسیر خطی وجود ندارد تا کودکان بتوانند به راحتی سربخورند، بالا بروند ، بپرند و از مکانی به مکان دیگر تاب بخورند و یا حتی فقط با راحت طلبی در یک تار عنکبوت پیله مانند بچرخند.

طراحی سینما ویژه کودک

طراحی سینما ویژه کودک

طراحی سینما کودک

طراحی سینما کودک

طراحی سینما کودک

طراحی سینما کودک

7

سقف بلندی به فضای بازی اختصاص داده شده است که امکان قرار دادن سطوح نیم طبقه و ساختار پل مانند فراهم باشد تا به عنوان فضایی برای بالارفتن از درخت عمل کند و هم کودکان بتوانند از آن بالا صفحه نمایش را تماشا نمایند.

طراحی سینما ویژه کودک

طراحی سینما ویژه کودک

در طراحی این پروژه رویکرد تعامل و تاکید بر قوه بساوایی و بازی کودکان با هم عجین شده اند.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

طراحی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال/ معماران Barbosa & Guimaraes

طراحی و معماری تفرجگاه ساحلی ؛ فوز دو دورو ” Foz do Douro” ، یک مکان رویایی است که رودخانه و دریا در آنجا به یکدیگر متصل می شوند، یک سرمایه گذار خصوصی، با احترام به سنت و تاریخ مردمی که در ارتباط نزدیک با ناوبری دریایی می باشند، در نظر دارد تا یک تفرجگاه ساحلی جدید برای این بندر بسازد.

1

معماری :Barbosa & Guimaraes Architects

موقعیت مکانی: پرتغال، ویلا نوا دگایا

سرپرست معماران: José António Barbosa, Pedro Lopes Guimarães

مساحت پروژه:  ۲۲۳۰٫۰ متر مربع

سال اجرا:۲۰۱۳

تهیه عکس: José Campos

طراحی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

این ساختمان در حاشیه شهر ساحلی گایا برپا شده است و تجهیزات و امکانات جدید آن به طور آشکارا فراتر از مولفه های ساختمان های دریایی آن پیش رفته است. مجموعه‌ای شامل خدمات و فعالیت‌های مکمل، که مربوط به ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه شهری که به آن تعلق دارد ایجاد کرده است. سازمان و سلسله مراتب این فضای جدید از طریق اجرای سه ساختمان جدید حاصل شده است.

طراحی داخلی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی داخلی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

یک ساختمان خطی که طراحی آن در طول پارکینگ خودرو موجود امتداد پیدا کرده است؛ و مرز میان عابر پیاده و اتوموبیل ها را تعریف کرده است. در تعادل با دو ساختمانی که به صورت عمودی بر شیب زمین معلق هستند، مسیرهایی را در بالاترین سطح با مسیر حاشیه ای موجود در سطح پایین تر متصل نموده است.

 

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی داخلی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی داخلی و معماری تفرجگاه ساحلی در بندر مارینا دورو در پرتغال

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

طراحی بندر مارینا

 

ساختمان طولی که در یک حجم دوطبفه گسترده شده است ، بخش رسیپشن، اتاق های تعویض، اتاق های گفتگو، کارگاه ها و دفاتر اداری، منشی گری، دو اتاق آموزش، اتاق جلسه، مجموعه‌ای از فضاهای تجاری را ادغام نموده است. دو ساختمان قائم ، که  خود دارای ارتفاع یک ساختمان دو طبقه نیز می باشند، ساختمان اولی برای رستوران در نظر گرفته شده است و ساختمان دومی برای سالن ماساژو باشگاه طراحی شده است.

Model(\\Serverbg\00_desenhos\2011I DOURO MARINA\07 obra\ob02 pe(\\Serverbg\00_desenhos\2011I DOURO MARINA\07 obra\ob02 pe

ALÇADOS W-E

منبع:پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

بازسازی یک کارگاه و تبدیل آن به خانه‌ای برای شرکت “Hem”

فورستبرگلینگ کارگاه بلک‌اسمیت را تبدیل به خانه‌ای برای بنایان‌گذار  شرکت «هِم» می‌کند

1

استودیوی سوئدی « فورستبرگلینگ» کارگاه سابق «بلک‌اسمیت» در استکهلم را تغییر داده تا یک خانه خانوادگی پر از نور را برای پتروس پالمر –بنیان‌گذار برند «هِم» و استودیوی طراحی «Form us with love» طراحی کند.

خانه پتروس پالمر که به درستی نامگذاری شده‌است، درون بدنه‌ای آجری و قدیمی ایجاد شد که خود در باغچه عقبی ملکی دیگر قرار داشت. از ویژگی‌های آن می‌توان  یک سقف شیبدار و پنجره سقفی بزرگی را نام برد که نور زیادی را به داخل خانه جاری می‌کند.

2فورستبرگلینگ به واسطه سقف سیبدار یک طبقه جدید را بوجود آورد که تنها در بخش میانی خانه امتداد می‌یابد و به این ترتیب تمام بخش‌های همکف خواهند توانست حجم زیادی از نور را به‌وسیله پنجره سقفی دریافت کنند.

3

تیرهای چوبی طبقه جدید به شکل اکسپوز باقی مانده‌اند و با مجموعه‌ای از پرداخت‌های خنثی همچون چوب دوغاب‌خورده، دیوارهایی با رنگ سفید و کف بتنی تعدیل شده‌اند، و به این ترتیب زمینه‌ای مناسب برای نمایش مجموعه وسایل و گیاهان طراحی شده فراهم شده است.

4

فورستبرگ، بنیانگذار استودیو اظهار داشت: «ما به دنبال اجرای طرحی بودیم که حس‌وحال دلباز و گشودگی کارگاه قدیمی را حفط کنیم و در عین حال قسمت های ضروری طبقه را مطابق نیازهای جدید کنیم.».

وی در ادامه افزود: «مجموعه رنگی خنثی، و وجود مقدار زیاد چوب دوغاب‌خورده این امکان را فراهم می‌آورد که وسایل و گیاهان در نظر جشمگیر برجسته باشند.».

5

پالمر، استودیوی طراحی «Form us with love» را به همراه جان لافگرن و جوناس پترسن در سال ۲۰۰۵ تاسیس نمود. سپس وی با همکاری طراحانی چون لوسا نیچتو، مکس لمب و نندو مغازه اینترنتی «هِم» -که در زبان سوئدی به معنای خانه است- را پایه‌گذاری کرد.

خانه او پر است از محصولاتی که در هردوی این کسب‌وکارها تولید شده و به فروش می‌رسند.

6

در طبقه همکف، اتاق نشیمن یک صندلی هائی طوسی‌رنگ را عرضه می‌کند که طراح آن نیچتو است، در حالیکه یک جفت لامپ آویز آلفابتا از همین طراح در بالای میز غذاخوری آویخته شده‌است.

پشت این، یک پیشخوان طویل آشپزخانه به رنگ سبز سیر باعث می‌شود طول یک دیوار با حمام و ورودی در یک سمت آن، طویل‌تر به نظر برسد.

7

یک راه‌پله بتنی به طبقه بالا –که با صفحات چوبی کفپوش شده‌است- می‌رود. در اینجا یک اتاق مطالعه کوچک در کنار دو اتاق خواب طراحی شده‌است.

از اتاق مستر با چند قدم می‌توان به حمام دوم رسید.

8

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی Maggies /  Snøhetta

پروژه طراحی مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی در کرانه جنوبی محوطه بیمارستان Forester Hill واقع شده است. مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی مجیز یک پاویون خودکفا می‌باشد، که در  دل ردیفی از درختان مسیر جاده Westburn جاخوش کرده است و از منظر زیبای جاده و نور خورشید کافی از جنوب و غرب بهره فراوان می‌برد.

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

نام پروژه : Maggies Cancer Caring Center 

معماران: Snøhetta

موقعیت مکانی: Aberdeen, Aberdeen City, United Kingdom

مساحت: 

۳۵۰٫۰ sqm

سال اجرای پروژه:  ۲۰۱۳

تهیه عکس: Philip Vile

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی مجیز تنها یک مرکز درمانی نمی‌باشد، بلکه مکانی است که افراد می‌توانند همدیگر را ملاقات کنند، با هم ارتباط برقرار کنند و کمک‌ها و راهنمایی‌های لازم در جهت درمان بیماری خویش را دریافت نمایند.

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

این ساختمان با آن چیدمان و طراحی پارک مانند خود به عنوان یک پاویون به نظر می‌آید. یک فرم لطیف و نرم خارجی، سرتاسر مرکز را پوشش داده است و فضاهای اصلی را مدل داده است، در حالی که فضای داخلی چوبی ساختمان ایجاد شده است تا فضاها و اتاق‌های صمیمانه‌ای ایجاد کند که مرکز به آن احتیاج دارد. این مرکز در درجه اول در یک طبقه همکف با یک فضای نیم اشکوب(طبقه) کوچکتر طراحی شده است که به عملکردهای دفتر کاری اختصاص داده شده است.

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مهم‌ترین جنبه چشم انداز این منطقه ، زمین از چمن پوشیده شده آن است که در مرکز آن قرار دارد. الگوی بافت و برش چمن پیشنهاد داده شده است تا به نوعی طرح و الگوی فرم پاویلیون به عنوان یک بخش جداناپذیر از کلیت طرح در مقیاس بزرگتر را تدائی کند.

12131415

برای مشخص کردن ورودی، یک گروه از درختان راش کاشته شده است در تضاد رنگی و بافتی با طرح ورودی می باشد.

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

مرکز مراقبت‌های بیماران سرطانی

محوطه باغ طراحی شده، قلب این مرکز است و یک فضای جدا افتاده را در فضای باز تشکیل می‌دهد. طراحی محوطه باغ با ترکیب سطوح سخت و نرم پوشش داده شده است.

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ سالبورئا / معماران ACXT

 معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ ؛ برنده جایزه جشنواره معماری جهان ۲۰۱۶ در بخش ساختمان‌های شهری و اجتماعی

معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معمار: شرکت ACXT

محل : ویتوریا گاستیز، اسپانیا

مدیر پروژه : خوان لوئیس گیجو، خوان داویلا

مساحت: ۱۲۸۴۰ متر مربع

سال ساخت پروژه : ۲۰۱۵

عکس: آیتور اورتیز

معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

مرکز خدمات اجتماعی، در محله سالبورئای شهر ویتوریا، مجموعه‌ای مرکب از کاربری‌های ورزشی، فرهنگی و اداری است.

پروژه مردم را برای انجام فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی در مرکز اجتماعی گرد هم می‌آورد.

برنامه ساختمان، به سه طبقه تقسیم شده است:

  • طبقه همکف بیشتر کاربری‌های عمومی مانند کافه، فضای نشستن، تالار، اتاق همایش و… دارد.
معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

  • طبقه زیر زمین تمام امکانات ورزشی بجز استخر شنا را دارد.
معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری و طراحی داخلی ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

  • طبقه اول فضاهای اداری و فرهنگی (کتابخانه، سالن مطالعه، سایت اینترنت و کارگاه‌های آموزشی) و استخر شنا بهمراه فضای رختکنش را شامل می‌شود.
معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

معماری ساختمان مرکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعیِ

طبقه همکف بیان ایده گسترش فضاها، را مدیون نمای شیشه‌ای خود است، زیرا از طریق این نمای شیشه‌ای می‌توانید آنچه که در داخل بنا در حال اتفاق است، از سراسر خیابان، ببینید، و فضای شهری و فضای داخل مرکز فرهنگی را تلفیق می‌کند که باعث تقویت شخصیت عمومی ساختمان می‌گردد. در مقابل، طبقه اول نفوذپذیری کمتری دارد و بیشتر بیانی انتزاعی به همراه می‌آورد. ‌در واقع به منظور ایجاد تصویری قوی‌تر و قدرتمند‌تر، از مقیاس انسانی معمول اجتناب می‌کند.

 

با وجود اینکه ساختمانی نسبتا جمع و جور، در حدود ۱۱۰*۶۰ متر، می‌باشد، با این حال پاسیو های بسیاری دارد که از تمام ساختمان می‌گذرد و بین فعالیت‌های گوناگونی در حال وقوع داخل ساختمان، ارتباط بصری ایجاد می‌کند.
1115141312

 

 منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

طراحی مرکز هنرهای نمایشی سجنگ در کره جنوبی / استودیوی معماری Asymptote Architecture

طراحی مرکز هنرهای نمایشی ؛ استودیوی معماری نیویورکی Asymptote از طرح خود برای مرکز جدید هنرهای نمایشی در سجنگ ، کره جنوبی پرده برداری کرده است. آنها در مورد طرح خود با این عبارت تفسیر می‌کنند که ” ظهور و گسترش شهرها به عنوان مکانی برای نمایش رفعت و فرهنگ” را مورد تقدیس قرار داده اند.

1

معماران: Asymptote Architecture

موقعیت مکانی: سئول، کره جنوبی

شرکای طراحی: Hani Rashid, Lise Anne Couture

تیم طراحی:

Danny Abalos, Bika Rebek, Du Ho Choi, Hong Min Kim

مهندس سازه:

Knippers Helbig

معمار محلی: EGA Seoul

طراحی محوطه: Transsolar Inc.

مساحت:

۱۵۰۰۰٫۰ متر مربع

سال اجرای پروژه:

۲۰۱۳

تهیه عکاس:

Asymptote Architecture

این مرکز هنری طراحی شده است تا به طور پیوسته با بافت شهر ارتباط برقرار کند. مرکز هنرهای نمایشی بروکلین از دو سالن تئاترتشکیل شده است. برنامه طراحی ساختمان مرکز هنرهای نمایشی به این صورت بوده است که فضایی یکپارچه و واحد را ایجاد کند و به افراد اجازه می دهد که تجربه یک فضای داخلی اپیزودیک و قدرتمند را داشته باشند.

2

با توجه به گفته معماران، مفاهیم شهرسازی معاصر از طریق یک پوشش منحصر به فرد و متمایز بیان گردیده است. با مواجه با جنبه‌های مختلف سایت، معماری در جهت جذب حیات شهر و یادآوری تاریخچه آن برنامه ریزی شده است و با اشاره تلویحی به روح و ذائقه معماری سنتی محلی کره‌ای این کار انجام پذیرفته است.

3

سقف منحنی و ریاضیات دقیق در پاویلیونی که در نزدیکی آن قرار دارد نیز به کار برده شده است و این ایده در مقابل با سیستم مستحکم رواقی ساختمان‌های تندیس وارانه سنتی گذشته طراحی شده است تا در عین حال به عنوان بخشی از محیط اطراف در نظر بیاید.

4

مرکز جدید هنرهای نمایشی سجنگ ، یک نقطه مرکزی برای شهر ، یک فضای تجمعی برای تاریخ شهر ، اجراهای نمایشی و منظر شهری می باشد.

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

معماری و طراحی داخلی مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

معماری و طراحی داخلی مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

معماری و طراحی داخلی مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

معماری و طراحی داخلی مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

مرکز هنرهای نمایشی سجنگ

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

۱۰ راه برای اضافه کردن طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی

اضافه کردن طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی ؛ سادگی سرشار از آرامش از ویژگی‌های طراحی داخلی ژاپنی است. فرهنگ چند هزار ساله ژاپنی به یک دکوراسیون داخلی فرهنگی و پر از آرامش تبدیل شده است.

طراحی ژاپنی تمیز و عاری از بی‌نظمی است. و از ساختارهای قدیمی و زیبایی طبیعی بهره می‌برد. کسی که جشن قدیمی چایی و مدل زندگی ژاپنی‌ها را می‌شناسد به فرهنگ آن‌ها جذب می‌شود و دوست دارد بخشی از زندگی روزمره‌اش باشد.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

۱٫ المان‌هایی از طبیعت که در طراحی ژاپنی وجود دارد
طراحی ژاپنی سرشار از عشق و احترام به طبیعت است. برای نگه‌داشتن این ارتباط قوی بهترین راه این است که طبیعت را به داخل خانه بیاوریم. اضافه کردن گیاهان ژاپنی مانند بامبو و بونسای می‌تواند فرهنگ ژاپنی را به خانه شما بیاورد. دیدن گیاهان رنگی رنگی در فرهنگ ژاپنی مرسوم نیست پس هر تعداد گیاه که دوست دارید بصورت ساده، سبز و طبیعی انتخاب کنید.
یکی دیگر از راه‌های آوردن طبیعت در خانه در فرهنگ ژاپنی استفاده از پنجره‌های بزرگ و گران قیمت است.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

۲٫ استفاده از وان
مانند گیاهان، المان‌های آب نیز در فرهنگ ژاپنی ضروری هستند. صدای آرامش‌بخش حباب‌های آب می‌تواند خیی سریع شما را آرام کند. وان‌های ژاپنی کوچک و عمیق هستند وچیزی شبیه یک نیمکت دارند. با اضافه کردن یکی از این وان‌ها در حمام فضایی مشترک از فرهنگ غرب و شرق داشته باشید و مثل این است که در خانه چشمه آبگرم داشته باشید.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

۳٫ درهای کشویی
یکی از ضرریات طراحی ژاپنی درهای کشویی است. به دلیل قیمت بالای مسکن در ژاپن، معمولا خانه‌ ژاپنی ها کوچک هست و بسیاری از مردم آپارتمان اجاره می‌کنند. به همین دلیل صرفه‌جویی در فضا از درب‌های کشویی استفاده می‌شود.
این درهای زیبای ژاپنی عموماً از یک قالب چوبی با پلاستیک‌های شفاف درونشان هستند و البته در مدل‌های جدید درون قاب‌ها شیشه می‌گذارند. برخلاف درهای معمولی این درهای کشویی جلوی منظره و نور طبیعی را نمی‌گیرند و می‌توانند جایگزین دیوارهای گران قیمت بشوند.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

 

۴٫ حضور چوب و بامبو
یکی از بهترین راه‌ها برای همسو شدن با طبیعت استفاده از وسایل با چوب‌های طبیعی در خانه است. ضرورتاً در همه‌ی خانه‌های ژاپنی دکوراسیون چوبی مشاهده می‌شود. می‌توانید از دکوراسیون چوبی و یا دیوارها و درهای چوبی در خانه خود استفاده کنید.
6

 

 

۵٫ طرح درب ورودی ژاپنی
در نزدیکی در ورودی، جایی که میزبان با مهمان‌ها احوالپرسی می‌کند، کفش‌ها را باید در بیارید و روفرشی بپوشید. دم درب ورودی یک جاکفشی چوبی قرار دارد، عموماً کفش‌ها برخلاف جهت نشان داده شده در شکل زیر قرار می‌گیرند. طرح کاشی‌کاری در ابتدای خانه نیز بین ژاپنی‌ها مرسوم است.
7

 

 

۶٫ طرح وسایل خانه ژاپنی
ژاپنی‌ها یک اتاق را برای هدف خاص پر از وسیله نمی‌کنند مانند اتاق نشیمن یا اتاق تلویزیون، بلکه اساس چیدمان آن‌ها سادگی است.
بیشتر وسایل در خانه‌های ژاپنی ارتفاع کمی دارند. می‌توانید در شکل زیر طرح ساده تخت و میز و صندلی با ارتفاع کم را ببینید.
8

 

 

۷٫ قوانین طراحی مینیمالیت در ژاپن
خانه‌های ژاپنی بسیار ساده و مرتب هستند و گاهی تعداد وسایل نیز کم است. چطوری خانه‌های پر از وسایل خود را به این طرح در آوریم؟ راه حل آن مرتب و ساده نگه داشتن خانه است. وسایل بهتر است مدرن، مرتب چیده شده و از چوب طبیعی باشند. هیچ چیز نباید نامرتب و یا غیرکاربردی باشد. چیدمان فنگ شویی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
9

 

۸٫ فضای باز و نور طبیعی
نور طبیعی به مقدار زیاد به خانه راه پیدا می‌کند و رنگ‌های طبیعی زیادی را به همراه می‌آورد. از پرده‌ های ضخیم استفاده نکنید و اجازه دهید نور خانه شما بصورت طبیعی تأمین شود.
10

 

 

۹٫ رنگ‌های محبوب در ژاپن
برای شبیه بودن خانه به فضای طبیعت، رنگ‌های محبوب، سبز گیاهان و قهوه‌ای وسایل چوبی طبیعی است. کفپوش نیز معمولاً کاشی خاکستری و یا چوبی است. شکل زیر یک خانه غربی با پیاده‌سازی دکوراسیون داخلی ژاپنی است.
11

 

 

۱۰٫ ایجاد کردن فضای مراقبه ذن
هدف دکوراسیون ژاپنی ایجاد فضای پر از آرامش است. یک مکان آرام برای نوشیدن چای و یوگا طراحی کنید. اتاق خود را با رنگ سبزآرامش‌بخش یا قهوه‌ای رنگ کنید.
12

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی
  • ۰
  • ۰

طراحی دیوار شیشه ای پاپا / شرکت معماری Hal Ingberg Architect

طراحی دیوار شیشه ای «پاپا» طرح پیشنهادی برنده در یک مسابقه «مجمع منظر و هنر عمومی» است که توسط کمیسیون عالی ملی کانادا برگزار شد. این اثر واقع در گاتینو، کبک، از طریق پل الکساندرا در اوتاوا قابل دسترسی است.

طراحی دیوار شیشه ای

طراحی دیوار شیشه ای

معماری : Hal Ingberg Architect

موقعیت: گاتینو، کبک، کانادا

سال: ۲۰۱۰

طراحی دیوار شیشه ای

طراحی دیوار شیشه ای

طراحی سازه شیشه ای

طراحی سازه شیشه ای

این اثر ضمن اشاره به کار نمادین «مامان» اثر لوییس بورجوییس واقع در روبروی نشنال گالری بر روی ضلع واقع در اتاوا، هم‌ردیف با یک بلوک آپارتمانی با کیفیتی متوسط، آن را با زمینه‌اش پیوند می‌دهد و فرمی آزاد از تقارن دوجانبه را با احترام به مرکز بولوار «دِز آلومتیر» معرفی می‌کند. این پروژه، چارچوبی را برای اثری شکل می‌دهد که اولین نمونه با هدف ایفای نقش به‌عنوان دروازه‌ای به شهر و پارک است.

طراحی سازه شیشه ای

طراحی سازه شیشه ای

یک دیوار شیشه ای در ضلع جنوب شرقی سایت به ارتفاع ۱۴٫۴ متر دست می‌یابد. سپس با فرم مارپیچ ارتفاع آن کاهش می‌یابد تا به ارتفاع ۲٫۴ متر در ضلع شمال‌ غربی سایت برسد. این اثر در مقیاسی سریع از یک تقاطع ترافیکی ایفای نقش می‌کند. در پشت سایت فضایی دنج پدید می‌آید، که در پاسخ به کاراکتر مسکونی و آرام زندگی منطقه است.

طراحی و معماری سازه شیشه ای

طراحی و معماری سازه شیشه ای

باریکه‌های عمودی شیشه‌های رنگی این اثر، ارتفاع و فرم آن را تشدید می‌کند. بخاطر جهت‌گیری جنوبی اثر، در روزهای آفتابی حجمی از نور رنگی از شیشه‌های آن عبور می‌کند و روی سایت می‌افتد. بازی شفافیت و بازتاب، یک تجربه ملموس و پیچیده را تشدید می‌کند- یک اتفاق بصری که- اگرچه چند لحظه- ما را به ظرفیت کودکیمان در شگفتی و حیرت از آن بازمی‌گرداند.

6در زمستان، این حجم نور با تندی آفتاب زمستانی به شیشه‌ها می‌خورد، در پاییز رنگ‌های اثر با رنگ‌های پاییز گاتینو پیوند می‌خورد. در بعد از ظهرها، با تابش نور غروب، «پاپا» همچون یک فانوس می‌درخشد.

طراحی و معماری سازه شیشه ای

طراحی و معماری سازه شیشه ای

در هر دو نقطه ورود به سایت، دیوار شیشه‌ای و یک نیمکت طولی و تاخورده به شکلی دعوت‌کننده عابران و دوچرخه‌سواران را به داخل این میدان محلی دنج فرامی‌خواند.

8این اثر قصد دارد مخاطبینش در جامعه را با یک تجربه ادراکی قوی مشغول کند. نیمکت چشمگیر آن عابران را به کند کردن سرعتشان و توقف و نشستن دعوت می‌کند تا یک حضور جمعی بیافریند و به‌تبع آن مجال مواجهه‌های اتفاقی با مناظری را ایجاد کند که در شرایط همیشه در حال تغییر ناشی از عبور نور در فضا بوجود می‌آیند. در این شرایط، این فضا آروزمند است تبدیل به فضایی شود که در آن گرایش معاصر به خصوصی کردن روابط اجتماعی – هرچند محلی و کوچک- برچیده شود.

9

منبع: پویانو

  • سمانه عزیزی